Flashback bygger pepparkakshus!
2024-01-13, 05:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
jävlas bara för att gör dom ju inte...
Jodå, det förekommer att dom gör det. Att det finns vittnen spelar ingen roll.
Citera
2024-01-13, 05:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Bra. Polisen har varit korrupt länge och våra åklagare och tingsrätter lever kvar på 1000-talet. Inget som hör hemma 2024, hela skiten måste ändras men lär inte gå.
Jo, mina erfarenheter är totalt katastrofala. Det är inte seriösa verksamheter med kompetent personal det här inte. Hur det ska ändras har jag inte en susning om.
Citera
2024-01-13, 11:37
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realFEZ
Tack för länken.

Så lär det vara ja. Sitter du på länkar till något längre skrivet om det här?

Nej, det är inte värdigt. Så klart. Ibland hör jag människor IRL använda argumentet: "Det är värre i andra länder" för att försvara den allt vidrigare svenska polisen. Att det är "värre i andra länder" hjälper inte oss direkt och jag hoppas det blir fler och fler som protesterar, i någon form, mot det här.

Antagligen, men det blir ju svårt att stå helt utan polis. Skit är vad det är i alla fall.

Menar inte att vi ska stå utan polis utan att en ny organisation ska byggas parallellt och skifte ske när det är lämpligt.
Citera
2024-01-13, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Menar inte att vi ska stå utan polis utan att en ny organisation ska byggas parallellt och skifte ske när det är lämpligt.
Jo. Det var väl inte 100% seriöst inlägg det där. Otydligt, sorry. Jag är mycket trött. Hur det här skulle finansieras är ju svårt att se. Sen får det väl slussas in personer från existerande skräppolisverksamhet i en sån vartefter. Stort projekt, minst sagt. Jag är för i alla fall. Fast det kommer ju aldrig hända.
Citera
2024-01-13, 12:14
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Jo. Det var väl inte 100% seriöst inlägg det där. Otydligt, sorry. Jag är mycket trött. Hur det här skulle finansieras är ju svårt att se. Sen får det väl slussas in personer från existerande skräppolisverksamhet i en sån vartefter. Stort projekt, minst sagt. Jag är för i alla fall. Fast det kommer ju aldrig hända.
2015 utfördes detta och socialdemokraterna såg till att bara deras politruker fick ha chefsjobb i den nya organisationen.

Ove Rainer, fd justitieminister och justitieråd, blev bortdriven pga. mediadrev av den enkla anledningen att han propagerade för en ny myndighet som skulle utreda polisers tjänstefel och som inte själva var poliser.
Senast redigerad av Tjena_67 2024-01-13 kl. 12:17.
Citera
2024-01-13, 12:22
Bannlyst
Citat:
2015 utfördes detta och socialdemokraterna såg till att bara deras politruker fick ha chefsjobb i den nya organisationen.
Ahaja, det var mer än vad jag visste. Men "lägga ner skiten" är ganska brett.

Citat:
Ove Rainer, fd justitieminister och justitieråd, blev bortdriven pga. mediadrev av den enkla anledningen att han propagerade för en ny myndighet som skulle utreda polisers tjänstefel och som inte själva var poliser.
Det verkar rimligt att vilja ha det ja. Dom som jobbar på Särskilda utredningar är poliser idag då? Jag har anmält en del rätt grova, som jag tycker, tjänstefel. Det åker bara i soptunnan direkt.
Citera
2024-01-13, 12:25
Medlem
Ichwills avatar
Polisen idag är ett gäng soyapojkar och 40 kilos småflickor, inget att oroa sig för.
På 70 och 80-talet så fanns det riktiga poliser i landet.
Citera
2024-01-13, 12:25
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ahaja, det var mer än vad jag visste. Men "lägga ner skiten" är ganska brett.

Det verkar rimligt att vilja ha det ja. Dom som jobbar på Särskilda utredningar är poliser idag då? Jag har anmält en del rätt grova, som jag tycker, tjänstefel. Det åker bara i soptunnan direkt.

Särskilda utredningar är en maskering av en politiserad polisstyrd verksamhet.
Citera
2024-01-13, 12:27
Bannlyst
Citat:
Jo, det verkar rimligt. Mitt förtroende för dom är helt obefintligt.
Citera
2024-01-13, 12:35
Medlem
Citat:
https://twitter.com/PolisNytt

Vill uppmärksamma hjältarna bakom denna X-profil som med filmer från följare exponerar poliser som beg0r övergrepp och bryter regelbundet mot legalitetsprincipen genom brott mot grundlag samt EKMR.

Sedan är åklagare, polis och domarkåren i maskopi och ombesörjer så inga åtal väcks eller domar fälls. Förundersökningarna blir saboterade.

Ifall du som polis försöker visselblåsa så kommer din familj bli hotad så du håller käften.

Med utgångspunkt från klippen ni ser....är det värdigt att ha en sådan korrupt inkompetent illegal psykopatinfiltrerad verksamhet i en demokrati? Är det inte bättre att lägga ner skiten och bygga något nytt?

Polisen kan mörda dig utan straff. Kollegorna kommer ljuga ihop sig för att hjälpa varandra.
Anonyma små mesar som inte vågar anmäla det den rätta vägen. Klart att man kan hitta skit i vilken organisation som helst.
Citera
2024-01-13, 12:48
Avstängd
Kan någon t ex polis förklara - finns det inte tillräckligt många (skyldiga/kriminella) Ali Baba o negrer att ge sig på - så att de inte behöver begå övergrepp mot oskyldiga infödingar.

Våra politruker tycker att det finns för få kriminella o för liten kriminalitet bland de våra så istället för att utbilda våra egna till kriminalitet har de importerat kriminella.

När det gäller polisen vet man inte - å ena sidan kan de tycka att kriminaliteten är för hög - men de kan också tycka att den är för låg o behöver öka eftersom detta säkrar ökad makt, ökade polisrättigheter o ökade lönenivårer o ökad anställningstrygghet för övergrepp.
Citera
2024-01-13, 12:52
Avstängd
Citat:

Polisen har egena Rättshaveriavdelningar där kollegor/kompisar utreder sina kollegors/kompisars missbruk o brott. Vet en kommissarie* på stockholmspolisens rättshaveriavdelning som tröstade en körkortslös rattfylleridömd/alt erkänd o under utredning som var orolig för sitt fortsatta arbete
istället för att säga - din jävla skithög du är en skam såna som dig vill vi inte ha - säg upp dig redan idag

* Gyllander var hans namn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in