2024-01-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Vill man se hur bra kvinnor klarar sig utan män räcker det med att titta på någon av de dokusåpor som utspelar sig i djungeln.

Kvinnorna lägger all tid på att gräla sinsemellan medan männen bygger och släpar för att få en drägligare tillvaro längre fram.
Den typiska deltagaren i sådana program är ju dock knappast på något sätt representativ för den genomsnittliga kvinnan.

Om vi istället tittar på skolan och tar detsom underlag tycks det vara killar som inte klarar av uppgifterna.

Allt snack i denna tråd är så jävla töntigt då det egentligen handlar om skillnader mellan individer.
Citera
2024-01-08, 18:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Den typiska deltagaren i sådana program är ju dock knappast på något sätt representativ för den genomsnittliga kvinnan.

Om vi istället tittar på skolan och tar detsom underlag tycks det vara killar som inte klarar av uppgifterna.

Allt snack i denna tråd är så jävla töntigt då det egentligen handlar om skillnader mellan individer.
Fast att killar inte klara av skolan är kvinnors fel.
Citera
2024-01-08, 19:17
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:

Den svenska skolan har gått från att vara faktabaserad till en känslobaserad lekstuga där pojkar uppmanas att ta ett steg tillbaka.

Självklart passar detta kvinnor bättre än män.
Resultatet märks i pisa-raset
Citera
2024-01-08, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast att killar inte klara av skolan är kvinnors fel.
Ah, juste, glömde helt bort.
Citera
2024-01-08, 19:41
Medlem
Citat:
Den svenska skolan har gått från att vara faktabaserad till en känslobaserad lekstuga där pojkar uppmanas att ta ett steg tillbaka.

Självklart passar detta kvinnor bättre än män.
Resultatet märks i pisa-raset
Så säger du oroniskt det ipsi just skämtade om.
Citera
2024-01-08, 20:10
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Så säger du oroniskt det ipsi just skämtade om.
Var påstår jag att det är kvinnors fel att skolan havererat?

Jag påpekar bara det uppenbara , att dagens skola där "rätt' värdegrund och känslor är viktigare än att fakta stämmer passar män sämre än kvinnor.
Citera
2024-01-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Du har säkert rätt att kvinnor har bättre immunförsvar, detta är dock ingen bragd. Men någon annan förklaring än att det krävs mindre för kvinnor att stanna hemma än det gör för män existerar troligen inte.

Förklaringen är att människor sjukskriver sig även av andra skäl än svagt immunförsvar, ex. stress, psykiskt dåligt mående, skador från ex misshandel etc etc.

och i kategorierna stress, och dåligt psykiskt mående ex så finns det fler kvinnor än män.
Citera
2024-01-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Finns ingen omsorg utan mäns byggnader, maskiner och medicin osv osv. Du kan försöka ta hand om bebisar på eran öken men då kommer djuren ta er, ni har son sagt aldrig behövt klara er själva så ni får börja där. Abc överlevnad i naturen för team kvinnor har som sagt inte ens en grusväg till sitt förfogande...

Och finns alltså inga byggnader, maskiner eller medicin utan människor som erhållit omsorg.
Citera
2024-01-08, 21:02
Medlem
Citat:
Hört talas om rovdjur ?
Fanns gott om sådana innan de decimerades av beväpnade män för att skydda de kvinnor och barn som inte kunde försvara sig själva.

Sedan byggdes ju alla hus , vägar , bilar , vattenledningar( och alla andra moderna bekvämligheter kvinnor tar för givna) av män , som strävade efter ett bättre liv för sina familjer.
Snälla du.

Människan är värdelös mot i princip alla andra rovdjur. Vi har aldrig kunnat försvara oss ensamma speciellt bra, utan vi har behövt agera tillsammans och använt externa vapen, eftersom vi inte har några naturliga sådan i form av käkar, tänder eller klor.
och detta kan även kvinnor göra ungefär lika bra som män.
Den där fantasin att det behövs en man att kasta ett spjut, svinga en stenslunga eller spänna en båge är nonsens hoppas jag du fattar.
Citera
2024-01-08, 21:03
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och finns alltså inga byggnader, maskiner eller medicin utan människor som erhållit omsorg.

Bahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaa det var det mest efterblivna försök till hönan och ägget diskussion jag någonsin har sett. Statliga lyxjobb är alltså något män helt och hållet betalar för, det är inget vi behöver alls. Ni skulle inte ha någonting kvar utan män, förstår du verkligheten inte det? Inga byggnader, ingen värme, ingen mat. Ni skulle dö inom 24 timmar. Du är ju för gullig ibland.
Citera
2024-01-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Förklaringen är att människor sjukskriver sig även av andra skäl än svagt immunförsvar, ex. stress, psykiskt dåligt mående, skador från ex misshandel etc etc.

och i kategorierna stress, och dåligt psykiskt mående ex så finns det fler kvinnor än män.
Och skulle inte män kunna bli stressade? Må dåligt psykiskt?
Nu får du ge dig, så många kvinnor misshandlas inte av sina män. Dessutom är det vanligare att män misshandlas (av män).
Generellt krävs det betydligt mindre för att kvinnor ska stanna hemma än vad det krävs för män. Så enkelt är det. Är jag förkyld så stannar inte jag hemma. Jag var hemma under covidtiden, inte för att jag ville, utan för att jag var tvungen. Annars har jag haft någon enstaka kräksjukedag, någon diskbrockdag. I övrigt har jag aldrig varit hemma.
Citera
2024-01-08, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Och skulle inte män kunna bli stressade? Må dåligt psykiskt?
Nu får du ge dig, så många kvinnor misshandlas inte av sina män. Dessutom är det vanligare att män misshandlas (av män).
Generellt krävs det betydligt mindre för att kvinnor ska stanna hemma än vad det krävs för män. Så enkelt är det. Är jag förkyld så stannar inte jag hemma. Jag var hemma under covidtiden, inte för att jag ville, utan för att jag var tvungen. Annars har jag haft någon enstaka kräksjukedag, någon diskbrockdag. I övrigt har jag aldrig varit hemma.

Börja läsa lite mer noga tack.

Självklart kan män vara stressade, men kvinnor är mer stressade än män, speciellt om de har barn.
De dubbelarbetar mer, och har oftare mer stressande jobb (ex omsorgsarbeten) med ansvar för andra människor
Här kan du läsa
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fyra-orsaker-till-att-kvinnor-ar-mer-stressade

Vidare så tål kvinnors hjärnor stress mindre än män, dvs de går lättare in i väggen.

Och mycket möjligt, jobbar du ex. inom sjukvården eller dagis eller skola så BÖR du fan stanna hemma om du är förkyld. Jobbar du däremot på en byggarbetsplats, eller med nån maskin etc...så spelar det ju inte nån roll för någon annan än dig själv om du sprider virus omkring dig.

Kontantan är fortsatt:

Kvinnor har ett bättre immunförsvar än män.
Du hade alltså fel i ditt påstående att män är bäst på allt.

Så bara ge dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in