2024-01-10, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAJST
Jag har kollat igenom SEC tidigare tweets och visserligen använder de sig av emojis ibland men att de officiellt skulle tweeta på det sättet de gjorde med en bitcoin-emoji ser jag som väldigt osannolikt. Inte tillräckligt seriöst helt enkelt. Speciellt inte med tanke på deras tidigare allvarsamma hållning till bitcoin så är en sån tweet med emoji lite för positiv i min mening.

Dessutom har ju X nu gått ut och sagt att de blev hackade via telefonnummer och saknaden av tvåstegsverifiering

Jag tror vi kommer få se en liknande reaktion på marknaden om de godkänner idag.

Tror absolut inte att det godkänns idag. Vem väntar till den SISTA datumet av en deadline för att publicera positiva nyheter, händer nästan aldrig. De har fattat beslut flera veckor innan den 10.01 och de vet EXAKT vad de har bestämt men har valt att vänta tills idag...att folk inte fattar det. Speciellt också med tanke på vad som hände igår att de blev "(f)hackade" precis EN dag innan de ska gå ut med officiell information? All logik pekar på att de kommer "behöva" mer tid att bestämma sig vilket kommer resultera i en försening.
Citera
2024-01-10, 10:05
Avslutad
Vad värre är - om de som driver på för ökade kurser - är beredda att kapa sec twitter för att öka kursen…

Det är ju för tusan amerikanska statens twitter!

Hur långt är man då beredd att gå för att blåsa upp kursen??

Vad mer har man gjort? Hur uppblåst är kursen? 50-60% luft?
Citera
2024-01-10, 10:18
Medlem
Citat:
Jag har kollat igenom SEC tidigare tweets och visserligen använder de sig av emojis ibland men att de officiellt skulle tweeta på det sättet de gjorde med en bitcoin-emoji ser jag som väldigt osannolikt. Inte tillräckligt seriöst helt enkelt. Speciellt inte med tanke på deras tidigare allvarsamma hållning till bitcoin så är en sån tweet med emoji lite för positiv i min mening.
Emojin tillkommer automatiskt på #bitcoin.

Men ligger definitivt en hund begraven här.
Citera
2024-01-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKVmaffian
Tror absolut inte att det godkänns idag. Vem väntar till den SISTA datumet av en deadline för att publicera positiva nyheter, händer nästan aldrig. De har fattat beslut flera veckor innan den 10.01 och de vet EXAKT vad de har bestämt men har valt att vänta tills idag...att folk inte fattar det. Speciellt också med tanke på vad som hände igår att de blev "(f)hackade" precis EN dag innan de ska gå ut med officiell information? All logik pekar på att de kommer "behöva" mer tid att bestämma sig vilket kommer resultera i en försening.

En av ETF:erna kan inte skjutas fram längre, vad jag förstått, utan den måste endera avslås helt eller godkännas i dag.
Citera
2024-01-10, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Emojin tillkommer automatiskt på #bitcoin.

Men ligger definitivt en hund begraven här.

Ok jag förstår. Ja då ändras ju tankarna lite.
Citera
2024-01-10, 11:56
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
En av ETF:erna kan inte skjutas fram längre, vad jag förstått, utan den måste endera avslås helt eller godkännas i dag.

Kanner mig ambivalent infor det hela.
Citera
2024-01-10, 12:37
Medlem
Vilket skämt det här blev. Kändes skakigt och konstigt redan innan den hackade Tweeten publicerades.

Sätter mig nog lugnt i båten utan att göra några större investeringar känner jag spontant.
Senast redigerad av misterunited 2024-01-10 kl. 12:45.
Citera
2024-01-10, 12:46
Medlem
nullums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
Sätter mig nog lugnt i båten utan att göra några större investeringar känner jag spontant.

Samma har. HODL och DCA sedan jag borjade med BTC, har fungerat valdigt bra.
Citera
2024-01-10, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nullum
Samma har. HODL och DCA sedan jag borjade med BTC, har fungerat valdigt bra.

Helt rätt!!
Citera
2024-01-10, 13:09
Medlem
Tänkt om lite nu vad gäller ett ”sell the news-scenario”

Ja det blev ju det igår men varför? Varför väntar man på nyheten om en godkänd ETF till samma dag den godkänns innan man säljer?

Det är ju ingen nyhet längre att det blir en ETF.

NYHETEN är ju i sådana fall att det INTE blir en ETF och ja då blir det ju ett ”black swan—event” med fallande pris som följd.

Så enligt mig är det lite ”lose/lose” att vänta med att sälja tills samma dag.

Men uppenbarligen har ju priset stigit sedan det blev 90% säkert för en godkänd ETF.

Kan ju bli en självuppfyllande profetia med ”sell the news”

Men som vanligt är ju allt spekulationer och bitcoin gör ofta på tvärt om vad alla tror.
Senast redigerad av HAJST 2024-01-10 kl. 13:10. Anledning: Stavfel
Citera
2024-01-10, 13:35
Medlem
Citat:
Tänkt om lite nu vad gäller ett ”sell the news-scenario”

Ja det blev ju det igår men varför? Varför väntar man på nyheten om en godkänd ETF till samma dag den godkänns innan man säljer?

Det är ju ingen nyhet längre att det blir en ETF.

NYHETEN är ju i sådana fall att det INTE blir en ETF och ja då blir det ju ett ”black swan—event” med fallande pris som följd.

Så enligt mig är det lite ”lose/lose” att vänta med att sälja tills samma dag.

Men uppenbarligen har ju priset stigit sedan det blev 90% säkert för en godkänd ETF.

Kan ju bli en självuppfyllande profetia med ”sell the news”

Men som vanligt är ju allt spekulationer och bitcoin gör ofta på tvärt om vad alla tror.

Känner likadant som du skriver, tycker att jag varvat forum och liknande på hela internet men ändå landat i att hålla fast vid den slutsatsen. Sitter kvar, inväntar eventuell sänkning när personer ser att "det inte hände så mycket" och sedan köper när magkänslan känns rätt (hur fel den än må vara haha).
Citera
2024-01-10, 14:46
Medlem
Chili-cheese19krs avatar
Vilken jävla karusell. Jag tror vi är på väg mot 50k inom ett par veckor. Den som lever får se...

Vill dela med mig ett av dem bästa prodcasten jag lyssnat på gällande trading och hur korrupt marknaden är.

https://youtu.be/chE2OEToxOg?si=B-JDyA3TWPv4EPhq

DCA och Hodla är det ända rätta efter att ha lyssnat på detta annars blir det bara katt-skit av allt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in