2024-01-11, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Är det normalt i svensk kultur att bjuda in sina kurskamrater med motsatt kön till sängs efter en utekväll?

Ja, det är inget onormalt.

Du har inte samtycke till sex för du ligger i samma säng som någon med motsatt kön. Det fattar du väl själv?
Citera
2024-01-11, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matipa
Ja, det är inget onormalt.

Du har inte samtycke till sex för du ligger i samma säng som någon med motsatt kön. Det fattar du väl själv?

Det var en retorisk fråga.
För det är det inte.

Jag har aldrig hört om personer i vuxen ålder bli inbjudna till motsatt köns säng utan att det blivit sex eller att den andra parten inte velat något mer.

Man sover inte med främlingar och det är inget nytt. Vilket peka på att hon antagligen ville något mer.
Men här försöker ni rättfärdiga ett dumt beslut som enligt hon själv slutade med att hon blev våldtagen Och ni anser fortfarande att det var ett bra beslut från hennes sida att bjuda in honom.
Medan jag försöker påtala riskerna med det.

Var i min text har jag påstått att det är samtycke till sex din dumma hora?
Spelar du bara dum eller knarkade mor din när hon var höggravid?
Senast redigerad av BlackRockInc 2024-01-11 kl. 10:38.
Citera
2024-01-11, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Du kan tycka att det är "normalt".

Jag tycker att det är en hård dom, och jag är övertygad om att hovrätten kommer att se annorlunda på den här saken. Inte en chans att de låser in denna kille i över tre år!

Och ja, det finns till och med de som har spelat in sin egen våldtäkt. I ett sådant fall blev mannen friad, när det visade sig att han var oskyldig. Så inte ens när kvinnan har inspelade bevis, kan man vara säker på att det är våldtäkt. Och ja, den mannen var verkligen oskyldig.

Ja det är ett hårt straff, dessutom 3 mån mer än min-straffet är. Trots att hon inte blev skadad och det råder oklarhet om huruvida det var frivilligt eller inte. Det låter som hon ändå haft kanske sitt bäst knull i livet, även om hon inte ville.

Eller som de sa i "Life of Brian":
- "Mother! Were you raped?!"
- "Well... at first... yes!"

Inte så att en okänd person trängde in i hennes lägenhet direkt.

Men nu är det så lagen ser ut, tyvärr talar all bevisning uppenbarligen till att han måste ha förstått inte velat, hon har INTE gett sitt samtycke (åtminstone inte i början) och då är det direkt att betrakta som våldtäkt med ett min straff på 3 års fängelse. Undrar om hon känner sig glad över att ha förstört en ung mans liv. Jag tror inte hennes liv är särskilt förstört.

Domstolarna kan inte döma på annat sätt. Vill man ändra det får man ta upp frågan till debatt, skriva till sina riksdagsledamöter, eller rösta på något parti som vill ändra lagen.
Citera
2024-01-11, 10:50
Medlem
Citat:
Enligt hennes utsago, du kan inte enbart gå på det hon säger och inte det han säger.
Det förstår du väl själv.

"HON ÄR ETT OSKYLDIGT BARN, EN KVINNA, OCH DÅ MÅSTE VI LITA PÅ VARJE ORD HON SÄGER"

Skapades precis en tråd i ett annat samtalsämne om en kvinna som varit inneboende, som ljugit till kronofogden för att slippa få betala hyror. För kvinnor ljuger aldrig?

Vad förväntar du dig att han ska svara under ett polisförhör?

"Jag hörde nej men jag tolka det som ett ja"?
Eller
"Jag våldtog henne inte, hon var med på det"?

Klart som fan han fabricerar en historia där han framstår som ett offer. Vad trodde du han skulle svara?
Citera
2024-01-11, 10:53
Medlem
Citat:

Eller

Klart som fan han fabricerar en historia där han framstår som ett offer. Vad trodde du han skulle svara?

Ja det är självklart om han nu våldtog henne.
Din dumma jävel.
Det är en sådan självklarhet att bara idioter skulle ens ta upp det till diskussionen.

Nu bevisades det aldrig.
Det är det vi diskuterar.

Precis som det är lika "klart som fan" (din hillbilly) att hon fabricerar sin historia om en våldtäkt inte begicks.

Ni får fortfarande för er att man försvarar en våldtäkt om det har begåtts, nej, vi är kritiska till bevisningen och att han fälldes med en tunn sådan.

Sedan borde BO och likasinnade horor till kvinnor göra en riskanalys innan de bjuder in en främling till deras säng eftersom risken finns att man blir våldtagen om man nu inte vill ha sex.
Senast redigerad av BlackRockInc 2024-01-11 kl. 10:58.
Citera
2024-01-11, 11:01
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:

Eller

Roligt att du tar för givet att han ljuger och hon talar sanning, men vad kan man förvänta sig av en manshatande feminist
Citera
2024-01-11, 11:08
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Fyra vänner till "målsäganden" får uttrycka sig och inte enda av vännerna till den "tilltalade"

Rättsskandal?
Citera
2024-01-11, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja det är ett hårt straff, dessutom 3 mån mer än min-straffet är. Trots att hon inte blev skadad och det råder oklarhet om huruvida det var frivilligt eller inte. Det låter som hon ändå haft kanske sitt bäst knull i livet, även om hon inte ville.

Eller som de sa i "Life of Brian":
- "Mother! Were you raped?!"
- "Well... at first... yes!"

Inte så att en okänd person trängde in i hennes lägenhet direkt.

Men nu är det så lagen ser ut, tyvärr talar all bevisning uppenbarligen till att han måste ha förstått inte velat, hon har INTE gett sitt samtycke (åtminstone inte i början) och då är det direkt att betrakta som våldtäkt med ett min straff på 3 års fängelse. Undrar om hon känner sig glad över att ha förstört en ung mans liv. Jag tror inte hennes liv är särskilt förstört.

Domstolarna kan inte döma på annat sätt. Vill man ändra det får man ta upp frågan till debatt, skriva till sina riksdagsledamöter, eller rösta på något parti som vill ändra lagen.

Du har en väldig snedvriden syn på vad en våldtäkt är. Du behöver inte bli indragen in en buske och hotad med kniv för att det ska klassas som våldtäkt vet du va?

Vad skulle du kalla den debatten? Låt oss våldta kvinnor i fred?
Citera
2024-01-11, 11:14
Medlem
Citat:
Du har en väldig snedvriden syn på vad en våldtäkt är. Du behöver inte bli indragen in en buske och hotad med kniv för att det ska klassas som våldtäkt vet du va?

Vad skulle du kalla den debatten? Låt oss våldta kvinnor i fred?

Finns fler kvinnor i tråden som ställt sig på GMs sida på grund av hur korkat BO betett sig.
Allt tyder på att hon velat ha sex med GM.

Det är ingen som påstår att en kvinna ska bli indragen i en buske för att det ska klassas som en våldtäkt.
Men ni kvinnor yrkar för jämställdhet och att ni är lika mentalt starka som män, hur tycker du att kvinnan är det i den här situationen? Rider GM och har sex i timmar, hon som tog initiativet till att bjuda hem en BERUSAD GM över natten, hämtar ett glas vatten till honom, går på kisspauser, kramar honom när de säger hej då etc.
Mm, här snackar vi en våldtäkt.

Svenskar och världen påstår att vi har bland den värsta våldtäktsstatistiken, och det är inte undra på att vi har det när vi har sådana kvinnor i samhället som inte kan ta konsekvensen av deras handlade.

Åk till bushen i Afrika naken och hävda din jämställdhet istället med det slampiga beteendet du försvarar.
Senast redigerad av BlackRockInc 2024-01-11 kl. 11:19.
Citera
2024-01-11, 11:24
Medlem
Citat:
Enligt utsago från tidigare inlägg så kände de varandra knappt. De ingick i samma faddergrupp. Enligt meddelanden hon hade skickat till vänner samma kväll så skämdes hon för att hon trodde hon bjudit in en annan person, dvs hon visste knappt vem han var.

Om det knappt kände varandra varför anförtror hon sig till honom och pratar om hennes relationsproblem, och inte bara en gång utan återkommande? Vem gör så mot människor de inte känner eller knappt känner? Och varför låter man någon man knappt känner sova över hos en? Det var ju ändå hennes förslag.
Citera
2024-01-11, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Fyra vänner till "målsäganden" får uttrycka sig och inte enda av vännerna till den "tilltalade"

Rättsskandal?

De fyra vännerna var hans vänner.... Dom gick ju i samma faddergrupp. Hänger du ens med?
Citera
2024-01-11, 11:28
Medlem
Citat:
Finns fler kvinnor i tråden som ställt sig på GMs sida på grund av hur korkat BO betett sig.
Allt tyder på att hon velat ha sex med GM.

Det är ingen som påstår att en kvinna ska bli indragen i en buske för att det ska klassas som en våldtäkt.
Men ni kvinnor yrkar för jämställdhet och att ni är lika mentalt starka som män, hur tycker du att kvinnan är det i den här situationen? Rider GM och har sex i timmar, hon som tog initiativet till att bjuda hem en BERUSAD GM över natten, hämtar ett glas vatten till honom, går på kisspauser, kramar honom när de säger hej då etc.
Mm, här snackar vi en våldtäkt.

Svenskar och världen påstår att vi har bland den värsta våldtäktsstatistiken, och det är inte undra på att vi har det när vi har sådana kvinnor i samhället som inte kan ta konsekvensen av deras handlade.

Åk till bushen i Afrika naken och hävda din jämställdhet istället med det slampiga beteendet du försvarar.

Dom flesta av oss i ett civiliserat samhälle klarar sig undan att våldta någon. Du kanske bör se över vilket samhälle du och dina barn vill leva i? Med ditt tankesätt föreslår jag iran, dom delar din kvinnosyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in