2024-01-12, 21:34
Medlem
sockerdrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det räcker.
Vem i helvete sover i samma säng som en kollega utan intim relation.

Bara en svenssonhora.

Och vilken jävla kollega våldtar sin egen jävla kollega? Det är en ännu enklare fråga än den du ställde.
Alla vet det rimliga svaret och vad man önskar åt någon som ändå gör det utom dig tydligen.
Brinn.
Citera
2024-01-12, 21:36
Medlem
GabeRoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nina906
Era jäkla perversa drägg, kan ni inte tänka längre än kuken når?

1. Hon hade nattlinne på sig - ett helt jävla rimligt plagg mitt i natten. Om han inte kan behärska sig på grund av det är det dags att ta en taxi hem och runka
2. Hon ber honom att sova på en madrass - han insisterar på att sova i sängen. Vem fan ber människan man vill ligga med att sova på en madrass? Så som puckot påstår, att hon ville allt.
3. Hon säger nej, puttar bort honom och vänder sig om. Hon kniper ihop benen. Hon visar tydligt att hon inte vill ligga, problemet är snarare att han redan har bestämt sig
4. Han skriver till henne att det ska stanna mellan dem dagen efter. Hans handlingar kom ikapp honom och lika så rövsvetten.
5. Han har inte kunnat ge en rimlig förklaring till hennes blåmärken. Om man tar så hårt i en människa utan att ens komma ihåg det talar för hur jävla dum i huvudet han är. Han har gjort detta förut och kommit undan.

Han är full, äcklig och våldsam. Vad fan mer ska hon göra? Mot ett äckligt fyllo i sitt hem mitt i natten? En kvinna mot en man? Ni som tjattrar om att kvinnor ska försvara sig, kom ner på jorden lite. En kvinna mot en man är ingen rättvis strid. Fyfan vad vidrigt. Stackars kvinna att råka ut för ett sånt här öde.

Tack till det svenska rättsväsendet som fattar att såna här män är obehagliga råttor som ska spärras in! En normalfuntad man hade aldrig gjort vad han gjorde. En normalfuntad man och människa hade fattat grejen redan när hon nämnde madrass. Bra BO att du anmälde honom! Du gjorde en bra sak för dig själv och kvinnor i allmänhet!

Mitt i prick på varje punkt.

Du får dock förstå att du hänger på ett forum där en övervägande majoritet genuint hatar kvinnor.

Den här tråden visar hur skrämmande vissa mäns tankemönster är.

Som man skäms jag för att läsa all den skiten.
Citera
2024-01-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Du tycker alltså att det står klart bortom rimligt tvivel att han våldtagit henne?

Om hon inte vill att han ska sova där, varför inte säga nej eller helt enkelt skita i att svara?

Han kanske är största svinet, jag vet inte. Men jag tycker inte det finns tillräckligt för att döma honom. Extremt svårt att bevisa dessa situationer, därför gör man bäst i att inte släppa in fulla män mitt i natten eller följa med de hem om man inte vill ha sex. På samma sätt som man inte lämnar sin rolex i omklädningsrummet på gymmet om man inte vill få den stulen.

Utifrån nuvarande lagstiftning kring våldtäkt så ja.

Utifrån den förra lagstiftningen kring våldtäkt, så hade det varit svårare. Men då var det även svårt att få någon dömd för våldtäkt överhuvudtaget. Trots skador på offret, trots att vittnen vittnade om hur dåligt offret mådde osv. Så som nu finns i detta fallet och ses som bevis.

Så det är ju bra att det har blivit ändring. Så att våldtäktsoffer har en liten bättre chans till upprättelse. För det är ju även detta rättssäkerhet behöver handla om... Så att inte folk begår brott och tänker "jag kommer ändå inte åka dit för det". Vad får vi för samhälle då? Jo, ett samhälle där medborgargarden börjar ta lagen i egna händer... Och gör våldtäktsförövare fysiskt illa, kanske med döden som utgång.

En rättsstat måste se till att det finns en balans så att inga oskyldig döms, men samtidigt se till att tvivelaktiga hamnar bakom lås och bom. Annars kommer de tvivelaktiga dömas ännu hårdare av pöbeln. Och det blir inte alltid nådigt.

Så jag anser att lagen kring våldtäkt är bra utformad som den är nu. Den sätter ansvaret på den som vill ha sex att se till att den har samtycke. Och den skyddar brottsoffer och den skyddar i princip även förövae (från hårda repressalier från pöbeln).
Citera
2024-01-12, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon sa att han kunde sova hos henne,

Så hon bjöd in honom. Bra att vi är överens om det.

Citat:
Sexinvit är att hångla upphetsat och ömsesidigt med varandra, ömsesidigt ta på varandra, ömsesidigt klä av varandra, han trycker sin kuk mot hennes ben, hon särar på sina ben och han känner fukten av vått på utsidan av henens trosor. Hennes hud är rosa, läpparna större och rödare, ögonen dimmiga av kåthet, pulsen högre och andhämtningen snabbare, de trycker sig ömsesidigt mot varandra, hon för hans hand till sitt sköte och han hennes hand till sin lem och de ger varandra ömsesidig petting och hon säger "jag vill att din kuk ska komma in i min fitta". Det är en sexinvit.

Okej. Kul att du demonstrerar hur störd du är genom att skriva en sexnovell från ingenstans. Bjuda in någon till sitt hem, ha nattlinne på sig och bjuda in personen till sin säng är dock INTE en sexinvit enligt TomatKungen utan det är RAKA MOTSATSEN till en sexinvit. Det är så man visar att man absolut INTE är intresserad. Kvinnan måste explicit säga "jag vill att din kuk ska komma in i min fitta", först då är det en sexinvit.

Citat:
Att vara klädd i ett osexigt nattlinne.

Att du är homosexuell får stå för dig.
Senast redigerad av Reiwa 2024-01-12 kl. 21:47.
Citera
2024-01-12, 22:00
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Utifrån nuvarande lagstiftning kring våldtäkt så ja.

Utifrån den förra lagstiftningen kring våldtäkt, så hade det varit svårare. Men då var det även svårt att få någon dömd för våldtäkt överhuvudtaget. Trots skador på offret, trots att vittnen vittnade om hur dåligt offret mådde osv. Så som nu finns i detta fallet och ses som bevis.

Så det är ju bra att det har blivit ändring. Så att våldtäktsoffer har en liten bättre chans till upprättelse. För det är ju även detta rättssäkerhet behöver handla om... Så att inte folk begår brott och tänker "jag kommer ändå inte åka dit för det". Vad får vi för samhälle då? Jo, ett samhälle där medborgargarden börjar ta lagen i egna händer... Och gör våldtäktsförövare fysiskt illa, kanske med döden som utgång.

En rättsstat måste se till att det finns en balans så att inga oskyldig döms, men samtidigt se till att tvivelaktiga hamnar bakom lås och bom. Annars kommer de tvivelaktiga dömas ännu hårdare av pöbeln. Och det blir inte alltid nådigt.

Så jag anser att lagen kring våldtäkt är bra utformad som den är nu. Den sätter ansvaret på den som vill ha sex att se till att den har samtycke. Och den skyddar brottsoffer och den skyddar i princip även förövae (från hårda repressalier från pöbeln).

Okej så rent krasst ska alla män som anklagas för våldtäkt låsas in? Tror inte du förstått innebörden av orden rättssäkerhet och oskuldspresumtion.

Hade vi medborgargarden som jagade misstänkta våldtäktsmän innan vi införde samtyckeslagen?
Citera
2024-01-12, 22:03
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Och för i helvete. Det är år 2024, har ni inte kommit längre än så här?! Vad ett våldtäktsoffer har på sig ska inte ens räknas in. Det är den brottsliga gärningen som ska räknas.

Eller hur. Om man tror att en viss klädsel innebär ett automatisk samtycke till sex så har man stora problem.
Citera
2024-01-12, 22:05
Medlem
MrsUniversums avatar
FORTFARANDE, hur många gånger ska det behöva påpekas att

STRAFFET inte står i proportion till händelsen!!!!

Han har inte överfallit henne på gatan från ett mörkt buskage. HON har bjudit in honom, mött upp, sagt ja till sängen…

Och JA han våldtar henne men än en gång: STRAFFET på 3, 3 år + 1/4 miljon i skadestånd står inte i proportion till saken. Hon har del i detta!
Citera
2024-01-12, 22:08
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Applåd, håller med i det du skriver. En sak om man gör några vaga försök men inte detta. Jag sov över i min ungdom i vardagsrum o extrasäng hos tjejer jag knappt träffat. Om de plötsligt ville ha massage så fatta man galoppen. annars hade man sin plats given.

Ja detta är ju inte svårt egentligen. Om man är tillräckligt nykter det vill säga.
Har själv fått en lätt spark i baken i riktning sovrummet som signal
GM uppgav själv att hans berusningsgrad var 3-4 på en tiogradig skala.
Det är antagligen en underskattning.
Citera
2024-01-12, 22:09
Medlem
Citat:
Han sa att han hade missat bussen. Hon sa att han kunde sova hos henne, i tron att han skulle säga "nej". Hon visste att han hade andra att sova hos och att han brukade göra detta. Men istället sa han "ja". Hon ångrade sig, men kände att hon var tvungen att hålla det hon lovat... Hon hade konversation med en polare om det. Hennes "inbjudan" var således mer av artig gest, som hon egentligen hade önskat inte skulle behöva fullföljas. Lite som om en polare säger att denna skulle behöva 2000 spänn och man säger lite halvhjärtat "du kan få låna av mig", fast man inte vill.

Sexinvit är att hångla upphetsat och ömsesidigt med varandra, ömsesidigt ta på varandra, ömsesidigt klä av varandra, han trycker sin kuk mot hennes ben, hon särar på sina ben och han känner fukten av vått på utsidan av henens trosor. Hennes hud är rosa, läpparna större och rödare, ögonen dimmiga av kåthet, pulsen högre och andhämtningen snabbare, de trycker sig ömsesidigt mot varandra, hon för hans hand till sitt sköte och han hennes hand till sin lem och de ger varandra ömsesidig petting och hon säger "jag vill att din kuk ska komma in i min fitta". Det är en sexinvit.

Att vara klädd i ett osexigt nattlinne. Vilja att den andre ska ha kläderna på sig och ligga ovanför täcket på andra sidan sängen är inte en sexinvit.

Så. Förstått?

Jösses va du gick igång. Vad är det som ger dig ensamrätt att definiera precis vad en sexinvit är? Om hon inte säger ordagrant att han ska komma in i henne på slutet så är det alltså inte en sexinvit?

Hur vet du att det var ett osexigt nattlinne?
Senast redigerad av zeroday 2024-01-12 kl. 22:11.
Citera
2024-01-12, 22:12
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsUniversum
Domen står absolut inte i proportion till händelsen. Hårresande med 3 år och 3 mån.
Urholkar den allmänna respekten för domstolar, lagar, rättvisa och demokratin.
Svenskt rättsväsende är osäkert och otryggt. Mördare släpps fria efter några år och kan begå brott efter brott. Denna kille var ostraffad. Finns ingen rim och reson. Erbjuden att sova över…

Du låter som en person på högerkanten. Nu har jag ingen aning om dina partisympatier men det kan vara intressant för dig att veta att det var Johan Forsell (m) med samarbetspartier som ivrigt, och i god demokratisk anda, drev igenom en skärpning av minimistraffet för våldtäkt till tre år.
Så kan det gå när man ropar på lag och ordning, och strängare straff.
Som man bäddar får man ligga.
Citera
2024-01-12, 22:18
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nina906
Era jäkla perversa drägg, kan ni inte tänka längre än kuken når?

1. Hon hade nattlinne på sig - ett helt jävla rimligt plagg mitt i natten. Om han inte kan behärska sig på grund av det är det dags att ta en taxi hem och runka
2. Hon ber honom att sova på en madrass - han insisterar på att sova i sängen. Vem fan ber människan man vill ligga med att sova på en madrass? Så som puckot påstår, att hon ville allt.
3. Hon säger nej, puttar bort honom och vänder sig om. Hon kniper ihop benen. Hon visar tydligt att hon inte vill ligga, problemet är snarare att han redan har bestämt sig
4. Han skriver till henne att det ska stanna mellan dem dagen efter. Hans handlingar kom ikapp honom och lika så rövsvetten.
5. Han har inte kunnat ge en rimlig förklaring till hennes blåmärken. Om man tar så hårt i en människa utan att ens komma ihåg det talar för hur jävla dum i huvudet han är. Han har gjort detta förut och kommit undan.

Han är full, äcklig och våldsam. Vad fan mer ska hon göra? Mot ett äckligt fyllo i sitt hem mitt i natten? En kvinna mot en man? Ni som tjattrar om att kvinnor ska försvara sig, kom ner på jorden lite. En kvinna mot en man är ingen rättvis strid. Fyfan vad vidrigt. Stackars kvinna att råka ut för ett sånt här öde.

Tack till det svenska rättsväsendet som fattar att såna här män är obehagliga råttor som ska spärras in! En normalfuntad man hade aldrig gjort vad han gjorde. En normalfuntad man och människa hade fattat grejen redan när hon nämnde madrass. Bra BO att du anmälde honom! Du gjorde en bra sak för dig själv och kvinnor i allmänhet!

Spot on. Fokus ska vara på görningen och gärningsmannen, inte på brottsoffrets klädsel etc.
Folk på högerkanten brukar säga att se vill stärka brottsoffrets position och skärpa straffen. Men det gäller tydligen inte sexualbrott när gärningsmannen är en rekorderlig, ung svensk man. För såna våldtar ju aldrig.
Citera
2024-01-12, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Ja detta är ju inte svårt egentligen. Om man är tillräckligt nykter det vill säga.
Har själv fått en lätt spark i baken i riktning sovrummet som signal
GM uppgav själv att hans berusningsgrad var 3-4 på en tiogradig skala.
Det är antagligen en underskattning.

Uppenbart att hans advokat sagt åt honom att säga så för trovärdighetens skull. Hans juckande i 2 timmar utan utlösning säger något annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in