2023-12-04, 16:58
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanslostbefangt
Sugen på att köpa en vape som funkar med cbd buds. Har så jävla känslig hals/lungor så att röka rullat svider nåt jävulskt för mig...
Svider vape lika illa eller är det "skönare" att dra in?

Är som sagt riktigt vek så just nu intar jag cannabis, både vanligt med thc o ren CBD, genom att decarba det o sedan tillverkar olja. Det blir bra rus av oljan men det är ett jävla mäck med tillverkningen, samt att ibland hade det varit skönt med snabbare än effekt än de ca 2 h det tar för edibles.

Nån som vet om vape skulle fungera bättre för en vekling som mig?
Tror en vape kan hjälpa dig.
Citera
2024-01-08, 23:16
Medlem
Är det någon av er som känner till sense cbd snus? Hur får man tag på bra cbd snus nu för tiden?
Citera
2024-01-10, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fippe2000
Är det någon av er som känner till sense cbd snus? Hur får man tag på bra cbd snus nu för tiden?

Man googlar köp cbd snus och sedan jämför butiker?
Liksom du kan se om det är isolat, broad eller fullspektrum, terpener t.ex.
Tror dock att prova olika produkter är det som hade varit det bästa.

Det är dock ingen rusgivande produkt liksom. Starkare "rus" på kamomillte och en 2,8a öl än CBD.

Cbd är en medicinsk produkt som är laglig i hela världen, även i länder där man har extremt strikta lagar mot cannabis.

Jag blir mer nykter och normal av cbd, använder det på helgen då jag känner att det har stabiliserande effekter mot bland annat ptsd, depressioner o.s.v. Det är helt motsatta effekter i jämförelse med thc, då dess mekanismer är typ motsatta. THC är en cb1 agonist medan cbd är en antagonist. Därav minskar det ruseffekterna & biverkningar om du lägger till en bra mängd till mer aktiva cannabinoider.

Den har cb2 mekanismer men detta har många saker, en del vi äter i maten och många kan du köpa i livsmedelsbutiker. Det är inga roliga eller rusgivande effekter utan mer anti-inflammatoriska och medicinska sådana.

Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Tror en vape kan hjälpa dig.
Vape är mycket bättre och säkrare än rökning men orsakar fortfarande obehag i lungor och hals, slembildning t.ex. Det är inte ofarligt, bara inte carcinogent dock betyder det inte att det inte finns några hälsorisker med det så man bör vara försiktig trots allt.

Skulle rekommendera oral/sublingual administrering. Och håll vapeandet till extremt sparodiskt bruk.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-01-10 kl. 00:43.
Citera
2024-01-19, 19:07
Medlem
Hej alla glada.

Just skaffat mig en vaporizer och skulle behöva lite tips på bra o goda cbd buds. Vilka är era favoriter och vart beställer ni de ifrån?
Citera
2024-01-20, 07:32
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fippe2000
Är relativt enkelt att göra själv annars.
Har gjort det själv och det blev bra men föredrar kapslar.
Citera
2024-01-21, 12:38
Medlem
Någon som har beställt från generalens hampa och fårr problem med att polisen bögar sig? De tar ju ibland brev som de misstänker är narkotika för att man sedan ska behöva höra av sig och hålla på.

Jag vet att jag inte gör nåt olagligt eller kan få problem men det är helt enkelt omständigt om det skulle hända.
Citera
2024-01-21, 18:19
Medlem
Om man vill köpa ett stort parti buds för långtidsbehandling (cancer) är det billigaste, eller egentligen enda, jag hittar detta:

https://nordicmedcan.se/butik/tillbe...-kg-hela-buds/

Avsevärt mer ekonomiskt än att hålla på och dutta med 5-40 gramspåsar, men det är fortfarande rätt mycket pengar.

Om man har företag borde man kunna köpa från grossist/tillverkare i Sverige eller utomlands till ännu lägre pris. Någon som vet mer och har tips? Tar tacksamt emot motsvarande tips också för CBD-olja.

Att få Sativex och liknande utskrivet är oerhört svårt så man får försöka hitta egna lösningar.
Citera
2024-01-24, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatsDagerlind
Om man vill köpa ett stort parti buds för långtidsbehandling (cancer) är det billigaste, eller egentligen enda, jag hittar detta:

https://nordicmedcan.se/butik/tillbe...-kg-hela-buds/

Avsevärt mer ekonomiskt än att hålla på och dutta med 5-40 gramspåsar, men det är fortfarande rätt mycket pengar.

Om man har företag borde man kunna köpa från grossist/tillverkare i Sverige eller utomlands till ännu lägre pris. Någon som vet mer och har tips? Tar tacksamt emot motsvarande tips också för CBD-olja.

Att få Sativex och liknande utskrivet är oerhört svårt så man får försöka hitta egna lösningar.
Inte alla har sådana pengar att lägga på hampa.

Detta kan man köpa billigt men i mindre förpackningar, 80gr för 800:
https://upgradenatural.com/product/m...rinded-cbdbuds

Ska pröva det till helgen men det luktar riktigt bra! Ännu bättre om man nu intar oralt(efter decarboxylering) men verkar vara rätt nice för att vapea det också. Förmodligen ännu bättre kvalité bara att det är malt och flera olika sorter i. Ett superprisvärt alternativ om man inte har så mycket stålar. Givetvis så kommer enstaka nya buds i hög kvalité vara bättre men detta är inte direkt sämre funktiosmässigt.

Tycker upgrade natural är förövrigt en av dom absolut bästa och mest pålitliga shoppar som existerar inrikes(och även varit det flera år, en av dom första shoppar jag handlade hos). Deras produkter är verkligen det dom annonserar/visar labbrapporter på, har varit nöjd med alla slags produkter jag handlat förr i tiden (cbd cbg cbn hash, sedan CBD buds, koncentrat, isolat, destillat och även en del vapes har dom och dom verkar ha fått bra betyg & jag skulle iaf lita på vad dom innehåller till skillnad från min upplevelse med en annan vendor jag var missnöjd med). Dom ser verkligen till att göra kunden nöjd, hade inte samma erfarenhet av någon annan inrikes butik jag prövade som sagt och ytterligare en till jag var missnöjd med.

Citat:
Ursprungligen postat av cheesemachine
Någon som har beställt från generalens hampa och fårr problem med att polisen bögar sig? De tar ju ibland brev som de misstänker är narkotika för att man sedan ska behöva höra av sig och hålla på.

Jag vet att jag inte gör nåt olagligt eller kan få problem men det är helt enkelt omständigt om det skulle hända.
Dessa produkter är helt lagliga och cbdprodukter är reglerade utav svensk lagstiftning och EU. Om dom beslagtar det så kommer dom behöva typ be om ursäkt och lämna det tillbaka då det är dom som gjort fel och misstagit en helt lagliga produkt för att vara illegal. Du kan inte få rättsliga påföljder för någon helt laglig produkt som säljs i vanliga butiker. Företagen som säljer det betalar skatt och dylikt precis som alla andra.

Sen tror jag inte polisen slösar resurser på sådant här när det finns verkliga brott att ta itu med. Mest troligen har myndigheterna gett dom andra riktlinjer i och med den negativa utvecklingen med våldtäkter, mord, misshandel, rån t.ex.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-01-24 kl. 00:19.
Citera
2024-01-26, 19:54
Medlem
Hoppas mod kan sammanfoga mitt inlägg med mitt förra.

Edit: medusa grinded var i mycket bra kvalité. Om man röker kanske man bör plocka bort dom få små kvistar som finns i (förväntat då man bara malt ner bra kvalité buds, hade blivit samma resultat om du köpte dyra fina buds och malde ner dom i en grinder), tror inte det blir något problem för oralt(om man maler ner det och tillagar) eller vape-intag dock, även om man är lat och orkar inte plocka bort det.

Det var både malt och mindre buds i. Luktade väldigt gott och smakade bra, gav bra effekter så man har använt bra råvara till produkten.

Mer bang for the buck får man nog inte med cbdhampa än såhär.
Citera
2024-03-13, 09:00
Medlem
En bekant köpte cbd buds(milkshake och Harley Quinn) och några andra produkter från cannabislight i helgen som var sjukt nice enligt denne: mycket fräscht, klibbigt och luktade supergott samt smakade väldigt väl och var lent sa hen, en av dom finaste budsen inrikes hen någonsin prövat. Det är nya batchar verkar det som om man kollar på labbrapporter.

Det som också prövades som var utöver det vanliga var cbn "hasch" beldia, otroligt bra för sömnen och mot ångest, lyxig i konsistensen och smaken. Crystal resistant cbd destillat var mycket effektivt(innehåller cbd cbg cbn cbt cbc och några till cannabinoider) och är utmärkt att ha en i en cartvape då det inte kristalliseras, men gick även att göra en olja på det också. Riktigt intressant produkt det också!

Överlag väldigt bra medicinska produkter som testaren rekommenderade för kräsna!
Citera
2024-03-23, 17:52
Medlem
WhatsYourNames avatar
Någon som testat Eletta campana. Ger dessa cbd buds något rus? De är ju fulla med andra cannabinoider också ju.
Citera
2024-03-23, 17:54
Medlem
WhatsYourNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
En bekant köpte cbd buds(milkshake och Harley Quinn) och några andra produkter från cannabislight i helgen som var sjukt nice enligt denne: mycket fräscht, klibbigt och luktade supergott samt smakade väldigt väl och var lent sa hen, en av dom finaste budsen inrikes hen någonsin prövat. Det är nya batchar verkar det som om man kollar på labbrapporter.

Det som också prövades som var utöver det vanliga var cbn "hasch" beldia, otroligt bra för sömnen och mot ångest, lyxig i konsistensen och smaken. Crystal resistant cbd destillat var mycket effektivt(innehåller cbd cbg cbn cbt cbc och några till cannabinoider) och är utmärkt att ha en i en cartvape då det inte kristalliseras, men gick även att göra en olja på det också. Riktigt intressant produkt det också!

Överlag väldigt bra medicinska produkter som testaren rekommenderade för kräsna!

Så man blir alltså stenad av dessa? Cbd olja ger ju noll rus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in