2024-01-09, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siouxie
Bevisbördan brukar normalt ligga hos den som kom med påståendet.

Välkommen till verkligheten som är den motsatta.
Citera
2024-01-09, 08:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Poängen var, att sådant här inte skulle behöva hända om vi skulle ha fortsatt hålla på de gamla reglerna. Som för övrigt fortfarande är självklara i andra delar av världen. Det finns en naiv uppfattning i Västerlandet idag, att män och kvinnor - även UNGA män och kvinnor - ska kunna glömma bort att de är av olika kön, för att de är kollegor, studiekamrater eller vänner. Men så kan det ju aldrig bli. Om det hade varit så enkelt skulle vi ha varit utdöda för länge sedan!

Nu får så många människor sina liv förstörda i stället, helt i onödan.
Men lol, Det är ju så i 95% av fallen när folk slaggar hos varandra. I några få fall uppstår romanser eller där någon ger vika, i ännu färre fall så är det renodlade våldtäkter.

Man får väl vara varse om risken som vuxen kvinna.

Udda att det inte fanns typ en soffa att slagga på eller en extra madrass eller nått dock
Citera
2024-01-09, 08:52
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Tjaa jag vet inte jag. Kanske inte typisk men ack så jävla modern. Alla domar under samtyckeslagen jag har läst är ett komplett jävla skämt men så går det när vi skiter i lagrådet och börjar lyssna på massa psykopater till feminister istället som inte kan eller bryr sig ett jävla något om rättssäkerhet och demokrati.

En kvinna jag var tillsammans med för en massa år sedan berättade att det inte alls var särskilt ovanligt att män 100% felaktigt anklagades för våldtäkt. Anekdot, visst och noll bevisvärde samt ingen källa, jag förstår.

Man kan ju jämföra det här aktuella fallet där svenske killen alltså släpps in och får dela säng med en kvinna som är kampsportstränad och verkar delta i aktiviteten med fallet där invandrarkvinnan var på fest i Örebro och plötsligt ledd in i ett rum dit 7-8 invandrarkillar plötsligt dök upp och utsatte henne för alla möjliga hemskheter. Tingsrätten friade killarna eftersom flickans telefon låg i köket och de hävdade att hon alltså kunde ringt polisen om hon kände sig utsatt. Svenske studenten får 3,5 år i fängelse. Jag har inga problem med att en regelrätt våldtäkt straffas med +3 års fängelse, eller mer - men var det verkligen det som skedde med kampsportskvinnan?

Sverige är ett jävla dårhus.
Citera
2024-01-09, 09:13
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Tackar!

3 år och 3 månader för lite blåmärken på höfterna, fuckin ouch! Feminismens Nordkorea förnekar sig aldrig.

En nästan 3 timmar lång knullsession med massa slick, sug och rid blir till våldtäkt. Hon skrattar för att sängen låter för mycket så dom byter till bordet....detta låter som våldtäkt för folk.
Säger han ja, din jävla idiot! Be någon läsa för dig om du inte är läskunnig... suck
Citera
2024-01-09, 09:38
Medlem
Är det som en porrnovell att läsa vad som hänt? Var hittar jag i så fall ”godbitarna”?
Citera
2024-01-09, 09:38
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Udda att det inte fanns typ en soffa att slagga på eller en extra madrass eller nått dock

Studentrum typ 12 kvadrat?
Citera
2024-01-09, 09:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Studentrum typ 12 kvadrat?

Va fan? Studentkorridorer brukar väl ha gemensamt kök, ibland vardagsrum, mm?

Hur blir man våldtagen där och inte skriker sig hes så att korridorskamraterna hör förresten?
Citera
2024-01-09, 09:46
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Säger han ja, din jävla idiot! Be någon läsa för dig om du inte är läskunnig... suck

Den där användaren är juridiskt okunnig och dessutom väldigt otrevlig. Driver bara en politisk linje och vägrar ta till sig hur rättsprocessen fungerar.
Det här målet handlar inte alls om blåmärken - bägge parter är ju överens om att sexet ägt rum och hur sexet gått till, inklusive att det var hårdhänt.

Målet handlar om att gärningsmannen inte förvissade sig om att det fanns samtycke. Tvärtom fortsatte han trots tydliga tecken på att det inte fanns samtycke.
Citera
2024-01-09, 09:53
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Va fan? Studentkorridorer brukar väl ha gemensamt kök, ibland vardagsrum, mm?

Hur blir man våldtagen där och inte skriker sig hes så att korridorskamraterna hör förresten?

Står inte vilken typ av lägenhet det var i domen. Så allt detta är ren spekulation.
Jag menade bara att det inte är konstigt om en student saknar extramadrass.
Vad fan har det med saken att göra förresten?

Lagen kräver inte heller att man skriker sig hes.

Det här låter bara som ett försök att misstänkliggöra BO och då vill jag påtala att tingsrätten har redan bedömt hennes berättelse som mycket trovärdig och sammanhängande.
Citera
2024-01-09, 09:57
Avslutad
Citat:
Står inte vilken typ av lägenhet det var i domen. Så allt detta är ren spekulation.
Jag menade bara att det inte är konstigt om en student saknar extramadrass.
Vad fan har det med saken att göra förresten?

Lagen kräver inte heller att man skriker sig hes.

Det här låter bara som ett försök att misstänkliggöra BO och då vill jag påtala att tingsrätten har redan bedömt hennes berättelse som mycket trovärdig och sammanhängande.

Du spekulerade i om det var en studentkorridor. Jag spekulerar varför man väljer att ha en person i en lya på 12kvm i en redan trång säng istället för att låta dem sova på den gemensamma soffan som funnits i typ alla korridorer jag vart i.

Varför ställa dumma frågor om du inte vill ha dumma svar?

Lagen kräver det inte men varför inte skrika sig hes? Banka på folks dörrar mm direkt efter att han gått?
Citera
2024-01-09, 10:16
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
En kvinna jag var tillsammans med för en massa år sedan berättade att det inte alls var särskilt ovanligt att män 100% felaktigt anklagades för våldtäkt. Anekdot, visst och noll bevisvärde samt ingen källa, jag förstår.

Man kan ju jämföra det här aktuella fallet där svenske killen alltså släpps in och får dela säng med en kvinna som är kampsportstränad och verkar delta i aktiviteten med fallet där invandrarkvinnan var på fest i Örebro och plötsligt ledd in i ett rum dit 7-8 invandrarkillar plötsligt dök upp och utsatte henne för alla möjliga hemskheter. Tingsrätten friade killarna eftersom flickans telefon låg i köket och de hävdade att hon alltså kunde ringt polisen om hon kände sig utsatt. Svenske studenten får 3,5 år i fängelse. Jag har inga problem med att en regelrätt våldtäkt straffas med +3 års fängelse, eller mer - men var det verkligen det som skedde med kampsportskvinnan?

Sverige är ett jävla dårhus.

Är ju omöjligt att veta vad som hänt i ett stängt rum, det är ord mot ord. Rent lotteri om man bli dömd eller inte.

Vill man bara knulla så skulle jag rekommendera att man besöker en seriös bordell utomlands. Inte värt att riskera att få hela livet förstört för att nått drinkluder vill vinna på skadeståndslotteriet.
Citera
2024-01-09, 10:26
Medlem
Citat:
Det finns bevisning. Läkarutlåtande om märken i underlivet, bilder på blåmärken, ett
graverande snapchat-meddelande om att de borde hålla det som hänt för sig själva.
Varför skulle en kille som varit med en tjej med samtycke behöva ett sådant meddelande?
För att han knullade sin polares ex. Behöver inte vara svårare än så, incelnazist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in