2024-01-08, 21:03
Medlem
Har Viking inga sociala medier?
Citera
2024-01-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och vad säger du om meddelandet som den dömde skickade till målsägande efter händelsen? Låter som ett hot enligt mig.

Och ad säger du om att fyra vittnen, därtill hennes dåvarande expojkvän, bilder av blåmärken på målsägande etc. stödjer hennes historia (och inte den dömdes historia) av vad som inträffat?

Målsägande håller fast vid sin version till alla fyra vittnen, vid läkarundersökning, vid polisförhör och i huvudförhandling.

Vad skulle hon få ut av att sätta dit den dömde?

Och han är dömd. Glöm inte det.

Blåmärkena skulle lika gärna vara vilt sex och är ingen antydan på våldtäkt nödvändigtvis.
Dumma jävel.
Citera
2024-01-08, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Jag påstår inte att man ska gå på någons ord, för att det är bara ord.

Fyra "vittnen", "vittnen", som inte var där, och det de bevittnat är hennes berättelse till de.

Jag har mycket erfarenhet av kvinnor, det finns en del bra, men är det en sak jag lärt mig om kvinnor är att 90% av de ljuger extremt till deras fördel i situationer de vill vara ett offer i.

Det kan mycket väl vara så att de haft sex men att hon ångrade sig under sexet, eller att de hade sex, båda ville det, han blev för hårdhänt till den grad att hon inte ville det men hon vågade inte säga något, och sedan vrider historian till en berättelse som fäller honom för att hon själv inte ska bli beskylld för att hon inte handlade bättre i situationen.

Du menar att hon skulle anställas på Dramaten för sin fantastiska skådespelartalang då? För det är ju inte bara vad hon säger till vittnena som har betydelse, utan också hur hon agerar och är.

Varför skulle hon vilja ha sex med en man hon knappt känner, när hon fortfarande uppenbarligen är ledsen över sitt uppbrott från sitt ex? Så pass att hon inte ens vill gå på en fest.
Citera
2024-01-08, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Blåmärkena skulle lika gärna vara vilt sex och är ingen antydan på våldtäkt nödvändigtvis.
Dumma jävel.

Nu är han dömd. Vill du fria honom?
Läsa om honom igen? Där han våldtar och tom. dödar en kvinna nästa gång? Genom strypgrepp.
Citera
2024-01-08, 21:08
Medlem
Lysepinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Va? Du kan inte försvara något du påstår istället för att svamla om mig? 3 timmar senare och slick, sug, ridning, sängknull, bordsknull osv osv senare så är inte hennes första nej ett jävla dugg relevant. Ni oskulder får faktiskt ge er nu.

Vad är det jag ska försvara?

Du vill fria en dömd våldtäktsman. Och den enda motiveringen du har är att våldtäktsmannen själv säger att han trodde offret ville?
Citera
2024-01-08, 21:08
Medlem
Citat:
Du menar att hon skulle anställas på Dramaten för sin fantastiska skådespelartalang då? För det är ju inte bara vad hon säger till vittnena som har betydelse, utan också hur hon agerar och är.

Varför skulle hon vilja ha sex med en man hon knappt känner, när hon fortfarande uppenbarligen är ledsen över sitt uppbrott från sitt ex? Så pass att hon inte ens vill gå på en fest.

För det vore första gången en kvinna ljög om en våldtäkt?

Du förstår att anledningen till att vi måste vara kritiska till bevisning där enbart ord finns är för att människan har förmågan att ljuga, vissa trovärdigare än andra, och ska någon kunna fällas på enbart ord så måste de orden granskas och även väga tungt.

Du snackar om skådespelartalang, jag har ljugit många gånger, anser du att man är en speciellt typ av talang om man kan ljuga
Du är ju helt blåst.
Citera
2024-01-08, 21:09
Medlem
MudOvens avatar
Vad är det för efterblivet namn som kvinnoförnedraren har!? 😅😅😅😅
Citera
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Och vad säger du om meddelandet som den dömde skickade till målsägande efter händelsen? Låter som ett hot enligt mig.

Och ad säger du om att fyra vittnen, därtill hennes dåvarande expojkvän, bilder av blåmärken på målsägande etc. stödjer hennes historia (och inte den dömdes historia) av vad som inträffat?

Målsägande håller fast vid sin version till alla fyra vittnen, vid läkarundersökning, vid polisförhör och i huvudförhandling.

Vad skulle hon få ut av att sätta dit den dömde?

Och han är dömd. Glöm inte det.

Svara på frågan och sluta vara fega små fittor ok? VARFÖR TRÄNAR MAN KAMPSPORT NÄR MAN HAR NOLL INTENTIONER PÅ ATT NÅGONSIN FÖRSVARA SIG ENS MOT NÅGOT SÅ HEMSKT SOM VÅLDTÄKT?

Låter en fråga som ett hot så är det för att man är en paranoid och sinnessjuk nazifeminist. Han frågar henne eftersom hon är en strulbrud men ett av och på förhållande.

Finns inga blåmärken på halsen.

Hon är en klassisk slampa som nu är tillbaka med exet som hon nu XX antal gånger legat runt mot. Hon saknar all trovärdighet givetvis när hon timme efter timme knullar och suger när hon är mer än kapabel till att försvara sig eller åtminstone dra när han somnat och dra dit polisen direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Nu är han dömd. Vill du fria honom?
Läsa om honom igen? Där han våldtar och tom. dödar en kvinna nästa gång? Genom strypgrepp.

Han är inte dömd, domen har inte vunnit laga kraft och kan överklagas.

Eller har du glömt lille vännen att tingsrätter dömmer fel hit och dit med?
Kan du tänka dig? Att människor gör fel, omöjligt i din värld va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Usch då, ännu ett sådant fall. En ung kille, förmodligen begåvad, som fått sitt liv förstört, och kanske tjejen också om hon mått väldigt dåligt av detta (både själva händelsen och rättegången, den senare kan ju upplevas som ytterligare ett övergrepp, alla kan läsa FUP med alla detaljer o.s.v.)..

Som jag alltid brukar säga i sådana här trådar: vi måste tillbaka till de gamla umgängesreglerna! För 55 år sedan och i alla tider dessförinnan, hade det varit helt otänkbart att en ung kvinna och en ung man övernattat ensamma (eller en kvinna och flera män såklart). Utan någon pålitlig äldre kvinna med i bostaden som "förklä". Mannen hade inte ens frågat kvinnan, för han hade vetat att man inte FÅR göra så, och att det är fruktansvärt oförskämt att ens fråga. Och kvinnan hade inte hamnat i dilemmat om hon skulle vara safe, men då avvisa en kompis och kanske bli osams, eller om hon skulle ta risken.

Klokt inlägg detta.

Självklart ska man inte sova över hos en tjejkompis. Ännu dummare av tjejkompisen att låta honom sova över.
Citera
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inferno9
Fast vad är hans version? Det finns väl ingen teknisk bevisning som styrker historien du just citerade?

https://svjt.se/svjt/2018/327

"Varför är bevisning som uppfyller beviskravet i våldtäktsmål inte tillräcklig i mål om olaga hot?"

Det finns bevisning. Läkarutlåtande om märken i underlivet, bilder på blåmärken, ett
graverande snapchat-meddelande om att de borde hålla det som hänt för sig själva.
Varför skulle en kille som varit med en tjej med samtycke behöva ett sådant meddelande?
Citera
2024-01-08, 21:12
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysepinne
Vad är det jag ska försvara?

Du vill fria en dömd våldtäktsman. Och den enda motiveringen du har är att våldtäktsmannen själv säger att han trodde offret ville?

Oj du hade blivit en ack så duktig nazist ditt korkade jävla får. Läs FUPen och kom sen tillbaka och diskutera som en man. Det är en 3 timmar lång knullsession. Hur många gånger kan en kvinna suga och rida innan det inte är våldtäkt? 65? Som sagt oskulden bara skärp dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in