2024-01-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Om Polisen anmäler till soc att ena föräldern har blivit gripen för något som tex våldsbrott, droger, osv, ja då har soc ett möte med föräldrarna.
Varför tycker du det är konstigt?

Om någon ringer till polisen och anmäler dig för misshandel. Och polisen kommer och griper dig. Vill du då att soc ska utreda dig som dålig förälder innan du är dömd?
Citera
2024-01-11, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Så om någon polisanmäler en person så ska soc ha ett möte med den personen? Tror du att det fungerar så? Jobbigt för soc i så fall.

Haha asså är du född igår eller? Soc MÅSTE ingripa och kalla till möte när en förälder häktas. Exakt samma sak om tex en förälder uppsöker psykakuten eller bli inlagd för psykisk ohälsa.
Citera
2024-01-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Efterhandskonstruktioner, damage control, precis som "brevet från kurran"...som bevisar att det är legit...
Våldsfilmen som Chrippa skulle visat för syrran till Julia, precis när det hänt, blödandes, jag har svårt att tro att systern inte skulle pratat med Julia och mamma..
Filmen är borta...

Intressant twist.

Om Chrippa inte gjort det, vilka brott är okej att begå?
Har inte Chloe rätt till en trygg stabil uppväxt?

Jävla influencerpack.

Jocke skyller på att barnen drabbas, men för fan, utsätt dom inte för livsfara.

Om alla runt han vittnar om att det har varit förjävligt under den här tiden och han varit utsatt, så kan han ju inte gå till soc och säga att barnet varit i en trygg och säker miljö. Det blir ju inte rätt.
Citera
2024-01-11, 23:43
Medlem
Nariiouhs avatar
Hörni, 37 sidor sen 06:00 imorse. Vad tror ni om att ta ett steg tillbaka och invänta en fup eller i alla fall till när det finns mer fakta? Galet svårt att hänga med i tråden nu när man gång på gång bara upprepar samma rykten.

Man missar alla gobitar från youtube, insta och tt som länkas när ni av någon anledning försöker övertala varandra om vad som faktiskt hänt.
Citera
2024-01-11, 23:44
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Varför har Jocke och Anjo försökt tysta Linnea om det är Linnea som är problemet? Det är väl bara att anmäla och låta polisen sköta utredningen, eller är det som så att det kan drabba väldigt många när Chrippas dator plockades in av snuten? Pengar ska rulla.. vilka pengar har L snott? Det kanske är som så att ekobrott/interpol har haft span på denna globetrotter? Det är inte för barnets bästa att flyga kors och tvärs för att pappa ska jobba och fixa lite...

Att L skulle hackat allt, är nog egentligen polisen som beslagtagit prylar, likaså låsbytet,

Kontona är nog strypta av polisen.

Jag har inte sett någon efterlysning av L, i verkliga livet alltså...

Vi får se, sanningen kommer fram antagligen nästa vecka eller om två veckor.

Och det är INTE polisen som stängt ner hans youtube o tog bort hans instagram, herregud, inte ens med mördare, pedofiler, ekobrott osv så går polisen in och stänger ner ens sociala medier på eget bevåg, eller raderar hela youtubekanalen. Isåfall tar man väl bort videos så han inte kan tjäna pengar på kanalen.

Ingen som tystat någon, de säger sina versioner, lika som Linneas vänner får säga sitt.

Men att ens tro att polisen radererar ens youtube och sociala medier för att han är misstänkt för misshandel/grov misshandel
Citera
2024-01-11, 23:49
Medlem
Citat:
Om någon ringer till polisen och anmäler dig för misshandel. Och polisen kommer och griper dig. Vill du då att soc ska utreda dig som dålig förälder innan du är dömd?

Det handlar inte om att utreda dig som dålig förälder. Det handlar om att kolla så barnet har en trygg plats att leva och växa upp i.

Det kan räcka med att du hamnar i fyllecell så kan polisen göra en oros anmälan. Det hände en kompis till mig.
Citera
2024-01-11, 23:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Vi får se, sanningen kommer fram antagligen nästa vecka eller om två veckor.

Och det är INTE polisen som stängt ner hans youtube o tog bort hans instagram, herregud, inte ens med mördare, pedofiler, ekobrott osv så går polisen in och stänger ner ens sociala medier på eget bevåg, eller raderar hela youtubekanalen. Isåfall tar man väl bort videos så han inte kan tjäna pengar på kanalen.

Ingen som tystat någon, de säger sina versioner, lika som Linneas vänner får säga sitt.

Men att ens tro att polisen radererar ens youtube och sociala medier för att han är misstänkt för misshandel/grov misshandel
Konton, det jag menar är bankkonton.
Alla lämnar spår, digitala spår.
Det finns många duktiga it-forensiker som kan återskapa det mesta och nu beslagtogs nog "allt" för genomgång
Men jag tror att Chrippa haft span på sig, han var otroligt stressad.
Droger dödar
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-01-11 kl. 23:57.
Citera
2024-01-11, 23:56
Medlem
KentWasHeres avatar
Citat:
Jo, men om han låtit alla pengar han tjänat på youtube, memmo, osv, gå in på hennes konto tex, är det då hans pengar eller hennes pengar, eller deras gemensamma pengar?
Har han varit så efterbliven är det HENNES med all rätt.
Citera
2024-01-12, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Det handlar inte om att utreda dig som dålig förälder. Det handlar om att kolla så barnet har en trygg plats att leva och växa upp i.

Det kan räcka med att du hamnar i fyllecell så kan polisen göra en oros anmälan. Det hände en kompis till mig.

Polisen kan sätta vem som helst de känner för i fyllecell, tyvärr. Soc kan mycket väl vara med på det och då är det förjävligt!
Citera
2024-01-12, 00:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
För det första, du blir inte gripen direkt bara för att någon påstår att du begått ett brott.
För det andra, jag skulle inte ha några problem att bli soc utred eftersom jag har inget att dölja. Om någon falsk anmäler mig till soc och dem vill göra en utredning skulle jag samarbeta till 100%, eftersom ju snabbare utredningen av mig blir klar, ju snabbare kan dem lägga tid på att utreda fall där barn faktiskt far illa
(jag är emot anmälningar utan grund, men skulle det ske så får man helt enkelt låta dem göra sin utredning)

Ifall föräldern döms för brottet eller ej spelar ingen roll när det kommer till frågan om soc utredning.
Citera
2024-01-12, 00:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jo, men om han låtit alla pengar han tjänat på youtube, memmo, osv, gå in på hennes konto tex, är det då hans pengar eller hennes pengar, eller deras gemensamma pengar?
Det är fortfarande hans pengar om inget annat är sagt. Däremot kan det ju vara svårt att bevisa vems pengarna är om det inte finns dokument som berättar det.
Citera
2024-01-12, 00:43
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentWasHere
Har han varit så efterbliven är det HENNES med all rätt.
Jo, men är det hennes enligt lag? det borde vara det va?
Fast blir nog svårt för Chrippa att ta det den lagliga vägen eftersom då kommer domaren nog undra varför han inte skattat för sin inkomst, och varför han gömt pengarna för kronofogden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in