2023-12-31, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polski
jag har tagit en hel del 3cmc sen 2014. skulle inte förvåna mig om det är upp imot över ett halv kg. som både har snortat,injeserat och intagit på alla möjliga sätt. aldrig upplevt att jag fått några skador. har dock sett personer som tagit det dagligen. som när dom slutat vart "anorlunda"

Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Ah det är lugnt. Överdriv inte bara

Tack för svar
Citera
2024-01-02, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrprint
Nån med erfarenyhet av 3-cmc som även äter concerta? Bra eller dåligt om man tar medicinen samma dag? om man ska hoppa medicinen den dagen eller ej

Har aldrig än så länge själv rört 3cmc så är ingen expert, men du har ju inte fått några andra svar så hjälper dig!
En CS blandat med en annan CS? Jag hade kört 100% inga problem. Är du riktigt nojjig över hälsan så börja med en mindre dos och gå högre vid behov. Aldrig någonsin sett några problem med att blanda två olika substanser i samma kategori.
Citera
2024-01-02, 22:01
Medlem
Psykos?

Tjena jag är 19 år gammal och har nu slutat med 3-CMC. Men har fått ett sånt intresse i droger och deras effekter. Ville fråga om något som skedde mig ett tag sen när jag fortfarande tog. Brukade få så skumma tankar efter att ha varit vaken i 3 dygn och inte ätit så bra. T.ex när jag fixade min gitarr strängar så såg jag en grej och började tänka att strängarna var barn i sin värld eller något liknande. Ett annat exempel är när jag höll på att ligga medans jag hade dragit den kvällen. När jag försökte stoppa in lilla gubben där nere så hamna jag i det här tänkandet. Likt en bubbla i min hjärna. Då tänkte jag att det fanns flera hål och att jag inte får missa. Jag brukar alltid märka av det jag tänker på direkt och inser att jag borde sova. Men just den gången så märkte jag inte förens jag nyktra till mig helt. Är detta psykoser? Har för mig att man inte vet att man är i en psykos om man inte är väldigt sjukdomsinsikt. Eller är det bara derealisation? Tack!
Citera
2024-01-02, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ebrazahawi
Psykos?

Tjena jag är 19 år gammal och har nu slutat med 3-CMC. Men har fått ett sånt intresse i droger och deras effekter. Ville fråga om något som skedde mig ett tag sen när jag fortfarande tog. Brukade få så skumma tankar efter att ha varit vaken i 3 dygn och inte ätit så bra. T.ex när jag fixade min gitarr strängar så såg jag en grej och började tänka att strängarna var barn i sin värld eller något liknande. Ett annat exempel är när jag höll på att ligga medans jag hade dragit den kvällen. När jag försökte stoppa in lilla gubben där nere så hamna jag i det här tänkandet. Likt en bubbla i min hjärna. Då tänkte jag att det fanns flera hål och att jag inte får missa. Jag brukar alltid märka av det jag tänker på direkt och inser att jag borde sova. Men just den gången så märkte jag inte förens jag nyktra till mig helt. Är detta psykoser? Har för mig att man inte vet att man är i en psykos om man inte är väldigt sjukdomsinsikt. Eller är det bara derealisation? Tack!

Vill påpeka att det brukar kännas som en dröm typ men jag vet att det inte är en dröm. Största skillnaden jag brukar märka är när jag är väldigt dragen men lyckas somna. Och sedan vakna och känna mig som en en annan person. Då känns det som att den personen jag var påverkad var helt annorlunda än riktiga jag. Glömmer även detaljer på saker jag gjort och liknande under dagen/natten. Kan dock vara för att jag är vanligtvis glömsk.
Citera
2024-01-08, 16:05
Medlem
Astronauttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idioten1337
Jag brukar få i mig ungefär 3-4g per omgång av kriskrök som sker 1 gång i månaden eller ännu längre uppehåll. Har alltid haft sjukt jobbig AT och väldigt svårt att sova. Men skillnaden denna helg var att kristallerna/stenarna var vita, lite mjöliga och betydligt mjukare vilket gjorde det lättare att krossa, Men jag drog i mig 0.4 nasalt, 1 timme senare 0,3 och sedan 30-40min en 0,3 igen. Problemet denna gång var att jag fick en stark ångest känsla helt plötsligt, vilket aldrig har hänt under mina 3 år som 3-cmc användare. Detta utvecklades till tryck i huvudet och förhöjd puls och allmänt obehag. Mina vänner kände inte av detta förutom 1 som också tyckte denna typ av 3-cmc slog lustigt, i skillnad mot de grå/genomskinliga kristallerna. Dock fortsatte jag efter ett uppehåll på 2 timmar, med rätt små linor och sedan efter kanske en totalt tid på 16 timmar så började jag må någorlunda normalt. Någon annan med erfarenhet av denna typ av 3-cmc? Skulle ej rekommendera att köpa ifall den ser ut som beskriven( lägger till bild också). Jag har alltid haft respekt för droger och har testat rätt mycket, men denna känsla var väldigt jobbig, vet ej vad det kan bero på då inte alla upplevde detta, men flera nämnde att det var inte så bra tryck i det och gav en lustig känsla. Ta hand om er.

https://ibb.co/tLsW6Lx

Ser precis ut som det "nya" som man får om man ber om "kristall" en del säger att det är 2-mmc. Men jag undrar, 3-cmc är det definitivt inte! Med tanke på att nederländerna klassat substansen så produceras det väl någon annan analog och skickas hit istället. Aldrig provat 2-mmc menlite som tjack, men ändå inte. Inte alls samma "rena" känsla.
Du kan dutta under 50mg och vara igång. Jag kunde inte sova några timmar efter totalt 100mg max.

3-mma? 3-fmc, eller annan?

Jag gillar det men känns osäkert med tanke på att ingen vet med säkerhet vad det är. Nu är Nederländerna klassat 3-cmc kommer inget där ifrån längre om dem inte producerar annan oklassat för den svenska marknaden.
Senast redigerad av Astronautti 2024-01-08 kl. 16:18.
Citera
2024-01-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronautti
Ser precis ut som det "nya" som man får om man ber om "kristall" en del säger att det är 2-mmc. Men jag undrar, 3-cmc är det definitivt inte! Med tanke på att nederländerna klassat substansen så produceras det väl någon annan analog och skickas hit istället. Aldrig provat 2-mmc menlite som tjack, men ändå inte. Inte alls samma "rena" känsla.
Du kan dutta under 50mg och vara igång. Jag kunde inte sova några timmar efter totalt 100mg max.

3-mma? 3-fmc, eller annan?

Jag gillar det men känns osäkert med tanke på att ingen vet med säkerhet vad det är. Nu är Nederländerna klassat 3-cmc kommer inget där ifrån längre om dem inte producerar annan oklassat för den svenska marknaden.
Det kommer definitivt fortsätta komma därifrån, det kommer otaliga mängder med tjack o mdma och ecstasy därifrån o det är olagligt. Sen finns det andra länder där det kommer mkt ifrån tex Polen.
Citera
2024-01-19, 17:19
Medlem
Astronauttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbejao
Det kommer definitivt fortsätta komma därifrån, det kommer otaliga mängder med tjack o mdma och ecstasy därifrån o det är olagligt. Sen finns det andra länder där det kommer mkt ifrån tex Polen.
Det kommer säkert finnas men inte i samma överflöd. I princip alla säljare här och i grannstaden satt påt, men nu är det helt torrt.
Citera
2024-01-21, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astronautti
Det kommer säkert finnas men inte i samma överflöd. I princip alla säljare här och i grannstaden satt påt, men nu är det helt torrt.
Kan garantera dig att det inte är pga Holland iaf. Förstår vem som Helst som man tänka lite själv o inte lyssna på vad nån hittat på.
Här är det iallfall oförändrat.
Citera
2024-01-25, 01:40
Medlem
Loggade in på fs4 för att köpa mer 3-cmc men alla säljare har slut!
Vad kan man köpa som är mest likt 3-cmc? rc droger.
Jag hittar bara att köpa 3-mmc men jag läser bara dåligt om det? samt att de inte känns/är som 3cmc?

info please
Citera
2024-01-25, 02:34
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Loggade in på fs4 för att köpa mer 3-cmc men alla säljare har slut!
Vad kan man köpa som är mest likt 3-cmc? rc droger.
Jag hittar bara att köpa 3-mmc men jag läser bara dåligt om det? samt att de inte känns/är som 3cmc?

info please

3-MMC av god kvalitet är snarare bättre, åtminstone i mitt tycke. Men referenspunkten är då när både 3-MMC och 3-CMC var lagliga och hade sina storhetstider (~2012-2013, respektive ~2014-2015), något som säkerligen kommer att färga min uppfattning. De legala substanserna tenderar enligt mig att hålla högre kvalitet när de är lagliga än hurdan kvalitén ter sig efter klassificering.

Detta stämmer emellertid inte alltid, men generellt sett stämmer det. Orsaken är troligen att produktionen flyttas från riktiga och professionella laboratorium till mer smutsiga och sämre hemmalaboratorium, i synnerhet när substanserna blir förbjudna i Kina från vilka många substanser har härstammat från genom åren — inledningsvis produceras med andra ord många nätdroger i riktiga laboratorium som normalt har en produktion och hantering av olika kemikalier till vardags, och vid sidan om framställs även forskningskemikalier på beställning, under förutsättning att den aktuella substansen och dess prekursorer är legala i Kina. Härom året förbjöds en stor mängd olika substanser i Kina. Men just denna (3-CMC, och säkert även 3-MMC) har säkert producerats av europeiska laboratorium. Men sedan klassificering skett allteftersom genom Europa tenderar tillverkningen sannolikt att flytta på sig till mer suspekta och icke-kommersiella laboratorium, och av detta skäl följer ett naturligt kvalitetstapp.

Eventuellt kan 2-MMC vara ett alternativ till denna enligt diskussion i tråden för nyss nämnda substans. Jag har dock inte testat 2-MMC, varför jag inte kan gå i god för det. Men sammantaget vill jag mena att om du kommer över kvalitativ och ren 3-MMC har du kommit över en snäppet vassare substans än vad 3-CMC i sig är. Men det förutsätter som sagt att det är en ren och korrekt framställd substans.
Citera
2024-01-25, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
3-MMC av god kvalitet är snarare bättre, åtminstone i mitt tycke........

Tack för fint svar! Men för en noob som mig inom knark.. Ska de ge samma effekt/rus som 3cmc? Vill inte få hallisar och sådant

tack!
Citera
2024-01-25, 06:22
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Tack för fint svar! Men för en noob som mig inom knark.. Ska de ge samma effekt/rus som 3cmc? Vill inte få hallisar och sådant

tack!

Tack! Vad glad jag blir att det uppskattas.

Ja, de är nära besläktade och hör till samma grupp. 3-MMC ger på sin höjd ett varmare synfält, men inga hallucinationer. Den är likartad med 3-CMC i det avseendet. Eventuellt kan det uppstå mycket subtila synförändringar, detta först vid mycket höga doser eller lång vakenhet dock. Du behöver inte oroa dig, utan kan förvänta dig en substans med väldigt många likheter med 3-CMC. Sannolikt gäller samma för 2-MMC, även om jag inte med säkerhet kan uttala mig där eftersom jag inte har testat den som sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in