2024-01-13, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det känns inte som att man är normalt om man flyttar ut till ett hotell i skogen. Det känns som att det är bohemer som flyttar ut till såna platser. Det är svårt med väckarklocka och ladda telefoner och datorer till exempel. Det är lika svårt att tvätta kläder. Man kanske kan ta med sig kläderna till jobbet. Sedan kan man tvätta på jobbet. Fördelen är att man slipper massa elräkningar och hyra och kan spara in väldigt mycket pengar. Det känns som att det är svårt att sköta om hygien i ett tält man. Man måste vara väldigt speciell om man kan klara såna saker som killen gör. Det finns ingen normala människor som gör på detta viset.
Tror han ser det som en utmaning.
Att testa på om det funkar helt enkelt.

Hygien kan han kanske klara på arbetet.
Citera
2024-01-13, 10:03
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Det känns som att det är bohemer som flyttar ut till såna platser.

Tack, captain obvious. Tror du att den här killen tänker att det är en helt vanlig grej att göra, eller?
Citera
2024-01-13, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Vakna till bofinken, kanske regnet smattrar på tältduken, kaminen sprakar och nykokt kaffe.
Undrar hur Erik dejtar, om han ens gör det, dra dit en brud på efterfest känns som långskott.

Dikt vs verklighet

Drömmen om "Vakna till bofinken, kanske regnet smattrar på tältduken, kaminen sprakar och nykokt kaffe."

blir garanterat

"Vakna nerkyld, regnet läcker igenom tältduken, kaminen sotar och röken läcker in....och nykokt kaffe kan man glömma för det har möglat".

Ska man gå all in med ett tält i skogen så är det ju fusk att åka till brorsan för att ladda mobil och duscha
Citera
2024-01-13, 10:04
Medlem
Hur bökigt det ån verkar så har han minn fulla respekt. Han hade ett problem, och bestämde sig för att göra nått åt saken.

Skulle ljuga om jag sa att jag inte tänkt tanken själv, men det har ju stannat vid just en tanke.
Citera
2024-01-13, 10:09
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
När Erik inte jobbar spenderar han en hel del tid vid sitt tält.
Verkligen? Det hade jag aldrig kunnat gissa.
Citera
2024-01-13, 10:12
Medlem
Intressant, men det kommer inte hålla in i medelåldern. Då kommer det att bli för jobbigt. Kroppen stelnar till och man tappar lite av drivet man hade när man var ung. Varför inte bygga en koja åtminstone? Det här liknar mest självskadebeteende. Han tvingas ju fortfarande anpassa sig till samhället på andra sätt, genom sitt jobb etcetera.
Citera
2024-01-13, 10:19
Medlem
grungewhores avatar
Jag unnar honom detta, är avundsjuk på alla som lämnar ekorrhjulet. Två saker; hans gitarr måste ju vara ruggigt ostämd. Och varför samlar han inte regnvatten/snö i behållare för att duscha?

Det blir lite Walden att bo i skogen och duscha hos brorsan.
Citera
2024-01-13, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Tror inte ens hippie tjejer med håriga lår skulle frivilligt välja en sådan enkel livsstil som denna kille valt.

Jag tror att bara man härdar ut två månader, så har man vant sig, och det känns nog enklare. Jag hade gärna testat detta själv, om jag haft möjlighet.

Erik kanske är en dark horse på tjejer, men känns ändå att det kapitlet är på paus.

Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Dikt vs verklighet

Drömmen om "Vakna till bofinken, kanske regnet smattrar på tältduken, kaminen sprakar och nykokt kaffe."

blir garanterat

"Vakna nerkyld, regnet läcker igenom tältduken, kaminen sotar och
röken läcker in....och nykokt kaffe kan man glömma för det har möglat".

Ska man gå all in med ett tält i skogen så är det ju fusk att åka till brorsan för att ladda mobil och duscha

Finns alltid två sidor, den mörka sidan är inte kul, håller med

Ser man placeringen av platsen (bild i artikeln) verka vara på kulle/höjd, bra mot våtmark.
Citera
2024-01-13, 10:29
Medlem
Så han är en Vänsterextrem Kommunist sett till sitt yrke och bakgrund.

Vad ligger nyheten i att en idiot gör en idiotisk grej till ?

Vi vet ju redan att alla Vänsterextrema är grovt efterblivna.
Citera
2024-01-13, 10:30
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Såg rätt mysigt ut men bara under sommaren kan jag känna. Vill också bo ensam i skogen men vill ha mig en gård. Poängen med att bli självförsörjande för mig att ju att ta hand om sina odlingar och utvidga dom för varje år och liknande och inte bara "kunna klara sig" eller vad man ska säga.
Citera
2024-01-13, 10:41
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Det känns inte som att man är normalt om man flyttar ut till ett hotell i skogen. Det känns som att det är bohemer som flyttar ut till såna platser. Det är svårt med väckarklocka och ladda telefoner och datorer till exempel. Det är lika svårt att tvätta kläder. Man kanske kan ta med sig kläderna till jobbet. Sedan kan man tvätta på jobbet. Fördelen är att man slipper massa elräkningar och hyra och kan spara in väldigt mycket pengar. Det känns som att det är svårt att sköta om hygien i ett tält man. Man måste vara väldigt speciell om man kan klara såna saker som killen gör. Det finns ingen normala människor som gör på detta viset.

Varför ska man vara så jävla normal hela tiden? och gå runt i ekorrhjulet hela livet. Tycker han verkar riktigt skön och en livsnjutare.
Citera
2024-01-13, 10:45
Medlem
Han försörjer sig som fotograf men bor i tält. Hur gör han med kameror, datorer, och annan utrustning man som fotograf behöver? Kan ej vara nyttigt att förvara allt detta ute i kyla och luftfuktighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in