2024-01-11, 17:29
  #103525
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klommerox
Föräldrarna behöver inte alls ha någon skuld i detta. Det kan helt och hållet vara en felkonstruktion i Johannas hjärna.
Tror knappast bägge har en funktionsnedsättning som föräldrarna inte märkt på nästan 20 år?. De har ändå ansvaret hur man än vrider och vänder på det. Och man kan inte i detta fall skylla på att föräldrarna är funktionsnedsatta eller socialfall.

I Majas fall vet vi dessutom att föräldrarna tidigt släppte kontrollen trots ett barn med stora behov. Resulterade bl.a.i droger och alkohol
Citera
2024-01-11, 17:42
  #103526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bgpdKg/toves-mordare-johanna-jansson-skulle-ta-personal-som-gisslan-pa-hinseberg
https://www.expressen.se/nyheter/johanna-jansson-planerade-flykt/



Johanna som ville ut o hämnas på Maja tro? ^^
Hon har flyttats till Göteborg nu så om det inte var meningen att alla skulle fly så är det nog hon de skulle hjälpa iom de flyttade på henne.



Undra vad de hade för planer mot gisslan de tänkte ta..

Johannas ärende är ju inte ens avgjort än i domstol. I och med överklagan. Frågan är om rymningsförsöket gällde henne själv eller om hon planerade för att 'hjälpa' någon annan ut?
Citera
2024-01-11, 17:53
  #103527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Ja detta visar hon gång på gång hur sjuk i huvudet hon är!

Fröken Hellm*n bar sig precis lika sjukligt åt som sin likasinnade kamrat Fröken Janss*n ... blanda annat när Fröken Hellm*n under den tidiga morgontiden den 16:e Oktober 2022 (då normalt folk ligger och sover) bar en avliden och mördad flick-kropp nedför ett flertal lägenhetstrappor och sedan vidare då ut till sin likasinnade kamrats fordon för att bort-transportera den avlidna och mördade flick-kroppen till ett kallt och kyligt skogsparti en bit utanför Vetlanda.

Fröken Hellm*n var inte frisk i sitt tänkande, hon drevs av kriminella tankar

Fröken Hellm*n, en hjältinna

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-01-11, 17:55
  #103528
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Johannas ärende är ju inte ens avgjort än i domstol. I och med överklagan. Frågan är om rymningsförsöket gällde henne själv eller om hon planerade för att 'hjälpa' någon annan ut?

Utan att ha koll och hängt med i var Johannas placering, så är hon iaf nu flyttad till Göteborg.

https://sverigesradio.se/artikel/johanna-jansson-planerade-att-ta-personal-som-gisslan-och-rymma-fran-fangelset

Om detta inte var en tidigare planerad flytt, borde det åtminstonde finnas en anledning till flytten som har med detta att göra.

Vilket fängelse kan det vara som hon flyttats till? Hon verkar iaf inte vara isolerad från andra interner.

Personligen är jag inte främmande för att Johanna som både är våghalsig och kreativ, kan absolut ha varit initivtagare och/eller tagit huvudansvar för planering.

Samtidigt som icke kriminell, utan möjlighet till försörning och bostad, är ett sådant projekt dömt att misslyckas.

Möjligen fanns det planer där en grupp kanske kanske hade kontakter och trodde att de skulle kunna lyckas undanhålla sig.
Citera
2024-01-11, 18:17
  #103529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Utan att ha koll och hängt med i var Johannas placering, så är hon iaf nu flyttad till Göteborg.

https://sverigesradio.se/artikel/johanna-jansson-planerade-att-ta-personal-som-gisslan-och-rymma-fran-fangelset

Om detta inte var en tidigare planerad flytt, borde det åtminstonde finnas en anledning till flytten som har med detta att göra.

Vilket fängelse kan det vara som hon flyttats till? Hon verkar iaf inte vara isolerad från andra interner.

Personligen är jag inte främmande för att Johanna som både är våghalsig och kreativ, kan absolut ha varit initivtagare och/eller tagit huvudansvar för planering.

Samtidigt som icke kriminell, utan möjlighet till försörning och bostad, är ett sådant projekt dömt att misslyckas.

Möjligen fanns det planer där en grupp kanske kanske hade kontakter och trodde att de skulle kunna lyckas undanhålla sig.

Eftersom domen är överklagad bör Johanna väl fortfarande vara placerad i häkte? Men jag är osäker på vad som gäller efter dom i HR.
Det finns ju ett par anstalter annars i Göteborgsområdet. Kriminalvården ville väl troligen splittra gruppen och då omplacerades Johanna. Väldigt oklokt av Johanna att bli inblandad. Om hennes dom i HR står sig och hon sköter sig är hon ju ute vid 30. Men hon verkar vara en risktagande individ minst sagt.
Vi får se om Clea kommer yttra sig om det inträffade.
__________________
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2024-01-11 kl. 18:52.
Citera
2024-01-11, 19:14
  #103530
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det har jag inte påstått.
Jag menar på att Johannas uppenbart sjuka beteende och uttalanden, tyder på att någonting inte stämmer i huvudet på henne och att det föreligger en risk för att hon är galen, på riktigt.
Det är inte omöjligt att pausa en rättegång och besluta om att låta en åtalad genomgå en rpu för att utröna om psykis störning kan misstänkas föreligga.

Det har väl knappast undgått någon att det är någonting med Johanna som inte känns bra.
Hennes hat och mordbränder och nu mord, noga planerat

Hon är psykopat och enligt den sjuka psykiatrin räknas inte det som allvarlig psykisk störning vid brott. Psykopater tar alla risker/chanser dom kan. Alltid. Dom saknar rädsla och skam så hon kommer chansa på att kunna fly fler gånger. Finns en massa skit hon kommer försöka. Hon behöver inte tro att det ska lyckas för att försöka, eller snarare överskattar hon som typisk psykopat sin förmåga och sina chanser. Alltid.
Citera
2024-01-11, 19:14
  #103531
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Utan att ha koll och hängt med i var Johannas placering, så är hon iaf nu flyttad till Göteborg.

https://sverigesradio.se/artikel/johanna-jansson-planerade-att-ta-personal-som-gisslan-och-rymma-fran-fangelset

Om detta inte var en tidigare planerad flytt, borde det åtminstonde finnas en anledning till flytten som har med detta att göra.

Vilket fängelse kan det vara som hon flyttats till? Hon verkar iaf inte vara isolerad från andra interner.

Personligen är jag inte främmande för att Johanna som både är våghalsig och kreativ, kan absolut ha varit initivtagare och/eller tagit huvudansvar för planering.

Samtidigt som icke kriminell, utan möjlighet till försörning och bostad, är ett sådant projekt dömt att misslyckas.

Möjligen fanns det planer där en grupp kanske kanske hade kontakter och trodde att de skulle kunna lyckas undanhålla sig.

Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Eftersom domen är överklagad bör Johanna väl fortfarande vara placerad i häkte? Men jag är osäker på vad som gäller efter dom i HR.
Det finns ju ett par anstalter annars i Göteborgsområdet. Kriminalvården ville väl troligen splittra gruppen och då omplacerades Johanna. Väldigt oklokt av Johanna att bli inblandad. Om hennes dom i HR står sig och hon sköter sig är hon ju ute vid 30. Men hon verkar vara en risktagande individ minst sagt.
Vi får se om Clea kommer yttra sig om det inträffade.
Iom att det stod att hon flyttades pga händelsen (göteborgs häkte) så kan man ju anta att det var hon som var den som ville ha hjälp ut, alternativt varit den som styrt upp allt i alla fall, smartaste är väl att flytta just den som är drivande.

Vi kommer nog få höra massa incidenter som gäller henne under tiden i fångenskap ^^
Citera
2024-01-11, 19:23
  #103532
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon är psykopat och enligt den sjuka psykiatrin räknas inte det som allvarlig psykisk störning vid brott. Psykopater tar alla risker/chanser dom kan. Alltid. Dom saknar rädsla och skam så hon kommer chansa på att kunna fly fler gånger. Finns en massa skit hon kommer försöka. Hon behöver inte tro att det ska lyckas för att försöka, eller snarare överskattar hon som typisk psykopat sin förmåga och sina chanser. Alltid.
Skulle inte bli förvånad om hon framöver blir sur/irriterad på någon medfånge och börjar planera mord även inne på anstalten.
Citera
2024-01-11, 19:28
  #103533
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Iom att det stod att hon flyttades pga händelsen (göteborgs häkte) så kan man ju anta att det var hon som var den som ville ha hjälp ut, alternativt varit den som styrt upp allt i alla fall, smartaste är väl att flytta just den som är drivande.

Vi kommer nog få höra massa incidenter som gäller henne under tiden i fångenskap ^^


Flytten indikerar att man minst har på fötterna att hon varit involverad.

Hon utmärker sig.

Hon utmärker sig både vad gäller brottet, efterarbetet och även här.

Ja, hon kommer inte att vara osynlig framöver.
Citera
2024-01-11, 20:01
  #103534
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Hon är psykopat och enligt den sjuka psykiatrin räknas inte det som allvarlig psykisk störning vid brott. Psykopater tar alla risker/chanser dom kan. Alltid. Dom saknar rädsla och skam så hon kommer chansa på att kunna fly fler gånger. Finns en massa skit hon kommer försöka. Hon behöver inte tro att det ska lyckas för att försöka, eller snarare överskattar hon som typisk psykopat sin förmåga och sina chanser. Alltid.


Precis så är det!
Vanliga normala människor verkar ofta försöka hitta något förmildrande i ett psykopatiskt tänkesätt, men de letar förgäves.

Individen är helt upptagen av sig själv.

Att lura (manipulera) andra är det enda sättet för en psykopat att leva, allt annat är mesigt eller värdelöst. Det gagnar inte dem själva och de begriper inte varför de ska leva som andra tycker, eftersom de själva är perfekta i sina egna ögon. Sånt som känslor ses som svagheter man kan utnyttja.
Citera
2024-01-11, 20:04
  #103535
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Eftersom domen är överklagad bör Johanna väl fortfarande vara placerad i häkte? Men jag är osäker på vad som gäller efter dom i HR.
Det finns ju ett par anstalter annars i Göteborgsområdet. Kriminalvården ville väl troligen splittra gruppen och då omplacerades Johanna. Väldigt oklokt av Johanna att bli inblandad. Om hennes dom i HR står sig och hon sköter sig är hon ju ute vid 30. Men hon verkar vara en risktagande individ minst sagt.
Vi får se om Clea kommer yttra sig om det inträffade.


Antar att JJ själv var själva motorn i det planerade upploppet. Hoppas att de redan härdade damerna på anstalten begriper att de har blivit lurade.
Citera
2024-01-11, 20:28
  #103536
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Eftersom domen är överklagad bör Johanna väl fortfarande vara placerad i häkte? Men jag är osäker på vad som gäller efter dom i HR.
Det finns ju ett par anstalter annars i Göteborgsområdet. Kriminalvården ville väl troligen splittra gruppen och då omplacerades Johanna. Väldigt oklokt av Johanna att bli inblandad. Om hennes dom i HR står sig och hon sköter sig är hon ju ute vid 30. Men hon verkar vara en risktagande individ minst sagt.
Vi får se om Clea kommer yttra sig om det inträffade.

Jag tänker att Johanna fattat att det inte finns så stor chans att straffet blir annat är 16 år, och att tristessen kickat in.

Det här visar på hennes äkta sida, som inte alls är så timid som hon vill framstå i rätten med sin lena snälla röst som ständigt upprepar de magiska orden "sanningen".

Men vad hon säger, det är makabra förklaringar till saker som andra aldrig skulle ens komma på att använda som lögner. Det är allt från att göra det fint för Tove, kremering och ljus, till att hon inte ville ringa 112 för att hon inte fick hjälp av vakter och polis tidigare på kvällen.

Den sidan hon har, gör att hon riskerar att åka dit bärandes på ett lik, eller att åka fast för planering av rymning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in