Citat:
Ursprungligen postat av
Kattentufsan
Nu hade de flaggat för korsförhör i HR så tydligen är det något som är OK att göra i detta fall.
Jag har inte skrivit att mina frågor skulle ha något bevisvärde, det finns inga bevis i detta fall.
Att under förhören, TR/HR ställa obekväma frågor till MH saknar jag. MH har ljugit så det står härliga till och borde under tids gång fått stå till svars för dessa lögner (via flera frågor).
Dumma osanna uppgifter från MH kräver "dumma" frågor så hon får trassla in sig ännu mer.
Tydligen var det praktiskt/lönsamt att ha tillgång till en hjärna som "stänger av" under ett antal veckor.
Haha!
Fick du, som varit i forum abok såpass länge, lektioner om att HovR är en överklagan av domen i TR och att HovR som instans i huvudsak innebär att avlyssna ljudfiler.
Att grunden ska läggas i TR.
Eftersom lögnhalsen Maja fick ljuga fritt i TR utan konfrontation hade detta varit nåt som den nya ÅK kunde ha engagerat sig i.
Vakter hade kunnat kallats och gett en bättre bild om bådas engagemang än att bara landa i att det var Johannas konflikt.
Maja var nämligen väldigt involverad och partitagande, både sen tidigare och knappt timmen innan mord.
Händelsen med Tove startar redan på Nöjet, strax innan stängning, då de lockar med henne till lgh och handlar om indicier likaväl.
Det borde framgått redan i TR hur osannolikt det är att
de väntade på en "kompis" (enl M) - att
de i fredligt syfte bedyrade att det bara var lugnt.
ÅK tappade helt att visa hur tight sammanvävda dessa varit, både som BFF och rent kriminella, i två års tid.
Att de faktiskt har väldigt god potential att agera
tillsammans och i samråd.
Sen kan man väl undra varför det öht inte ifrågasattes vart 40 minuter tog vägen. Det är som om de förenklar åtalet och lutar sig tillbaka mot J:s erkännande. Att de hoppar rätt in i händelseförloppets sista minuter. Ett tidsmässigt kvantskutt från att ha anlänt till lgh tills Tove är död.
Vilket bägge instanser noterar. Det finns inte nån konfrontation varken i förhör eller i TR rent kronologiskt.
Maja svävar som på moln i sitt hörn och Johanna i det andra.