Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-01-13, 13:23
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Jo, det verkar rimligt. Mitt förtroende för dom är helt obefintligt.
Japp, somliga av maktens smutsiga hundar är en katastrof civilrättsligt sett och det är för att de är mer eller mindre ansvarsbefriade.

Bra om de får mer press på sig i denna upplysningens tidevarv!
Citera
2024-01-13, 13:28
Medlem
Skitungar i alla olika kulörer som hetsar och beter sig som apor för att sedan klippa ut 1 minut som "bevisar" att polisen är elak.. Ta namnen på skitungarna och övriga gnällspikar som hatar på polisen. De har nämligen för all framtid förbrukat sin rätt att i framtiden ta hjälp av polisen. Oavsett vad. Grattis. Problemet löst.
Citera
2024-01-13, 13:34
Citat:
Ursprungligen postat av Karatematch
Skitungar i alla olika kulörer som hetsar och beter sig som apor för att sedan klippa ut 1 minut som "bevisar" att polisen är elak.. Ta namnen på skitungarna och övriga gnällspikar som hatar på polisen. De har nämligen för all framtid förbrukat sin rätt att i framtiden ta hjälp av polisen. Oavsett vad. Grattis. Problemet löst.
Polisen har kroppskameror numera så skitungarna har bevisläget mot sig. Problemet är bara att polisen bestämmer själva över materialet så deras egna maktens smutsiga hundar kommer även fortsättningsvis undan.
Citera
2024-01-13, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Polisen har kroppskameror numera så skitungarna har bevisläget mot sig. Problemet är bara att polisen bestämmer själva över materialet så deras egna maktens smutsiga hundar kommer även fortsättningsvis undan.

Har sett exempel på där poliser haft kroppskamera men inte filmat samtidigt som de förbjudit andra o drabbade att filma o ljudinspela
Citera
2024-01-13, 14:01
Medlem
Vitman-33s avatar
Jag har vetskap om att inte alla Poliser i yttre tjänst bär kroppskamera. Om övervakningen av medborgare ska utökas så ska även övervakningen av Polisen utökas. Informationen och videorna ska tillgängligöras för allmänheten. Börjar man uttnytja sin rätt att lagföra människor så är det upp till allmänheten och medborgarna att påpeka detta.
Senast redigerad av Vitman-33 2024-01-13 kl. 14:06.
Citera
2024-01-13, 14:59
Medlem
Vitman-33s avatar
Väldigt otäckt att människor hellre stoppar huvudet i sanden istället för att påpeka felaktigt beteende av en myndighet. Fortsätter det så här så kan jag lugnt säga att vi är påväg åt fel håll. När allmänheten slutar bry sig så är våran Demokrati hotad. Jag har sett hur människor röstar med sina känslor men när resultatet faller så vill man inte stå vid sin åsikt. Det viktiga är att förstå att makten utgår ifrån folket. Dom människor som vill medvetandegöra detta är dom som faktiskt förstår detta. Jag skäms över hur människor helt enkelt skiter i hur lagstiftande myndigheter kan bete sig utan insyn. Det här är vad Demokrati är, förneka detta och du får en diktatur där människor (fega) sådanna enbart bryr sig om sig själva och vill putta problemen längre bort för att undvika ansvar.
Citera
2024-01-13, 15:13
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
@PolisNytt . Nov 30, 2022

Notera att många åklagare och domare också är kriminellt slödder som gärna skyddar tjänstemän som begår övergrepp och kränker medborgare.
Inte bara det, utan det har ju visat sig att människor som har tillgång till register inom sagd myndighet har låtit grovt kriminella fått tillgång till arkiv och uppgifter som ska vara skyddade. Finns inget av detta som ger ett ökat förtroende för en myndighet vikens lagstiftining har givits av folket/medborgarna. Att människor är oroliga är ett tecken på att något är mindre rätt. Det finns möjlighet att förklara detta, problemet är att människor skiter i det "då det är inte vårat problem".
Senast redigerad av Vitman-33 2024-01-13 kl. 15:29.
Citera
2024-01-13, 15:38
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Kriminella som klagar på att polisen är efter dom.

Till tråden, uppenbar reklam tråd, trodde reklam var förbjudet.
Titta på videorna inom sagt Instagramkonto så ser du att det är äkta videor. Om videorna vill stärka vår Demokrati så kan det inte ses som reklam, även om det skulle ses som reklam så är det för allmänhetens bästa. Att försöka nedvärdera eller förbjuda detta visar vart du står i sammanhanget.
Senast redigerad av Vitman-33 2024-01-13 kl. 15:46.
Citera
2024-01-13, 16:23
Medlem
BOMB-CPs avatar
Ring åklagaren och FILMA AAAAAAALLT!
Citera
2024-01-13, 16:33
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BOMB-CP
Ring åklagaren och FILMA AAAAAAALLT!
Polisen ska filma allt. Myndighetsutövning skall alltid dokumenteras och inte frånhållas ifrån allmänheten.
Senast redigerad av Vitman-33 2024-01-13 kl. 16:36.
Citera
2024-01-13, 16:44
Medlem
BOMB-CPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Utveckla.
Nej jag tänker inte upprepa mig, du får läsa vad jag skrivit.
Citera
2024-01-13, 17:09
Medlem
En sak skall innehavaren av kontot ha cred för och det är att han eller hon låter alla sorters kommentarer stå kvar, sållar inte bort de som säger emot andra åsikter. Likväl som att fördöma personangrepp och uthängningar.

Det märkliga blir också att de som skriker högst om att polisen är mesar som inte vågar göra något, skriker lika högt när ett ingripande slutar i våldsamheter (jag är medveten om att det är skillnad på övertramp från polis/OV/väktares håll och fullt legitima ingripande som är våldsamma och försvarar inte de förra).

Men som polis själv skulle jag säga att kontot fyller en funktion och är inget fan av kollegor som rutinmässigt går över gränsen då det gör mitt jobb svårare och ”smutsar ner uniformen”. Däremot finns det tillfällen där det blir fel av olika orsaker och att då skrika, filma och hetsa gör bara saken värre på plats. Likaså när man får se en kort sekvens av ett långt förlopp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in