Inofficiella straffmetoder.
På något sätt så märker en del att de inte får skypetid med sina ungar längre kanske, och drar därmed egna slutsatser av detta.
Plitarna "psykar" interner och vet att småbarnsfäder som ringer och "nattar" ungar varje kväll gör vad som helst för att få tillbaka förmånen om den plötsligt försvinner.
De berättar plötsligt allt som de råkar veta om allt och alla de andra internerna, utan att plitarna ens behöver fråga dem.
"Kvaltider" införs plötsligt under den julpermiss som var tänkt sedan flera månader.
Frågor om varför får svar, fast efter 2-3 månader så att tiden ska rinna ut för en överklagan innan ni ens muckat.
Konspirationsteori tänker kanske någon nu?
Ja, om ingen talar om saken blir det till en sådan.
Vi måste tala om just vad jag tar upp hela tiden och ni måste ge egna exempel som ni känner till, jag tog några som ser "lätta" ut för er som inte har småbarn och sitter inne på anstalt, men som är mycket effektiva har jag sett, tuffa killar gråter som barn efter tortyren som biter bäst just på dem.
En anställd, utredare, psykolog, plit what ever som ger ett förtroende och får interner att öppna upp sig.
De använder alla deras svagheter till att sticka dem till lydnad och gärna ge info om alla de andra såklart.
Visa aldrig en svaghet inne på ett anstalt som kan användas mot dig.
Bjud gärna på falska svagheter som rökridåer som de kan trassla in sig i istället.
Då ser ni även att det jag skriver är sant, då jag själv inte trodde att det fungerade som det gör förut tyvärr.
Har funderar på en manual för folk som väntar fängelsestraff så att de slipper gå på minor som andra tidigare gjort.
Även som ren hämnd, (det vill jag inte sticka under stolen med då jag är ärlig med detta och är min drivkraft att ens skriva om detta) så att plitarna samt Krimvårdens metoder blir synlig för allmänheten och att de förhoppningsvis tvingas sluta med dem i framtiden.
Personalen njuter av skadeglädje och är en klassisk psykologisk sanning.
https://en.wikipedia.org/wiki/Stanford_prison_experiment
Jag har sett nya plitar som går direkt in som elaka, beroende på vilka som lär upp dem, till att bli det med tiden då deras makt gör detta som studier bevisat massa gånger. Någon lösning har jag inte, jag debatterar ämnet på ett forum bör jag påpeka....