Citat:
Ursprungligen postat av
Ringhals3
30k netto i månaden, det är ganska mycket att få ut från 6 miljoner, har du dragit av för skatter då?
Ska du få 30k netto i månaden på 6 miljoner kronor så förutsätter det sannolikt att du sätter en bortre gräns, säg 35 år fram, för när kapitalet ska vara helt förbrukat så att du lite förenklat dör med noll kronor på kontot, är det din plan? Eller tänker du dig en portfölj med utdelningsaktier där du enbart lever på utdelningarna och inte säljer några aktier och i slutändan lämnar ett fint arv efter dig till dina barn?
Grattis och lycka till och njut att friheten när den kommer!
Tack så mycket!
Ja, i de 30000 är skatter inkluderat, även sparande till barnen som jag hoppas kommer att ge dem en bra start i livet. När det kommer till arv, så tänker jag att de får vårt hus, vårt sommarhus och det som är kvar av våra pengar (vilket jag hoppas ändå kommer vara en del). Det kommer inte att gå någon nöd på dem

Förhoppnigsvis kommer de själva också ha lyssnat en del på det jag förespråkat om sparande och ha en del själva!
Så, planen är att de 5 till 6 miljonerna är till mig att göra vad jag vill med (vilket i dagsläget inbegriper spara till barnen och även hitta på grejer med dem)!