• 1
  • 2
2024-01-09, 02:31
Medlem
Bensin är helt klart bästa bilvalet.

Kommer vara lugnt i minst 10 är till

Någon miljöregel kommer inte ske
Citera
2024-01-09, 03:11
Medlem
Köp en hybrid så är du på säkra sidan. Därtill har de lägre skatt.
Citera
2024-01-09, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Har själv rullat säkert tusentals gånger på Hornsgatan med dubbdäck, då friktionsdäck är en myt så kommer jag aldrig åka runt med det.

Det är bara hot och hur fan ska det efterlevas? Ska p-vakter bötfälla utan att ha sett bilen köras dit? Ska polisen göra riktade insatser?

Skit i det och kör bara, detta är något som enbart syltryggade miljöpartister kommer följa, ingen med lite ballar
Dubbdäcksförbudet bryr jag mig inte heller om, det jag är orolig över är att de typ tripplar trängselskatten och boendeparkeringen för allt med utsläpp eller tar bort alla platser här inne i stan för att göra plats åt eldrivet, typ.
Citera
2024-01-09, 14:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Efterblivenbajsman
Dubbdäcksförbudet bryr jag mig inte heller om, det jag är orolig över är att de typ tripplar trängselskatten och boendeparkeringen för allt med utsläpp eller tar bort alla platser här inne i stan för att göra plats åt eldrivet, typ.

Det är inget du ska vara orolig för, det kommer!

Precis som att biltullarna aldrig skulle gå över 20kr, aldrig vara utöver rusningstid, aldrig över helger osv

Det är en massage av fisringen som pågår innan en kuk likt en underarm åker in
Citera
2024-01-09, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterblivenbajsman
Stockholms innerstad, det vill säga. Tror ni att det kommer komma nya bil-, mil-, fossil eller skit hit och dit-skatter på fossildrivna bilar de närmsta åren? Miljözonen i City struntar jag fullständigt i eftersom det inte rör mig alls men bör man som boende inom tullarna vara orolig för att man kommer utvidga zonen mer än typ Gamla stan och således gör det omöjligt att ha kvar sin bil?

Ser det som högst orimligt med tanke på andelen privatägda elbilar men vore intressant att höra andra perspektiv eller insyn.
Hade jag bott så centralt i en större stad hade jag övervägt om jag ens hade behov av en egen bil. Vid längre resor finns tåg och hyrbil. Hade behovet ändå funnits så hade jag oavsett kollat på en elbil.
Citera
2024-01-09, 17:44
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negercp
Ja det är det, bruden jag brukar sätta på utanför Torrevieja köpte en vw polo 2002 när jag hälsade på henne i november.
Många blattar här i Sverige kör ju runt i sena 90-tals modeller. Toyota verkar vara eftertraktade.

Fast den gruppen invånare bor väl inte i Stockholms innerstad eller har så värst många ärenden dit med bilen.
Citera
2024-01-09, 19:42
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Fast den gruppen invånare bor väl inte i Stockholms innerstad eller har så värst många ärenden dit med bilen.
På Södermalm finns ju gott om slödder. Jag har hållit mig borta från skiten sedan 2019 dock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in