2024-01-12, 22:07
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Med tanke på alla hans andra videos så är det uppenbart det är Linnea han menat, så han fortsätter bara gräva ☺️

Såklart det är tydligt (han nämner även hennes namn vid ett tillfälle där han glömt att biiipa). Men Anjo är så korkad så han tror att han har ryggen fri. Han är så idiotisk så klockorna stannar…
Citera
2024-01-12, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du resonerar som Jocke gjorde inte Rask blev åtalad och fälld ... Vad i detta tycker du är mindre brott än det Rask gjorde mot sina målsägare?
Rask åtalades under "allmänt åtal" - det var inte målsägarna som stämde honom.
Känner inte till rask, och vad han har gjort, mer än att det var flera målsägande där.

Oavsett vad, kommer anjo kliva ut som vinnare. Förtal leder vara till dagsböter, och utifrån visningarna på videon så gör han en bra vinst. Skadestånd till L, skulle inte bli så speciellt stort.
Citera
2024-01-12, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
I brevet från soc stod det att L uttryckt oro kring barnet då föräldrarna tar droger och är inblandade i annan kriminalitet.

Vad skulle det kunna vara för annan verksamhet de två pysslar med som L påstås ha vetskap om?

skattebrott eller liknande?
Citera
2024-01-12, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nullbyte
Chrippa skriver i senaste story på IG att hans Memmo är tillbaka och att han "kommer släppa delar av min bok via memmo".
Ska han i folks beställningar berätta något ur "hans bok"?
Att han ska skriva en bok när för mig helt nytt. Men det kan vara något han kommit på när han suttit isolerad i häktet.

Haha jag reagerade på det också "släppa delar av min bok via memmo"

Vad tusan menar han med det?
Citera
2024-01-12, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tänker att innan Chrippas häktning var ju faktiskt Linnea och Chrippa de som räknades som, de två.

Så rimligt vore ju att det var hon och Chrippa som var inblandade i kriminalitet tillsammans och Julia, för sig.

Vilken form av kriminalitet det skulle vara är svårt att sia om. Men säkert någo ohedligt.

Julia är ju dömd för brott. Vad gäller det, hör det ihop kanske?
Citera
2024-01-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Frågan är om förtalet anses vara "påkallat från allmän synpunkt" och här förhåller jag mig tveksam.
Finns det ett samhällsintresse för att brottet här lagförs? Tveksamt, det är inte Cissi Wallin med hela metoo-rörelsen vi har bakom oss direkt.
Sen får någon gärna precisera närmare vad förtalet mot Linnea skulle vara. Att hon skulle vara psyksjuk? Ja, den delen har hon själv bevisat, och att sprida skärmdumpar från konversationer är inget förtal.

Men, i allt detta måste man väga in yttrandefriheten också. Att Chrippa sitter häktad är även det en omständighet som måste vägas in. Det finns ett intresse från allmänheten att veta varför han sitter där han sitter, och då är det tveklöst försvarligt att släppa skärmdumparna.

Kollar vi tidigare youtubers, framför allt Alexandra, så släppte ju hon videon för att enbart peka ut en specifikt person för att ha begått sexuellt ofredande. En sådan situation har vi inte här.

Vad snackar du ens för goja? Läs på vad förtal innebär/ detta är ju extremt tydligt fall.
” Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andra missaktning, dömes för förtal till böter (5 kap. 1 § första stycket brottsbalken).”
Citera
2024-01-12, 22:55
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Förtals gänget påstår att Linnea tömt Chrippas bankkonton.
Vilket känns orimligt, hur skulle hon kunna göra det? vem fan ger sin partner tillgång till sitt bank id och kod efter bara 5 månader tillsammans?
Mer troligt att det har något att göra med polisens utredning, skatteverket eller kronofogden, om pengarna verkligen satt på Chrippas konto.
Ja det låter rimligare, det är en jävla röra det här hoppas vi får svar på våra frågor i en ev fup.
Citera
2024-01-12, 23:08
Medlem
Alltså en sak jag inte fattar och som jag reagerar på. Anjo fattar inte att snuten alltid har en skyldighet att skriva till soc när något händer och barn finns på adressen... Det måste han nog fatta och det kan inte ens klanen ändra på.
Citera
2024-01-12, 23:14
Medlem
SkattefriZons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Hade jag varit Linnéa hade jag definitivt tagit det civilrättsligt. Framför allt mot Anjo, möjligen Gustav, som offentligt i sin story uppmana "alla" att höra av sig om dvs historier om Linnéa.

Hon har valt att vara en offentlig person och då får man uppmana folk att höra av sig om dom har något smaskigt skvaller.
Citera
2024-01-12, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Alltså en sak jag inte fattar och som jag reagerar på. Anjo fattar inte att snuten alltid har en skyldighet att skriva till soc när något händer och barn finns på adressen... Det måste han nog fatta och det kan inte ens klanen ändra på.

Det är klart han vet det. Men allt handlar ju om att visa vilken dålig person L är.
Så vad som är fakta och verkligt spelar ingen roll för honom. Han har ju visat om och om igen att han är villig att gå över lik för att tjäna lite pengar.
Citera
2024-01-12, 23:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Såklart det är tydligt (han nämner även hennes namn vid ett tillfälle där han glömt att biiipa). Men Anjo är så korkad så han tror att han har ryggen fri. Han är så idiotisk så klockorna stannar…
Det är inte svårt att förstå vem han pratar om..
Fortfarande är det inte någonting som varken Chrippa eller Linnea har berättat.

Jag börjar ruttna på fläsksvålen nu.

Jocke lägger upp familjeskoj, han har satt bollen i rullning, nu låter han tjockisen ranta loss, så är han snart borta.

Jag måste vilja påstå att Chrippas dryga vecka i häktet gjort honom till en analyserande omvänd människa som skrivit en självbiografi om sin svåra tid, alltså jag har aldrig hört om någonting liknande.
Citera
2024-01-12, 23:38
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Vad snackar du ens för goja? Läs på vad förtal innebär/ detta är ju extremt tydligt fall.
” Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andra missaktning, dömes för förtal till böter (5 kap. 1 § första stycket brottsbalken).”

Lyssna inte på den där clownen till användare. Påstår att c skulder är borta med. Och du har helt rätt angående förtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in