2024-01-13, 10:47
Medlem
bomhulls avatar
Bygg ett enkelt litet trähus som håller tätt och varmt-långt ifrån någon som kan klaga. Olagligt men det kanske går att hålla det gömt -Jag föreslår norrland.
Finns ju många ödehus annars eller rent av hus som man kan köpa för småpengar.
Vem orkar bo obekvämt i tält?
Citera
2024-01-13, 10:52
Medlem
Rebiselles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Såg rätt mysigt ut men bara under sommaren kan jag känna. Vill också bo ensam i skogen men vill ha mig en gård. Poängen med att bli självförsörjande för mig att ju att ta hand om sina odlingar och utvidga dom för varje år och liknande och inte bara "kunna klara sig" eller vad man ska säga.

Jag med. Det är shysst att campa. Men hade inte heller velat gjort det på vintern *Burr*
Citera
2024-01-13, 10:56
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
I skogarna mellan Lilla Edet och Stenungsund reser sig ett vitt tipitält.
Ville lämna ekorrhjulet;
Det var den fjärde mars ifjol som Erik valde att lämna sitt hem för att bo i tält.
Han gjorde sig av med de flesta av sina ägodelar och flyttade ut till skogen.
Tidigare bodde Erik på en båt även i hus, bostadsrätt, hyresrätt och studentlägenhet.

Han är utbildad process*ingenjör och jobbade tidigare i Göteborg. Nu jobbar han
med foto och film. Främst åt mäklare, men också med modellfoto och bröllop.

– Det är en viss kontrast med flashiga bostäder, och sen bor jag härute.
Vissa tycker att jag verkar vara hemlös. Andra blir inspirerade. Men jag tycker inte
man ska vara så rädd för vad andra tycker om en. Jag trivs i mitt livsval, säger han.

Varje morgon gör Erik ett streck på sin förvaringslåda i trä. (Över 200 dagar/streck)
(Hela storyn i länken)
https://www.hemhyra.se/nyheter/erik-flydde-vardagen-nu-bor-han-i-ett-talt-i-skogen-inte-glamping-direkt/

En kontrast helt klart, verka vara en skön filur, han kör sin grej, hur länge till?
Garanterat knarkare och miljöpartist.
Citera
2024-01-13, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag unnar honom detta, är avundsjuk på alla som lämnar ekorrhjulet. Två saker; hans gitarr måste ju vara ruggigt ostämd. Och varför samlar han inte regnvatten/snö i behållare för att duscha?

Det blir lite Walden att bo i skogen och duscha hos brorsan.
Lämna ekorrhjulet i min värld innebär att lämna arbete och kanske ansvaret som ett modernt samhäller kräver. Snubben jobbar ju fortfarande.

Gillar ändå galenskapen!
Citera
2024-01-13, 11:08
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebiselle
Jag med. Det är shysst att campa. Men hade inte heller velat gjort det på vintern *Burr*

Nej fy fan när det blåste så jävligt och var 15 minus för någon vecka sen måste han ju verkligen lida där. Jag vaknande av att jag inte stängt mitt fönster tillräckligt så en liten glipa förda in kall luft i ansiktet på mig. Men å andra sidan så var vi ju vikingar en gång i tiden så vi ska ju kanske klara det....
Citera
2024-01-13, 11:09
Medlem
Amitriptylins avatar
Hade han varit mentalt frisk och velat bo i skogen skulle han gjort en bättre start.
Nu ser det mest ut som ett infall, speciellt som han ristar in ett streck för varje dag för att se hur länge han står ut.
Sen är det troligen han själv som ringt hemhyra för att berätta om hur speciell han är.
Killen har en agenda men inte kompetensen att utföra det på ett korrekt sätt.
Citera
2024-01-13, 11:11
Medlem
OneTaps avatar
fy fan de skulle ja inte gjort ens för 2 miljarder dollars :P inget jacuzzi mys o chark bricka o pinot noir där inte. uppskattar min lägenhet på söder lite extra just nu. bokat bord på Frantzén
ikväll oxå. sen bottle service på café opera. de blir myyyyyys :P men alla e vi olika =)
Citera
2024-01-13, 11:11
Avslutad
Vilket extremt misslyckat försök med att lämna ekorrhjulet och starta upp ett mysigt och fungerande liv i skogen.
Citera
2024-01-13, 11:13
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Han slipper ha blattar till grannar. Hellre fågelsång än arabiskt pladder 24/7.

Blattar eller rumäner till grannar vad skillnaden?
(Tälltlägren i dungen bakom vårt hus är alltid rumäner)
Citera
2024-01-13, 11:14
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Lämna ekorrhjulet i min värld innebär att lämna arbete och kanske ansvaret som ett modernt samhäller kräver. Snubben jobbar ju fortfarande.

Gillar ändå galenskapen!
Jo, absolut, men med färre utgifter kan han jobba betydligt mindre.

Jag undrar om han stryper ekorrar och fiskar, eller om han smyger till ICA Maxi och köper nudlar?

Walden var ju en bluff, gubben hade ju sin mamma tvätta och stryka hans kläder och han bodde så nära byn att han kunde få mat utan ansträngning..
Citera
2024-01-13, 11:17
Medlem
Längtar till den dagen yngsta dottern klarar sig själv
Då flyttar jag till husvagn som jag åka 9ka med var jag vill
Citera
2024-01-13, 11:24
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Bygg ett enkelt litet trähus som håller tätt och varmt-långt

Det blir inte varmare i ett eget byggt trähus. Snarare får han nog mera problem med sämre ljus. Troligen också högre luftfuktighet i en koja än i ett tält skulle jag tro.

Jag skulle ej klara av kylan, varje morgon vakna av att det är iskallt höst och vintertid. Han kanske bara stannar under en begränsad period. Jag ger han max ett år till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in