Citat:
Ursprungligen postat av
Barents
Jag har problem med att t.ex "strypsex" anses normbrytande, eller våld i samband med sex. Jag vet inget om detta själv men det är uppenbart från trådar i FB och nyhetsartiklar att det förekommer och är ganska vanligt. En vanlig pryd människa som jag (och du?) kan inte sätta oss in i hur sådant sex fungerar. Det finns även förnedringssex. Fast människor hatar att bli förnedrade?
Jag är också av den mer pryda typen.
Du har rätt i att normer kan vara flytande. Jag skulle ändå tro att strypsex inte är norm i svenska folket, inte heller bland flertalet FB-användare (att döma av reaktionerna i tråden.)
Och även om, så vågar jag påstå att det är normbrytande att ha strypsex första gången man ligger med en person man inte har en intim relation med.
Citat:
Du talar som sex som om det vore att äta en banan. Det går att kontrollera bananätning. Men jag talar om sex som det viktigaste och mest okontrollerbara som finns i hela världen. Otroligt naivt att tro att ett helt samhälle enbart ska ha "gott sex". Bara en gammal tant kan tro det.
Sex och bananätning är en kreativ jämförelse, skrattade högt när jag läste det .
Du och jag kan nog kontrollera vår bananätning men inte en person med ätstörningar. En sån person klarar inte av att gå omkring med en hård banan i byxfickan.
Såklart är sexdriften urstark, evolutionärt betingad, med potenta hormoner inblandade etc. etc.
Gamla tanter har nog varit med tillräckligt länge för att förstå att ”dåligt sex” förekommer
Skämt åsido, det är ju just av den anledningen som det behövs lagar mot sexualbrott.