2023-12-07, 05:09
Medlem
Blir inte klok på hur det fungerar nuförtiden när det gäller ekobrottslingar. Har dom ingen särskiljning mellan dem och andra kriminella?
Sedan undrar jag om någon vet om dom tar hänsyn till uppförande under häktningstiden vid val av klassning. Så 2 år o 9 mån minus häktningstid på 9 mån minus en tredjedel blir 14 mån
Hamnar man som ekobrottsling på en 2a?
Har gott uppförande o är ostraffad tidigare jobb mm men behandlar dom alla lika?
Tacksam för lite info
Citera
2023-12-07, 09:27
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasselowkick
Blir inte klok på hur det fungerar nuförtiden när det gäller ekobrottslingar. Har dom ingen särskiljning mellan dem och andra kriminella?
Sedan undrar jag om någon vet om dom tar hänsyn till uppförande under häktningstiden vid val av klassning. Så 2 år o 9 mån minus häktningstid på 9 mån minus en tredjedel blir 14 mån
Har gott uppförande o är ostraffad tidigare jobb mm men behandlar dom alla lika?
Tacksam för lite info

Du kommer antagligen få det tufft var du än hamnar. Acceptera att du är kriminell som alla andra på kåken och sluta kräva särbehandling, så kommer det gå mycket bättre för dig.
Citera
2023-12-07, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisochLos
Du kommer antagligen få det tufft var du än hamnar. Acceptera att du är kriminell som alla andra på kåken och sluta kräva särbehandling, så kommer det gå mycket bättre för dig.

Det var inte det frågan handlade om Klart som fan det är tufft att sitta. Har 8 mån isolering bakom mig. Saken är att kolmården som numer är nedlagt var just för att skilja eko brott från resten. Se länk https://www.di.se/artiklar/2008/4/19/i-tryggt-forvar/ Men numera mixar man hur som helst
Ta ica handlaren 68 år ska han mixas med gängkriminella? Frågan rör mer er som suttit för ekobrott och om kv anpassat straffet efter riskbedömning
Citera
2023-12-07, 10:03
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Det var inte det frågan handlade om Klart som fan det är tufft att sitta. Har 8 mån isolering bakom mig. Saken är att kolmården som numer är nedlagt var just för att skilja eko brott från resten. Se länk https://www.di.se/artiklar/2008/4/19/i-tryggt-forvar/ Men numera mixar man hur som helst
Ta ica handlaren 68 år ska han mixas med gängkriminella? Frågan rör mer er som suttit för ekobrott och om kv anpassat straffet efter riskbedömning

Jag omformulerar mig då. Du kommer få det tuffa(re) än andra på grund av din självberättigade attityd och det alldeles oavsett om du får sitta uteslutande med andra ekobrottslingar eller ej. Trivs du på isol så ta en p18, då slipper du i alla fall andra kriminella. Blir nog bäst så för alla.

Ja, både han och du ska sitta med andra kriminella och lära er att uppföra er korrekt, med hjälp av örfilar. Va inte kriminella om ni inte kan hantera följderna av det utan att lipa.

Vad din fråga var eller vilket svar du är ute efter intresserar mig föga, din jävla barnrumpa.
Citera
2023-12-07, 10:12
Medlem
Du har ju humor kul kille må bäst😂
Citera
2023-12-07, 10:19
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Du har ju humor kul kille må bäst😂

Den enda som är rolig här är du. Tack detsamma förresten, hoppas du får en riktigt lärorik volta!
Citera
2023-12-07, 11:55
Medlem
läs artikeln och håll dig till ämnet. Eller ska vi skapa en ny tråd? ekobrott straff policyändring?
Citera
2023-12-07, 12:38
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
läs artikeln och håll dig till ämnet. Eller ska vi skapa en ny tråd? ekobrott straff policyändring?

Ja, jag har läst artikeln och förstår att det brukade fungera så. Om det inte finns en sådan anstalt längre så är policyn redan ändrad, eller hur? Börjar du bli rädd nu när du tänker på vad som väntar? Jag är on topic, sluta låtsasmodda.
Citera
2023-12-07, 17:06
Medlem
Folketstempels avatar
Östragård i Vänersborg, klass 3 som ligger brevid Brinkeberg klass 2, ska göras om till anstalt för sexualförbrytare samt kvinnoboxare.
Om ni suttit på Östragård tidigare så vill ni knappast skryta med att suttit på en pedofilanstalt antar jag, folk kan dra felaktiga slutsatser om man säger så i framtiden. Ett litet tips.....
Hus 14 gäller det, golarhuset. hus 16 blir som vanligt fast golarna har ingenstans längre att fly till, vilket är en förbättring. Tur i oturen kan man säga...

Lita inte på någon alls om ni inte känner dem sedan tidigare.
Folk är svin helt enkelt, ju mindre de vet, desto bättre.
Ingen får pluspoäng av att gola, men 99% som sitter inne är idioter av olika anledningar.
Ta ut en p26, dagsanteckningar med en hemställan så kan ni kanske se vem som sagt vad bakom er rygg. Även vad plitarna skriver om er och det blir då uppenbart varför ni fått en kvaltid på ett ett par månader gällande permiss, boja etc, som ni aldrig fattat varför ni fick den.....§

Krimfokus, PULS etc. Program som anstalten tvingar många att delta i. De är till för att skvallra till frivården, Tingsrätten etc om ni bytt inställning och börjat visa ånger och förbättring. Har man förnekat brott i rättegången så kallas man prokriminell samt hålls kvar tills minst 3/4 av straffet utan chans till utökad frigång med boja, halvvägshus och liknande.

Jag kan lära ut hur mycket som helst om någon önskar specifika grejer, tex hur man kan "förbättras" utan att sjunka så lågt att man erkänner ett brott som man förnekat sig skyldig till.
(Hitta på något som du ångrat som låter trovärdigt, fast som inte är direkt olagligt, men du visar nu att du har en insikt att se saker på ett nytt sätt.) Om ni fattar.....

Hammar ni på Östragård, sök flytt till annan anstalt.

Varför får gärna andra fylla på om så att det inte ser ut som att jag överdriver eller så, samt jag vill höra allt som folk vet om detta skitstället som nu blir ännu värre som sagt....
Citera
2023-12-07, 18:18
Medlem
Folketstempels avatar
Inofficiella straffmetoder.

På något sätt så märker en del att de inte får skypetid med sina ungar längre kanske, och drar därmed egna slutsatser av detta.
Plitarna "psykar" interner och vet att småbarnsfäder som ringer och "nattar" ungar varje kväll gör vad som helst för att få tillbaka förmånen om den plötsligt försvinner.

De berättar plötsligt allt som de råkar veta om allt och alla de andra internerna, utan att plitarna ens behöver fråga dem.
"Kvaltider" införs plötsligt under den julpermiss som var tänkt sedan flera månader.
Frågor om varför får svar, fast efter 2-3 månader så att tiden ska rinna ut för en överklagan innan ni ens muckat.

Konspirationsteori tänker kanske någon nu?
Ja, om ingen talar om saken blir det till en sådan.

Vi måste tala om just vad jag tar upp hela tiden och ni måste ge egna exempel som ni känner till, jag tog några som ser "lätta" ut för er som inte har småbarn och sitter inne på anstalt, men som är mycket effektiva har jag sett, tuffa killar gråter som barn efter tortyren som biter bäst just på dem.

En anställd, utredare, psykolog, plit what ever som ger ett förtroende och får interner att öppna upp sig.
De använder alla deras svagheter till att sticka dem till lydnad och gärna ge info om alla de andra såklart.

Visa aldrig en svaghet inne på ett anstalt som kan användas mot dig.
Bjud gärna på falska svagheter som rökridåer som de kan trassla in sig i istället.
Då ser ni även att det jag skriver är sant, då jag själv inte trodde att det fungerade som det gör förut tyvärr.

Har funderar på en manual för folk som väntar fängelsestraff så att de slipper gå på minor som andra tidigare gjort. Även som ren hämnd, (det vill jag inte sticka under stolen med då jag är ärlig med detta och är min drivkraft att ens skriva om detta) så att plitarna samt Krimvårdens metoder blir synlig för allmänheten och att de förhoppningsvis tvingas sluta med dem i framtiden.

Personalen njuter av skadeglädje och är en klassisk psykologisk sanning.
https://en.wikipedia.org/wiki/Stanford_prison_experiment

Jag har sett nya plitar som går direkt in som elaka, beroende på vilka som lär upp dem, till att bli det med tiden då deras makt gör detta som studier bevisat massa gånger. Någon lösning har jag inte, jag debatterar ämnet på ett forum bör jag påpeka....
Citera
2023-12-09, 10:45
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Östragård i Vänersborg, klass 3 som ligger brevid Brinkeberg klass 2, ska göras om till anstalt för sexualförbrytare samt kvinnoboxare.
Om ni suttit på Östragård tidigare så vill ni knappast skryta med att suttit på en pedofilanstalt antar jag, folk kan dra felaktiga slutsatser om man säger så i framtiden. Ett litet tips.....
Hus 14 gäller det, golarhuset. hus 16 blir som vanligt fast golarna har ingenstans längre att fly till, vilket är en förbättring. Tur i oturen kan man säga...

Lita inte på någon alls om ni inte känner dem sedan tidigare.
Folk är svin helt enkelt, ju mindre de vet, desto bättre.
Ingen får pluspoäng av att gola, men 99% som sitter inne är idioter av olika anledningar.
Ta ut en p26, dagsanteckningar med en hemställan så kan ni kanske se vem som sagt vad bakom er rygg. Även vad plitarna skriver om er och det blir då uppenbart varför ni fått en kvaltid på ett ett par månader gällande permiss, boja etc, som ni aldrig fattat varför ni fick den.....§

Krimfokus, PULS etc. Program som anstalten tvingar många att delta i. De är till för att skvallra till frivården, Tingsrätten etc om ni bytt inställning och börjat visa ånger och förbättring. Har man förnekat brott i rättegången så kallas man prokriminell samt hålls kvar tills minst 3/4 av straffet utan chans till utökad frigång med boja, halvvägshus och liknande.

Jag kan lära ut hur mycket som helst om någon önskar specifika grejer, tex hur man kan "förbättras" utan att sjunka så lågt att man erkänner ett brott som man förnekat sig skyldig till.
(Hitta på något som du ångrat som låter trovärdigt, fast som inte är direkt olagligt, men du visar nu att du har en insikt att se saker på ett nytt sätt.) Om ni fattar.....

Hammar ni på Östragård, sök flytt till annan anstalt.

Varför får gärna andra fylla på om så att det inte ser ut som att jag överdriver eller så, samt jag vill höra allt som folk vet om detta skitstället som nu blir ännu värre som sagt....

När kom dom fram till att göra om den anstalten? Satt där förra året. Var helt ok anstalt bortsett från plitarna, fanns inga "bra" sådana. Dock går tiden lite segare där än på 2 tycker jag.
Citera
2023-12-09, 10:46
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Tacksam för lite info

Du lär få sitta på en 3a direkt. Möjligt du får sitta nån månad på en tvåa först. Men gissar på en trea. Ställ in dig själv på en trea och hoppas du får bli kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in