2024-01-13, 11:25
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej fy fan när det blåste så jävligt och var 15 minus för någon vecka sen måste han ju verkligen lida där. Jag vaknande av att jag inte stängt mitt fönster tillräckligt så en liten glipa förda in kall luft i ansiktet på mig. Men å andra sidan så var vi ju vikingar en gång i tiden så vi ska ju kanske klara det....

Ja hur fan överlevde han det 😳

Fy fan vilket sätt att bli väckt på men jag förstår. Det var inte många onödiga utsvävningar som gjordes dom dagarna hehe. Vette fan om jag skulle palla ändå, inte själv iaf. Annat om det är minst 2, då värmer man ju varandra 😊
Citera
2024-01-13, 11:32
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag unnar honom detta, är avundsjuk på alla som lämnar ekorrhjulet. Två saker; hans gitarr måste ju vara ruggigt ostämd. Och varför samlar han inte regnvatten/snö i behållare för att duscha?

Det blir lite Walden att bo i skogen och duscha hos brorsan.
Men har han verkligen lämnat ekorrhjulet, han verkar ju jobba fortfarande. Om man fortfarande jobbar hade det var lika bra att iaf ha en liten lägenhet med toalett och matlagningsmöjligheter.
Citera
2024-01-13, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Han slipper ha blattar till grannar. Hellre fågelsång än arabiskt pladder 24/7.

Onekligen ett starkt incitament. Men hoppas han slipper närgångna vildsvins grymtanden.

Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Undrar hur Erik dejtar, om han ens gör det, dra dit en brud på efterfest känns som långskott.

Efter denna artikel så kommer han nog att ha sitt på det torra! Eller blöta, rättare sagt.

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag unnar honom detta, är avundsjuk på alla som lämnar ekorrhjulet. Två saker; hans gitarr måste ju vara ruggigt ostämd. Och varför samlar han inte regnvatten/snö i behållare för att duscha?

Det blir lite Walden att bo i skogen och duscha hos brorsan.

Tänkte också på guran.

Men han hymlar iaf inte med duschandet. Walden var ju inte riktigt lika ärlig.
Citera
2024-01-13, 11:45
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Ja hur fan överlevde han det 😳

Fy fan vilket sätt att bli väckt på men jag förstår. Det var inte många onödiga utsvävningar som gjordes dom dagarna hehe. Vette fan om jag skulle palla ändå, inte själv iaf. Annat om det är minst 2, då värmer man ju varandra 😊

Nej fy fan gå till jobbet var en pina, plockade fram mössa för första gången på 15 år. Ohja skulle behövas mycket kroppsvärme men inget snusk för det skulle man få lida för sen.

Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Men har han verkligen lämnat ekorrhjulet, han verkar ju jobba fortfarande. Om man fortfarande jobbar hade det var lika bra att iaf ha en liten lägenhet med toalett och matlagningsmöjligheter.

Ja jag håller med men nu vet jag ju inte hur mycket han jobbar men vill ju kunna leva skogslivet 24/7 om det väl ska göras. Sluta jobba känns ju som steg 1.
Citera
2024-01-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det känns inte som att man är normalt om man flyttar ut till ett hotell i skogen. Det känns som att det är bohemer som flyttar ut till såna platser. Det är svårt med väckarklocka och ladda telefoner och datorer till exempel. Det är lika svårt att tvätta kläder. Man kanske kan ta med sig kläderna till jobbet. Sedan kan man tvätta på jobbet. Fördelen är att man slipper massa elräkningar och hyra och kan spara in väldigt mycket pengar. Det känns som att det är svårt att sköta om hygien i ett tält man. Man måste vara väldigt speciell om man kan klara såna saker som killen gör. Det finns ingen normala människor som gör på detta viset.

Det roliga med ditt inlägg är att det är hans livsstil som är den naturliga och hälsosamma medans den du beskriver och lever som är den onaturliga och skadliga.
Citera
2024-01-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det blir inte varmare i ett eget byggt trähus. Snarare får han nog mera problem med sämre ljus. Troligen också högre luftfuktighet i en koja än i ett tält skulle jag tro.

Jag skulle ej klara av kylan, varje morgon vakna av att det är iskallt höst och vintertid. Han kanske bara stannar under en begränsad period. Jag ger han max ett år till.

Elda för värme.
Citera
2024-01-13, 11:48
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Han slipper ha blattar till grannar. Hellre fågelsång än arabiskt pladder 24/7.
Man kan ju även köpa en lägenhet i Djursholm.
Citera
2024-01-13, 11:51
Medlem
Snubchurps avatar
Jag förstår fullt ut idén att leva såhär men när det finns mängder med övergivna små stugor ute i skogen eller torp för den delen då ser jag det som en bättre idé att köpa sig ett ruckel som man sedan ägnar tiden åt att renovera upp.

Sedan kan man leva på samma sätt som han gör fast istället i ett hus där det blir lättare att hålla värmen och möjligheten att skapa sig ett riktig hem.
Citera
2024-01-13, 11:56
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej fy fan gå till jobbet var en pina, plockade fram mössa för första gången på 15 år. Ohja skulle behövas mycket kroppsvärme men inget snusk för det skulle man få lida för sen.

Blåsten är hemsk, mössa är bra för öronen då Jag kan inte ens föreställa mig hur jävla kallt det hade varit om snusk oxå hade varit inblandat (även fast det hade varit varmt samtidigt.. ) 😂

Nu är vi på rätt sida på året och sommaren är här snart 😁
Citera
2024-01-13, 12:04
Medlem
Låter som han klarar det genom att snylta på sin bror
Citera
2024-01-13, 12:06
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Blåsten är hemsk, mössa är bra för öronen då Jag kan inte ens föreställa mig hur jävla kallt det hade varit om snusk oxå hade varit inblandat (även fast det hade varit varmt samtidigt.. ) 😂

Nu är vi på rätt sida på året och sommaren är här snart 😁

Ja blåsten på västkusten är något speciellt brukar vi säga, 26 minus i Kramfors är ingenting mot minus 5 här nere pga blåsten. Ja men tänk dig efter sex, helt svettig och utmattad och sen kommer kylan tillbaka när din puls går ner tillsammans med allt annat....hemskt. För att hålla det ont så kan man ju undra om Erik runkar där ute eller om det faktiskt är för kallt, kyla är trots allt en kuks värsta fiende.

Precis! Man ser redan tydligt hur ljuset börjar komma tillbaka!
Citera
2024-01-13, 12:31
Medlem
Imnshos avatar
Känns som att det finns en historia bakom, som Hem&Hyra eller Erik inte tar upp här.

Tror inte att hans affärer med bröllopsfoto går så värst bra....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in