2023-12-21, 22:27
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-
Finns det i fängelsesystemet s k förtroendefångar i köken så som i amerikafängelserna som lagar och tillreder mat? Vad ska man uppfylla för kriterier o mått för att få vara sådan?

Det finns tvätt och kök på dom flesta. Brukar ges till dom med lite mer förtroende. Sen får man inte direkt laga mat i det riktiga köket utan mer hjälpa till att skala , rengöra grytor osv.

Sen finns ju självförvaltningar eller fanns, vet inte om de är kvar med. Där laga intagna maten på sin egna avdelning. Ofta en intagen som stod för de, finns gott om kockar på anstalterna så maten var ofta väldigt bra på dom avdelningar. Har man tur så finns de även en pizzabagare
Citera
2023-12-25, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Krimfokus, PULS etc. Program som anstalten tvingar många att delta i. De är till för att skvallra till frivården, Tingsrätten etc om ni bytt inställning och börjat visa ånger och förbättring. Har man förnekat brott i rättegången så kallas man prokriminell samt hålls kvar tills minst 3/4 av straffet utan chans till utökad frigång med boja, halvvägshus och liknande.
Jag kan lära ut hur mycket som helst om någon önskar specifika grejer, tex hur man kan "förbättras" utan att sjunka så lågt att man erkänner ett brott som man förnekat sig skyldig till.
(Hitta på något som du ångrat som låter trovärdigt, fast som inte är direkt olagligt, men du visar nu att du har en insikt att se saker på ett nytt sätt.) Om ni fattar.....

Om man blir tvingad att delta i ett av deras program och har nekat till delar av händelser som man blivit anklagad för i rätten, men ändå dömd för det, har man då ingen möjlighet att släppas tidigare med fotboja? Eller ska man erkänna ändå för att kunna få fotboja i slutet av sin tid? Eller hur ska man kunna "förbättras" menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
[b]Har funderar på en manual för folk som väntar fängelsestraff så att de slipper gå på minor som andra tidigare gjort. Även som ren hämnd, (det vill jag inte sticka under stolen med då jag är ärlig med detta och är min drivkraft att ens skriva om detta) så att plitarna samt Krimvårdens metoder blir synlig för allmänheten och att de förhoppningsvis tvingas sluta med dem i framtiden.

Om du skulle vilja dela med dig av dina erfarenheter så skulle jag och många andra uppskatta det!
Citera
2023-12-25, 13:55
Medlem
Har vi inga kvinnliga ”ex fångar” här inne, som kan dela med sig lite av hur livet ser ut på en klass 2a?
Citera
2023-12-25, 15:24
Medlem
Prisonchicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Har vi inga kvinnliga ”ex fångar” här inne, som kan dela med sig lite av hur livet ser ut på en klass 2a?

Jag skrev en del i tråden för några år sedan när det var aktuellt för mig.
Citera
2023-12-25, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonchick
Jag skrev en del i tråden för några år sedan när det var aktuellt för mig.
Tack så mycket. Går in och kikar lite på dina tidigare inlägg då ☺️
Citera
2023-12-30, 17:49
Medlem
kan man åka utomlands om man har skyddstillsyn? Om man har ett giltigt pass? Och inget reseförbud eller skulle dom på passkontrollen se att aaa denna person har skyddstillsyn du får inte åka utomlands finns det något sånt lagstöd så att säga
Citera
2024-01-08, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Kanske inte så smart att skriva att du dels har suttit 9 månader, att du nu har permission och att plitarna är tappade för det är då ganska så lätt att luska ut vilken intagen på Skenäs som tycker att plitarna är....tappade.

Du tror inte att någon plit från Skenäs läser detta?

Jag kan lova dig att varenda fånge på skenäs tycker att plitarna är efterblivna, plitarna själva tycker dem flesta andra plitar är efterblivna.
Vi pratar låg intelligenta, halv alkoholiserade sedan minst 7 generationer bakåt, outbildade , Östgöta bönder .
Inte maffian.
Hade det inte vart regelbrott hade jag anklagat dig för och vara plit, så det gör jag inte
Citera
2024-01-09, 03:25
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Jag kan lova dig att varenda fånge på skenäs tycker att plitarna är efterblivna, plitarna själva tycker dem flesta andra plitar är efterblivna.
Vi pratar låg intelligenta, halv alkoholiserade sedan minst 7 generationer bakåt, outbildade , Östgöta bönder .
Inte maffian.
Hade det inte vart regelbrott hade jag anklagat dig för och vara plit, så det gör jag inte

Du verkar verkligen inte vara den skarpaste kniven i lådan när du kommer till en slutsats om att jag skulle vara plit med bakgrund av det jag skrev. Dålig läsförståelse kanske?

Gör dig själv nu en tjänst; sök på mitt nick (du vet antagligen inte vad det är så det är mitt användarnamn) i denna tråd och mina inlägg i just denna tråd och återkom lille vän så kan du be mig om ursäkt efteråt.

Tröttsamt med dessa wannabie gangstas som bröstar sig för att dom har suttit på en liten flickanstalt.
Citera
2024-01-11, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Tröttsamt med dessa wannabie gangstas som bröstar sig för att dom har suttit på en liten flickanstalt.

😂

Jag skyller allt på instagram. Jag gjorde sista året på Svartsjö, och du anar inte hur ofta jag var ute och knatade på gården och såg snorungar ta något slags jävla cred-selfies framför grinden innan de ställde in sig 😂

Jävla stollig idé att en selfie utanför en anstalt skulle vara värd något över huvud taget, men så tycker de att de är riktiga gangsters för att de ska göra 60 dagar på fucking Svartsjö-anstalten 😂
Citera
2024-01-11, 06:55
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slitochslang1
😂

Jag skyller allt på instagram. Jag gjorde sista året på Svartsjö, och du anar inte hur ofta jag var ute och knatade på gården och såg snorungar ta något slags jävla cred-selfies framför grinden innan de ställde in sig 😂

Jävla stollig idé att en selfie utanför en anstalt skulle vara värd något över huvud taget, men så tycker de att de är riktiga gangsters för att de ska göra 60 dagar på fucking Svartsjö-anstalten 😂

Ja, det är sorgligt.
Citera
2024-01-11, 23:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lasselowkick
Efter 8 månader på kronoberg så är ju fan allt rena semestern. Men man vet ju aldrig Tack för ditt svar

Kumla 2 år
Hall 2 år
Hällby 1 år
Tidaholm 2 år
Så var långtid men semester hehe
Citera
2024-01-12, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurdiskahoran
Kumla 2 år
Hall 2 år
Hällby 1 år
Tidaholm 2 år
Så var långtid men semester hehe

Och samtidigt säger du att du är 18år gammal...

Tack o godnatt grabben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in