• 1
  • 2
2024-01-08, 22:27
Medlem
Stockholms innerstad, det vill säga. Tror ni att det kommer komma nya bil-, mil-, fossil eller skit hit och dit-skatter på fossildrivna bilar de närmsta åren? Miljözonen i City struntar jag fullständigt i eftersom det inte rör mig alls men bör man som boende inom tullarna vara orolig för att man kommer utvidga zonen mer än typ Gamla stan och således gör det omöjligt att ha kvar sin bil?

Ser det som högst orimligt med tanke på andelen privatägda elbilar men vore intressant att höra andra perspektiv eller insyn.
Citera
2024-01-08, 22:42
Avstängd
Negercps avatar
Jag skulle sälja den inom två år om jag vore du. I Spanien har man infört förbud mot bensindrivna bilar äldre än årsmodell 2006 i de större städerna. Även i andra EU länder börjar man fitta sig mot folket med idiotiska mp idéer.
Citera
2024-01-08, 23:01
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterblivenbajsman
Stockholms innerstad, det vill säga. Tror ni att det kommer komma nya bil-, mil-, fossil eller skit hit och dit-skatter på fossildrivna bilar de närmsta åren? Miljözonen i City struntar jag fullständigt i eftersom det inte rör mig alls men bör man som boende inom tullarna vara orolig för att man kommer utvidga zonen mer än typ Gamla stan och således gör det omöjligt att ha kvar sin bil?

Ser det som högst orimligt med tanke på andelen privatägda elbilar men vore intressant att höra andra perspektiv eller insyn.

I värsta fall får du väl sälja den till Norrland, eller i alla fall till någon som bor en bit utanför tullarna...
Citera
2024-01-08, 23:01
Medlem
Den här skrämmande utvecklingen verkar vara endast begränsad till Stockholm.
Citera
2024-01-08, 23:06
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efterblivenbajsman

Innerstadsborna har länge klagat på att alla handelsområden och gallerior konkurrerar ut innerstadens handel. Jag ser fram emot dagen då butiker tvingas stänga ner, anställda i stan jobbet och det blir en revolt på det hela mot miljömupparna. Samt hoppas jag på att det inte blir lika praktiskt att bo inne i stan för att företagen flyttar ut. Om inte bilförbudet omfattar bensindrivna taxibilar så är det hyckleri, dom har ju råd att åka runt med taxi hela tiden.
Citera
2024-01-08, 23:09
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Jag skulle sälja den inom två år om jag vore du. I Spanien har man infört förbud mot bensindrivna bilar äldre än årsmodell 2006 i de större städerna. Även i andra EU länder börjar man fitta sig mot folket med idiotiska mp idéer.
Kan ju inte vara många kvar som kör bilar äldre än 2006...iofs är Spanien mer av ett u-land än Sverige.
Citera
2024-01-08, 23:16
Avstängd
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Kan ju inte vara många kvar som kör bilar äldre än 2006...iofs är Spanien mer av ett u-land än Sverige.
Ja det är det, bruden jag brukar sätta på utanför Torrevieja köpte en vw polo 2002 när jag hälsade på henne i november.
Många blattar här i Sverige kör ju runt i sena 90-tals modeller. Toyota verkar vara eftertraktade.
Citera
2024-01-08, 23:24
Bannlyst
Har själv rullat säkert tusentals gånger på Hornsgatan med dubbdäck, då friktionsdäck är en myt så kommer jag aldrig åka runt med det.

Det är bara hot och hur fan ska det efterlevas? Ska p-vakter bötfälla utan att ha sett bilen köras dit? Ska polisen göra riktade insatser?

Skit i det och kör bara, detta är något som enbart syltryggade miljöpartister kommer följa, ingen med lite ballar
Citera
2024-01-08, 23:51
Medlem
RobbanUCs avatar
Det räcker för TS med att titta på London och deras ULEZ.
Bil kombinerat med innerstad kommer inom bara något eller några få år att bli omöjligt eller så dyrt att man måste välja mellan bostadsort eller friheten att ha bil.
Citera
2024-01-09, 00:02
Medlem
Klas-Vegass avatar
Begagnad bensinbil är säkert ett tryggt köp. När MP förbjudit bilkörning inom tullarna kan du sälja den till en lantis.

Med en ny bil är risken större att man gör en värdeförlust.
Citera
2024-01-09, 00:08
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Har själv rullat säkert tusentals gånger på Hornsgatan med dubbdäck, då friktionsdäck är en myt så kommer jag aldrig åka runt med det.

Det är bara hot och hur fan ska det efterlevas? Ska p-vakter bötfälla utan att ha sett bilen köras dit? Ska polisen göra riktade insatser?

Skit i det och kör bara, detta är något som enbart syltryggade miljöpartister kommer följa, ingen med lite ballar

Jag har faktiskt sett poliser kolla dubbdäck på både Horns- och Hantverkargatan.
Citera
2024-01-09, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Jag har faktiskt sett poliser kolla dubbdäck på både Horns- och Hantverkargatan.

Jag säger inte att det inte har förekommit eller aldrig kommer förekomma, men hur ofta har du sett det under de åren det varit dubbdäcksförbud?

Det är bara att dra en rövare om att man är på besök och inte. Siste vart man skulle vända
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in