2024-01-08, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysepinne
Förstår inte var den här nästan tvångsmässiga instinkten att försvara en numera dömd våldtäktsman som många här uppvisar kommer från...Om man nu såklart inte själv vill främja våldtäkter...

Det är väl ändå ganska självklart att han inte kommer medge i förhören att han våldtog henne...Och ni väljer ändå att anse hans historia som mer trovärdig...

En 21-årig kåt incel som är packad och inte kan läsa av signaler hos det andra könet får sina närmanden avvisade och blir frustrerad och ser sitt tillfälle att våldta henne. Hon är sannolikt mindre än honom och svinrädd (då han tränar MMA). Verkligen inte konstigt att hon inte vågar göra motstånd då det kan leda till något ännu värre än att "bara" bli våldtagen.

Om hon är svinrädd så kanske hon inte borde bjudit in honom till sin säng.
Citera
2024-01-08, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Och dessutom sova ett tag innan man låter sig övertalas av sina hysteriska vänner att polisanmäla dagen efter. Hennes killkompis som kom in i hennes lgh på förmiddagen efter och började gråta av hennes äventyr, vafan var det!

Det är det gamla klassiska.
Kompisar som skuldbelägger och intalar väninnan.
Med tanke på att hon ringde sin "fd pojkvän" samma dag visar att det inte riktigt var slut där heller.

En sak mina vänner ska jag säga att ta aldrig upp för en kvinna att du gjort något fel, gör du det, öppnar du upp hennes tankegångar för att hon ska känna sig kränkt.
Det kommer aldrig resultera i något bra.
Citera
2024-01-08, 19:31
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Efter att ha läst det mesta från domen låter det som att hon ångrat ett ligg hon egentligen inte kanske var sugen på, men gav med till för att hon är för mentalt svag för att tydliggöra när hon inte vill något.

Glöm inte att hon har kontinuerligt haft kontakt med GM och regelbundet skickat bilder på sig själv privat på snapchat, de hördes även vid samma kväll.
Vilken normal person som helst skulle uppfatta att det här är en person som är intresserad av en.

Kvinnor som det här ska omyndighetförklaras.
Ingen normal tjej låter en främling ligga i samma säng, speciellt inte någon man inte är sexuellt intresserad av.

Efter att ha läst hela tråden kommer jag fram till exakt samma slutsats som dig. Hon ångrar ett ligg och har blivit hjärntvättad att anmäla honom i efterhand. Våldtagen, går och kissar och sedan lägger man sig hos gärningsmannen igen?

"Äsch, jag orkar inte anmäla honom nu, jag gör det en annan dag istället. Jag behöver sova..."
Citera
2024-01-08, 19:31
Medlem
Citat:
Förstår inte var den här nästan tvångsmässiga instinkten att försvara en numera dömd våldtäktsman som många här uppvisar kommer från...Om man nu såklart inte själv vill främja våldtäkter...

Det är väl ändå ganska självklart att han inte kommer medge i förhören att han våldtog henne...Och ni väljer ändå att anse hans historia som mer trovärdig...

En 21-årig kåt incel som är packad och inte kan läsa av signaler hos det andra könet får sina närmanden avvisade och blir frustrerad och ser sitt tillfälle att våldta henne. Hon är sannolikt mindre än honom och svinrädd (då han tränar MMA). Verkligen inte konstigt att hon inte vågar göra motstånd då det kan leda till något ännu värre än att "bara" bli våldtagen.
Viking är en bortskämd brat, tillhör en förmögen redarsläkt och tror han står ovanför lagen och att alla tjejer beundrar honom. Nu har han 3 år och 3 månader på sig att tona ned sin kaxighet. Så fort somalierna och kurderna på kåken får reda på hur rik han är kommer de börja pressa honom på stålar, annars får han negerkuk i stjärten. Den killen lever farligt just nu...
Citera
2024-01-08, 19:32
Medlem
Olle-Johnnys avatar
Citat:

En kåt incel ställer jag mig ytterst tveksam till att han är. Skulle mer gissa på att det är en kille som tar det han vill ha och troligtvis har minst 30 ligg under sitt bälte. Bra han åker i fängelse, verkar ju empatistörd.

Som många verka tro i tråden så åker man inte bara dit för våldtäkt. Är man någorlunda funtad, kan tolka signaler och ligger med psykiskt stabila tjejer så händer inte detta.
Citera
2024-01-08, 19:33
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Det ska inte räcka med ett förhör bara.
Målsägandens berättelse kan lika gärna vara påhittad.
Även om killen i det här fallet låter som en typisk svensson slusk som druckit för mycket och då vill tvinga sig på kvinnor och visa sin manlighet genom att säga vad de ska göra.

Du har problem med din kvinnosyn och din förståelse för lagstiftningen.
Det är ett absolut krav på samtycke för sex. Vet man inte att man har samtycke så GER MAN FAN I ATT FORTSÄTTA.
Det spelar ingen roll om man har blivit inbjuden att sova i någons lägenhet. Det spelar ingen roll att man fått lov att ligga med kläderna på i dubbelsängen.
MAN FÅR ÄNDÅ INTE HA SEX MOT DEN ANDRAS VILJA.

Du har dessutom fel angående bevisningen då det även finns läkarintyg på skador i underlivet och blåmärken på höfterna. Dessutom ett synnerligen graverande snap-meddelande.

Det är såna som dig med din unkna attityd som gör att våldtagna tvekar att anmäla eftersom du tar dig friheten att skuldbelägga brottsoffren.

Den enda skyldiga i detta fall är GM som utöver själva övergreppen (inklusive strypgrepp vilket är synnerligen grovt) även har missbrukat BOs tillit. Hon valde att lita på en studiekamrat och hjälpa honom i en jobbig situation, och vad fick hon för det?
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-01-08 kl. 19:36.
Citera
2024-01-08, 19:33
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blorkadork
"Jag puttade bort honom, vände mig om och sa nej. Men han bara fortsatte, vittnade kvinnan inför rätten."

Blir så trött på detta. Alldeles för ofta är detta vad man hör nu. För helvete, lite afekta å anamma. Folk blir ju argare om någon tar deras parkeringsplats.

Blir ju dels svårt att känna att 3 år står i relation till detta. Sedan finns det ju därmed inga fysiska bevis på fysiskt tvång och våld. Vilket gör att det bara blir ord mot ord, och ska det räcka? Framför allt när hon släpper in snubben i hennes bostad och säng.

Jag säger inte att våldtäkt inte ägt rum, jag säger att jag inte litar på rättens bedömning och att som man idag är bevisbördan numera omvänd. Psykiskt sjuk kvinna eller med hämndmotiv eller vad det kan tänkas vara, du är körd om hon inte råkar försäga sig.
Kvinnan är ju i en väldigt utsatt situation och gör hon mer motstånd finns det ju rejäl risk att hon blir mer brutalt våldtagen/misshandlad/dödad så är förståeligt att hon inte vågar göra mer.
Citera
2024-01-08, 19:34
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xihali
Vad är det för FUP du har läst? Var står det att hon gör det igen för att han inte har kommit ännu?
Sedan så missade du kanske det faktum att han tränade MMA? Så att direkt hävda att hon hade kunnat försvara sig är ju löjligt. Jag antar också att du i samma andetag skulle vilja hävda att det finns biologiska skillnader mellan kvinnor och män? Du känns som en enda stor oxymoron.

Den FUPen som postades så klart. Det står i FUPen att han inte kom. Hon försökte avsluta med att suga.
Hennes polare påstår att han tränar MMA men tränar hon judo så finns där under en 3 timmar lång knullsession en miljon tillfällen för henne att försvara sig på varför inte när dom byter ställning eller byter från i sängen till bordet eller till på sidan av sängen? Vadå "kunnat försvara sig" alla människor med överlevnadsinstinkt vill försvara sig, inte minst en kvinna som tränar kampsport.

Förresten varför nämns inget om blåmärken på halsen om han nu tagit strypgrepp så hårt? Man pratar bara om dom blåmärken som uppstår naturligt på höfterna och vem säger inte aj någon gång om man knullar i timmar och byter inte bara ställning utan var man knullar med.

Denna dom är ännu ett skämt av episka proportioner i feminismens Nordkorea.
Citera
2024-01-08, 19:35
Medlem
Olle-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThenSwenskeArgus
Viking är en bortskämd brat, tillhör en förmögen redarsläkt och tror han står ovanför lagen och att alla tjejer beundrar honom. Nu har han 3 år och 3 månader på sig att tona ned sin kaxighet. Så fort somalierna och kurderna på kåken får reda på hur rik han är kommer de börja pressa honom på stålar, annars får han negerkuk i stjärten. Den killen lever farligt just nu...

Som jag misstänkte. Empatistörning på det gör honom farlig framöver, nu har han inget att förlora längre. Befinner snäppet ovanför pedofilerna i den sociala hierarkin.
Citera
2024-01-08, 19:36
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Det står i domen, båda medger att hon red honom.
Enligt honom hade hon samtyckt.

Hon gick t.om och kissade efter samlaget.
En person som precis blivit våldtagen hade nog där och då ringt polis eller vän, eller sprungit från lägenheten.
Men hon gick tillbaka i sängen efter toaletten och la sig till en naken Viking.
Nej. Helt fel.
Anmälan kommer när mannen avlägsnat sig från platsen och ofta också att hon pratat med en väninna.
Citera
2024-01-08, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Tunn bevisning.
Men det är väl så det funkar nuförtiden.
Aldrig att jag skulle ligga med en främmande tjej igen. För stor risk.

Vem ska du ligga med då? Din kursare som GM?
Citera
2024-01-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Du har problem med din kvinnosyn och din förståelse för lagstiftningen.
Det är ett absolut krav på samtycke för sex. Vet man inte att man har samtycke så GER MAN FAN I ATT FORTSÄTTA.
Det spelar ingen roll om man har blivit inbjuden att sova i någons lägenhet. Det spelar ingen roll att man fått lov att ligga med kläderna på i dubbelsängen.
MAN FÅR ÄNDÅ INTE HA SEX MOT DEN ANDRAS VILJA.

Du har dessutom fel angående bevisningen då det även finns läkarintyg på skador i underlivet och blåmärken på höfterna.

Det är såna som dig med din unkna attityd som gör att våldtagna tvekar att anmäla eftersom du tar dig friheten att skuldbelägga brottsoffren.

Den enda skyldiga i detta fall är GM som utöver själva övergreppen (inklusive strypgrepp vilket är synnerligen grovt) även har missbrukat BOs tillit. Hon valde att lita på en studiekamrat och hjälpa honom i en jobbig situation, och vad fick hon för det?

Men nu utgår du ifrån kvinnans berättelse, hela din argumentation är felaktig.
Du utgår ifrån att hon inte har samtyckt, det är något vi aldrig kommer få veta.
Jag tycker inte ens om killen i fråga, men rätt ska vara rätt.

Enligt dig är det helt ok att utgå ifrån hennes berättelse men inte hans?
Va?

Hade hon verkligen inte gjort det så hade hon nog visat det många gånger.
Det här var trots allt studenter som var VÄNNER och KÄNDE VARANDRA.
Killen var henned fd pojkväns vän.
Kom igen.
Om hon har såpass svårt att kommunicera så ska hon omyndighetsförklaras.

Nej du, min vän.
Det är kvinnor själva som förstört det hela genom att påstå våldtäkt när det egentligen inte varit det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in