2024-01-11, 01:27
Medlem
GormDenGamles avatar
Firar 25 år.
The Independent har rankat de 20 bästa momenten.
https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/features/the-sopranos-best-moments-james-gandolfini-b2153727.html
Citera
2024-01-11, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Firar 25 år.
https://www.independent.co.uk/arts-entertainment/tv/features/the-sopranos-best-moments-james-gandolfini-b2153727.html
Tack för utmärkt länk.
Avsnittet i skogen med den seglivade ryssen blir det nog att se om ikväll.

HBO/Max har en plan att locka tillbaka tittarna med trailer verkar det som:
Citera
2024-01-11, 07:59
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Tack för utmärkt länk.
Avsnittet i skogen med den seglivade ryssen blir det nog att se om ikväll.

HBO/Max har en plan att locka tillbaka tittarna med trailer verkar det som:

Solklart den bästa scenen.
Citera
2024-01-11, 22:39
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Firar 25 år.
Är ryssavsnittet det mest överskattade avsnittet i någon serie, sett till resten av en serie?

Sopranos har 30 avsnitt som skulle vara det bästa avsnittet i vilken annan tv serie som helst, men allt folk tjatar om är den jävla ryssen i skogen.

Det är inte ens Sopranos eller ett komplett Sopranos avsnitt enligt mig. De bästa avsnitten har lite av humor,drama, våld och en massa intressanta karaktärer. Avsnitt som skulle kunna utgöra hela serien. Tänk om alla avsnitt skulle vara som ryssavsnittet. Hade Sopranos varit bättre eller sämre? Solklart sämre enligt mig.
Citera
2024-01-12, 00:26
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Är ryssavsnittet det mest överskattade avsnittet i någon serie, sett till resten av en serie?

Sopranos har 30 avsnitt som skulle vara det bästa avsnittet i vilken annan tv serie som helst, men allt folk tjatar om är den jävla ryssen i skogen.

Det är inte ens Sopranos eller ett komplett Sopranos avsnitt enligt mig. De bästa avsnitten har lite av humor,drama, våld och en massa intressanta karaktärer. Avsnitt som skulle kunna utgöra hela serien. Tänk om alla avsnitt skulle vara som ryssavsnittet. Hade Sopranos varit bättre eller sämre? Solklart sämre enligt mig.

Okej?
Citera
2024-01-12, 00:53
Medlem
VillageOblivias avatar
Citat:
Firar 25 år.

Välvald lista, men jag hade ändå velat ha med slutscenen från Stage 5. När Phil säger "No more, Butchie. No more of this" följt av dopet med den spända stämningen mellan Tony och Christopher, allt med John Cooper Clarkes Evidently Chickentown i bakgrunden. Scenen hamrar verkligen in undergångskänslan, att nu kommer situationen bara fortsätta gå utför under seriens resterande avsnitt.
Citera
2024-01-12, 12:35
Medlem
-GGs avatar
Meadow räddar Tony vid minst två tillfällen.

När hon/hennes närvaro är den som gör att snubben i vittnesskyddsprogrammet inte skjuter honom när Tony och M är på sin college-färd. Och när Meadow är den som räddar honom tillbaka till livet när gestaltningen av Tony B. är den som vill ha honom in i döden/festhuset. Hennes röst gör att Tony inte väljer att vandra vidare.

Tänk också på Chris ord: Three O'Clock, när han vaknar från sin koma.

När Tony sitter på restaurangen/dinern i sista scenen sitter han "klockan tre" och Meadow är inte längre bredvid honom (som skyddet), så mannen som dödar Tony har fritt fram.

Jag håller annars med om att ryssen i skogen är sååå tjatigt i vilket som är det bästa avsnittet. Ett kul avsnitt. Men långtifrån det bästa.
Citera
2024-01-12, 21:25
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Okej?
Ja?

Det är nummer ett som den bästa händelsen någonsin i din länk.
Citera
2024-01-22, 21:53
Medlem
GormDenGamles avatar
Teaser från HBO.
https://youtu.be/eQQGQa3lTGs?si=GHOpZjtCZP7CnzxW
Citera
2024-02-26, 03:55
Medlem
MrsEjPKs avatar
Världens bästa tv serie EVER !
Citera
2024-03-05, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Världens bästa tv serie EVER !
Många tycker det, personligen jag kan bara hålla med.
Citera
2024-03-05, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Älskar Sopranos men något som stör mig är hela grejen med Tony B.

Värsta välkomstfesten när han släpptes.
Han var familj, nära Tony. Men efter han försvann är det ingen som undrade vart han tagit vägen
De kanske inte visste, men de visste? Inledningsvis målades Tony B upp som en efterlängtad familjemedlem då han blev fri från fängelset. Ganska omgående blir han ett störningsmoment för Tony, som vi som åskådare ”jobbar ihop med”, vilket leder till att han automatiskt blir mindre omtyckt. Det trots att Tony B är något av en frisk fläkt genom att vara ganska rolig för oss tittare men även ifrågasättande av Tonys ledarroll och inte minst generellt sett smart. Att Tony B däremot skulle vara omtyckt av sin omgivning ser jag inte, jag tycker tvärtemot att skaparna arbetade hårt med att måla upp honom som icke omtyckt. Annat var det med exempelvis Adriana och Pussy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in