Citat:
Ursprungligen postat av
-Felix_
Men det är ju märkligt att vissa yrkersgrupper klarar sig utmärkt utan gratis frukt eller kaffe på jobbet.
Har du hört talas om någonstans alla sveriges yrkesförare kan stanna och få gratis kaffe och frukt ?
Svaret är att dom tar med sig eget kaffe och frukt till sin arbetsdag. Och det funkar utmärkt.
Kanske skillnad om man jobbar i trånga lokaler med ett fikarum och 30 anställda som man ser varje dag. Eller om man sitter i en buss eller lastbil.
Fascinerande hur gratis frukt kan irritera på FB. Forumet för människor som vet att prioritera livsfrågorna.
Jag vågar nog inte nämna de fördelar jag hade när jag jobbade på konsultfirmor i Stockholm. Men jag har ätit på samtliga lyxrestauranger i Stockholm och sett alla shower och musikaler 1989-99 på bästa plats och fått några dagar i ishotellet i Kiruna inklusive flyg och heldag med snöskoter och förare. Betalat av t.ex Landstinget som var kund. Men vi var ju män och det är kanske kvinnor som inte ska ha ens en banan gratis. PS. min firmabil var en ny BMW. Jag behövde inte ens bil.