Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Ja, 23:21 är det han borde ha sagt från början. Då är han framme 5-6 sekunder efter dådet ...
Då är han ju två minuter efter GM på Sveavägen. Och det är i hans fotspår han ska gå för att kunna förväxlas. För det behöver han ingen stämpeltid.
Citat:
Han borde väl sagt
I alla fall enligt hans egen beräkning, där det tog 20-30 sekunder från stämpelklockan fram till ljudet.
Avsikt? Hur ska jag kunna veta det? Kan bara spekulera ...
SE var i Idre och det förekom en mängd tidsuppgifter, från 23:00-23:30.
Så att ett barn förstår? Du har grävt djupare än dvärgarna i Moria, du torde förstå det mesta.
Är det så behöver detta redas ut i grunden, eftersom jag inte begriper det överhuvudtaget. Och tycker inte att någon annan verkar göra det heller. Finns det någon rimlig idé om vad GM-SE är ute efter med stämpeltidsflyttar och placering av sig själv i relation till alibin och speglingar osv.
Som det ser ut nu går inte ihop, helt enkelt.
Citat:
Om han smyger fram tiden till 23:20 kan han säga att det var ett missförstånd mellan honom och RB, utifall han blir ertappad. En annan anledning är att han ville ta höjd för att någon skulle känna igen honom som mannen som gick efter LOP från Sari, vilket tar en extra minut.
"Javisstja! Jo, jag gick mot bussen, men ändrade mig, och beslöt mig för att ta T-banan istället ..."
Så det är anledningen till att han flyttar tiden på sätt så att han inte kan ha "speglat" GM om han på Sveavägen svängde som han uppger både före och efter mordet, det vill säga till vänster.
Då har han vare sig alibi eller förväxlingsskydd?
Citat:
1989 är 23:21 väletablerat, han är inte i tillbaka från Idre i uppstressat mode och kan fatta bättre beslut. Då försöker han smyga fram tiden till 23:21 och 23:23, men stöter på patrull.
Återigen,
smyga?
I grafik/faktaruta på samma sida SE själv poserar på framgår mordtid 23.21 tydligt.
https://imgur.com/a/Xom3AHn
Citat:
Till och med Palmerummet kände till att det var 23:19 han stämplade ut, redan 1986.
Men de verkar inte ha känt till det eventuella samtalet med HO.