Citat:
Ursprungligen postat av
censuria
Och skulle inte män kunna bli stressade? Må dåligt psykiskt?
Nu får du ge dig, så många kvinnor misshandlas inte av sina män. Dessutom är det vanligare att män misshandlas (av män).
Generellt krävs det betydligt mindre för att kvinnor ska stanna hemma än vad det krävs för män. Så enkelt är det. Är jag förkyld så stannar inte jag hemma. Jag var hemma under covidtiden, inte för att jag ville, utan för att jag var tvungen. Annars har jag haft någon enstaka kräksjukedag, någon diskbrockdag. I övrigt har jag aldrig varit hemma.
Börja läsa lite mer noga tack.
Självklart kan män vara stressade, men kvinnor är mer stressade än män, speciellt om de har barn.
De dubbelarbetar mer, och har oftare mer stressande jobb (ex omsorgsarbeten) med ansvar för andra människor
Här kan du läsa
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fyra-orsaker-till-att-kvinnor-ar-mer-stressade
Vidare så tål kvinnors hjärnor stress mindre än män, dvs de går lättare in i väggen.
Och mycket möjligt, jobbar du ex. inom sjukvården eller dagis eller skola så BÖR du fan stanna hemma om du är förkyld. Jobbar du däremot på en byggarbetsplats, eller med nån maskin etc...så spelar det ju inte nån roll för någon annan än dig själv om du sprider virus omkring dig.
Kontantan är fortsatt:
Kvinnor har ett bättre immunförsvar än män.
Du hade alltså fel i ditt påstående att män är bäst på allt.
Så bara ge dig.