2024-01-12, 00:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är fortfarande hans pengar om inget annat är sagt. Däremot kan det ju vara svårt att bevisa vems pengarna är om det inte finns dokument som berättar det.
Ja, jag undrade ju vad som gällde rent lagligt, men okej då vet jag
Fast blir nog svårt för Chrippa att kräva tillbaka pengarna den lagliga vägen eftersom då kommer domaren nog undra varför han inte skattat för sin inkomst, och varför han gömt pengarna för kronofogden
Citera
2024-01-12, 01:00
Medlem
Negerkucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jo, men är det hennes enligt lag? det borde vara det va?
Fast blir nog svårt för Chrippa att ta det den lagliga vägen eftersom då kommer domaren nog undra varför han inte skattat för sin inkomst, och varför han gömt pengarna för kronofogden

Ja och han kommer inte få pengarna heller eftersom dom kommer gå direkt till hans skulder.
Citera
2024-01-12, 01:24
Medlem
Citat:
Det är fortfarande hans pengar om inget annat är sagt. Däremot kan det ju vara svårt att bevisa vems pengarna är om det inte finns dokument som berättar det.

Är det verkligen det?
Jag gillar mitt exempel med Mauri och Uppdrag Mat

Uppdrag Mat ägs av Aftonbladet så pengarna från kanalen går dit. Mauri är personen som leder och syns på kanalen men äger inte kanalen

Om Chrippa har gjort Linnea till ägare på kanalen för att han ska slippa att betala av sin skuld.
Är det verkligen hans pengar då?

Vill vara tydlig med att jag säger inte att det är så här. Bara tänk om
Citera
2024-01-12, 01:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Är det verkligen det?
Jag gillar mitt exempel med Mauri och Uppdrag Mat

Uppdrag Mat ägs av Aftonbladet så pengarna från kanalen går dit. Mauri är personen som leder och syns på kanalen men äger inte kanalen

Om Chrippa har gjort Linnea till ägare på kanalen för att han ska slippa att betala av sin skuld.
Är det verkligen hans pengar då?

Vill vara tydlig med att jag säger inte att det är så här. Bara tänk om
Frågan jag svarade på hade inte den formuleringen - utan vad som gällde om hans pengar gick in på hennes konto.

Om Linnea agerat målvakt åt Chrippa så kan kronofogden driva in tillgångarna från Linnea - så även då är det hans pengar fast bolaget står på henne.
Citera
2024-01-12, 01:54
Medlem
knark-kungens avatar
Vänta vad har jag missat, har någon myndighet beslagtagit hans otaxerade inkomst?
Citera
2024-01-12, 02:21
Medlem
Citat:
Frågan jag svarade på hade inte den formuleringen - utan vad som gällde om hans pengar gick in på hennes konto.

Om Linnea agerat målvakt åt Chrippa så kan kronofogden driva in tillgångarna från Linnea - så även då är det hans pengar fast bolaget står på henne.
Vadå agerat målvakt?
Det är ganska vanligt att ett bolag har anställda som sköter allt utåt (tänk vd, tjänstemän och andra anställda) som erhåller lön för utfört arbete men samtidigt ha en ägare/ledning som är de som står för kapital, risk, styrelse osv.? Man ät inte målvakt för det, de kan ju ha bestämt att göra så att chrippa enbart är anställd i bolaget som pengarna betalas in till, och erhåller lön för sin nerlagda tid samt ha en annan person (linnea i detta fall) vara huvudsaklig ägare av bolaget (och också ägare av allt ekonomiskt överskott) av en rad olika skäl. Kanske vill inte dessa att man ska kunna koppla ihop bolaget med ansiktet utåt av integritetsskäl och för att få ett privatliv (att jobba med sociala medier/medier/press är extremt utsatt då man hela tiden behöver tänka på att hela ens bolag bygger på ens bild utåt)
Att sitta och hitta på att någon ska ha agerat målvakt i ett bolag, och att kronofogden ska kunna utmäta egendom som inte är chrippas är bullshit. Tror du att din chef kommer utmätas om du hamnat hos fogden också? Eller vad är skillnaden mellan era bolagsordningar? Hur vet du hur bolaget är uppbyggt, hur bolagets policy, målsättning, utformning, ägandeskap och aktiebok ser ut?
Citera
2024-01-12, 02:37
Medlem
Ligger lite bilder på brev han skrivit under tiden han var i häktet på hans Snapchat, han har även varit på gymmet redan och påbörjat en vlogg som förmodligen kommer till helgen.
Citera
2024-01-12, 02:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Vadå agerat målvakt?
Det är ganska vanligt att ett bolag har anställda som sköter allt utåt (tänk vd, tjänstemän och andra anställda) som erhåller lön för utfört arbete men samtidigt ha en ägare/ledning som är de som står för kapital, risk, styrelse osv.? Man ät inte målvakt för det, de kan ju ha bestämt att göra så att chrippa enbart är anställd i bolaget som pengarna betalas in till, och erhåller lön för sin nerlagda tid samt ha en annan person (linnea i detta fall) vara huvudsaklig ägare av bolaget (och också ägare av allt ekonomiskt överskott) av en rad olika skäl. Kanske vill inte dessa att man ska kunna koppla ihop bolaget med ansiktet utåt av integritetsskäl och för att få ett privatliv (att jobba med sociala medier/medier/press är extremt utsatt då man hela tiden behöver tänka på att hela ens bolag bygger på ens bild utåt)
Att sitta och hitta på att någon ska ha agerat målvakt i ett bolag, och att kronofogden ska kunna utmäta egendom som inte är chrippas är bullshit. Tror du att din chef kommer utmätas om du hamnat hos fogden också? Eller vad är skillnaden mellan era bolagsordningar? Hur vet du hur bolaget är uppbyggt, hur bolagets policy, målsättning, utformning, ägandeskap och aktiebok ser ut?

När man skriver över bolag för att man har skulder hos kronofogden så kallas det för bulvanföretag. Den som då står på bolaget är då målvakt
Citera
2024-01-12, 03:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Vänta vad har jag missat, har någon myndighet beslagtagit hans otaxerade inkomst?
Förtals gänget påstår att Linnea tömt Chrippas bankkonton.
Vilket känns orimligt, hur skulle hon kunna göra det? vem fan ger sin partner tillgång till sitt bank id och kod efter bara 5 månader tillsammans?
Mer troligt att det har något att göra med polisens utredning, skatteverket eller kronofogden, om pengarna verkligen satt på Chrippas konto.
Citera
2024-01-12, 03:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Förtals gänget påstår att Linnea tömt Chrippas bankkonton.
Vilket känns orimligt, hur skulle hon kunna göra det? vem fan ger sin partner tillgång till sitt bank id och kod efter bara 5 månader tillsammans?
Mer troligt att det har något att göra med polisens utredning, skatteverket eller kronofogden, om pengarna verkligen satt på Chrippas konto.
Det är ingen som har påstått det, mer än här!
Citera
2024-01-12, 04:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jolle87
Ligger lite bilder på brev han skrivit under tiden han var i häktet på hans Snapchat, han har även varit på gymmet redan och påbörjat en vlogg som förmodligen kommer till helgen.

Hann han bli något mindre under tiden? Ingen träning i häktet och mindre mat än han är van vid samt lite protein
Citera
2024-01-12, 04:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Det är ingen som har påstått det, mer än här!
Det är Jockiboi som styr skeppet och har valt vad som ska ut via sina apor.

Så sjukt.

Varför är inte nyhetsmedia informerade? Allt sker via högkvarterets nyttigaste idioter med Anjo-Banjo som frontfigur.

Det svemänska rättsväsendet kan man inte lita på, därför ska Anjo ha en egen domstol egtersom det handlar om youtubestjärnor och sånt fattar inte polisen något om?

Prints är det som räknas som bevis.

Ingen metadata eller skit, prints is da shit!

Vart är Christofer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in