2024-01-11, 15:33
  #103513
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bgpdKg/toves-mordare-johanna-jansson-skulle-ta-personal-som-gisslan-pa-hinseberg
https://www.expressen.se/nyheter/johanna-jansson-planerade-flykt/



Johanna som ville ut o hämnas på Maja tro? ^^
Hon har flyttats till Göteborg nu så om det inte var meningen att alla skulle fly så är det nog hon de skulle hjälpa iom de flyttade på henne.

Undra vad de hade för planer mot gisslan de tänkte ta..
Nej men, ytterligare en incident, hon är effektiv, det vet vi sen tidigare.
Ändå försöker somliga rentvå henne och lasta Maja för hennes galenskap.

Kommer detta gynna Johannas egna överklagan om att rentvås i HD tro?🤣🤣🤣

Manipulativ och farlig, riktigt farlig.
Citera
2024-01-11, 15:37
  #103514
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Undra om pappan och Mamman till Johanna är nöjd över sin psykopat till dotter . Nu planerade hon ta personal som gisslan för att rymma. Det är inte första gången hon ställt till det och hon har fått flera varningar för incidenter som hänt. Jag undrar kan man inte bara slänga in henne i isoleringscell och slänga bort nycklen. Vi skattebetalare ska fan inte behöva betala för en sån här människa
Hon kan med fördel skickas till Sibirien, förstår att farsan ville att hon tog bort familjenamnet.

Det hade varit bra med en rpu

Så nu sitter Johanna och Johanna på samma place...rörande.

Dags att sluta mjäka med dom riktigt farliga förövarna.
Citera
2024-01-11, 15:41
  #103515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bgpdKg/toves-mordare-johanna-jansson-skulle-ta-personal-som-gisslan-pa-hinseberg
https://www.expressen.se/nyheter/johanna-jansson-planerade-flykt/



Johanna som ville ut o hämnas på Maja tro? ^^
Hon har flyttats till Göteborg nu så om det inte var meningen att alla skulle fly så är det nog hon de skulle hjälpa iom de flyttade på henne.



Undra vad de hade för planer mot gisslan de tänkte ta..

Ja detta visar hon gång på gång hur sjuk i huvudet hon är!
Citera
2024-01-11, 15:50
  #103516
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej men, ytterligare en incident, hon är effektiv, det vet vi sen tidigare.
Ändå försöker somliga rentvå henne och lasta Maja för hennes galenskap.

Kommer detta gynna Johannas egna överklagan om att rentvås i HD tro?🤣🤣🤣

Manipulativ och farlig, riktigt farlig.
Vem?
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon kan med fördel skickas till Sibirien, förstår att farsan ville att hon tog bort familjenamnet.

Det hade varit bra med en rpu

Så nu sitter Johanna och Johanna på samma place...rörande.

Dags att sluta mjäka med dom riktigt farliga förövarna.
Varför?
Citera
2024-01-11, 15:57
  #103517
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon kan med fördel skickas till Sibirien, förstår att farsan ville att hon tog bort familjenamnet.

Det hade varit bra med en rpu

Så nu sitter Johanna och Johanna på samma place...rörande.

Dags att sluta mjäka med dom riktigt farliga förövarna.
Vad mjäkar dom med ang kvinnliga interner inom KV?
Citera
2024-01-11, 16:15
  #103518
Medlem
Man planerar ju sätta svenska medborgare
i fängelser utomlands. Sverige är ju en av få länder som verkar ha en ganska bra relation med nordkorea kanske man skulle starta samanbete med dom vi får skicka folk ditt "Johanna" mot utbyte av vi stödjer dom med lite mat som dom har brist på. Och med fängelse i nordkorea menas att Fångarna får lite soppa eller par teskedar gröt varje dag och tvingades arbeta från tidig morgon till sen kväll. Även under svåra vintrar tvingas dom till hårt avverkningsarbete i skogen eller jobb i mörka kalla gruvor eller jordbruk där Arbetet sker för hand med primitiva hjälpmedel. Och i Nordkorea har dom har helt annan mentalitet om nån missköter sig eller för den delen försöker fly. De så kallade kwan li so-fängelserna är nästintill mytomspunna. fånglägren ligger ofta isolerat i större bergsområden dit ingen annan än de som har vetskap om lägren hittar. Det är bara lägren med tidsbestämda straff som erkänns av staten så fly där ifrån är hopplöst
__________________
Senast redigerad av jimmytheone 2024-01-11 kl. 16:34.
Citera
2024-01-11, 16:22
  #103519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det har jag inte påstått.
Jag menar på att Johannas uppenbart sjuka beteende och uttalanden, tyder på att någonting inte stämmer i huvudet på henne och att det föreligger en risk för att hon är galen, på riktigt.
Det är inte omöjligt att pausa en rättegång och besluta om att låta en åtalad genomgå en rpu för att utröna om psykis störning kan misstänkas föreligga.

Det har väl knappast undgått någon att det är någonting med Johanna som inte känns bra.
Hennes hat och mordbränder och nu mord, noga planerat
En RPU utförs om det finns misstanke om en allvarlig psykisk störning, något som ofta misstolkas som lite vad som helst när det i själva verket syftar på psykossjukdomar och övergripande funktionsnedsättningar. Vem som helst fattar att något är fel på Johanna men en RPU är snarare befogad om det är så att hon antas ha varit psykotisk vid mordet och därmed inte haft full förståelse för sina handlingar… Vilket definitivt inte är vad som skett med tanke på hennes beteende. Att hon har diverse personlighetsstörningar och liknande är nog självklart men det har egentligen inget med en RPU och/eller en eventuell rättspsykiatrisk förflyttning att göra.
Citera
2024-01-11, 16:28
  #103520
Medlem
Man undrar vart Johanna Jansson tänkt fly? Otroligt svårt att hålla sig gömd och leva på flykt, både realfysiskt och mentalt - även om du har cash och kontakter. Hon hade varit gripen inom 12-24 timmar.

Och OM hon mot all förmodan lyckats hålla sig undan en tid, hade hon förmodligen lämnat över sig själv på närmsta station till sist.

VART skall du ta vägen? HUR tänker du leva?
Citera
2024-01-11, 16:37
  #103521
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Man undrar vart Johanna Jansson tänkt fly? Otroligt svårt att hålla sig gömd och leva på flykt, både realfysiskt och mentalt - även om du har cash och kontakter. Hon hade varit gripen inom 12-24 timmar.

Och OM hon mot all förmodan lyckats hålla sig undan en tid, hade hon förmodligen lämnat över sig själv på närmsta station till sist.

VART skall du ta vägen? HUR tänker du leva?
Johanna drivs av hämnd och grannen samt Maja skulle nog kunna behövt skyddas.
Citera
2024-01-11, 16:45
  #103522
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmytheone
Undra om pappan och Mamman till Johanna är nöjd över sin psykopat till dotter . Nu planerade hon ta personal som gisslan för att rymma. Det är inte första gången hon ställt till det och hon har fått flera varningar för incidenter som hänt. Jag undrar kan man inte bara slänga in henne i isoleringscell och slänga bort nycklen. Vi skattebetalare ska fan inte behöva betala för en sån här människa

Ja, dessa föräldrar undrar man ju över. Hur har de kunnat skapa en så perverst toxisk miljö som präglad Johanna och Maja till två så djupt kriminella och extremt oempatiska individer.
Föräldrarna bär ansvaret och borde också in i isoleringen om det vore möjligt. Nu har de ju syskon. Som borde omhändertas (om de är omyndiga) för att slippa präglas av samma miljö. Om de inte redan är förlorade.

Tror i vilket fall vi kan konkludera att M och J aldrig någosin innebär annat än elände och kostnad för samhället.
Citera
2024-01-11, 16:57
  #103523
Medlem
Klommeroxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rengen
Ja, dessa föräldrar undrar man ju över. Hur har de kunnat skapa en så perverst toxisk miljö som präglad Johanna och Maja till två så djupt kriminella och extremt oempatiska individer.
Föräldrarna bär ansvaret och borde också in i isoleringen om det vore möjligt. Nu har de ju syskon. Som borde omhändertas (om de är omyndiga) för att slippa präglas av samma miljö. Om de inte redan är förlorade.

Tror i vilket fall vi kan konkludera att M och J aldrig någosin innebär annat än elände och kostnad för samhället.

Föräldrarna behöver inte alls ha någon skuld i detta. Det kan helt och hållet vara en felkonstruktion i Johannas hjärna.
Citera
2024-01-11, 17:04
  #103524
Medlem
AriGoldds avatar
Jag minns någon som skrev här i tråden för ett ganska bra tag sen, något i stil med ”Johanna kommer att hålla sina fångvårdare rejält sysselsatta de kommande åren”.

Tänk så rätt han hade, hon har hunnit med mycket nu på kort tid. Spännande att se vad mer för rabalder hon ställer till med i fortsättningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in