2024-01-08, 14:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Mmm, och kablarna är fuktskyddade och magneter påverkas inte av vatten mer än möjligtvis rost, men det kan ta väldigt lång tid även om man medvetet försöker skapa rost.

Men intressant att donalds inbillar sig det är lite vatten som är problemet här
Kanske det kognitiva har tappat än mer och med denna tokiga att lite vatten skulle stoppa magnet
Men KLyban. Du vet ju inte ens hur en elektromagnet fungerar.
Det var för övrigt hangarfartyget han pratade om. De fick problem med just vattenskadade elektromagneter.
Citera
2024-01-08, 14:35
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ändå är nog just han skyldig till ett antal aborter. Skild två gånger, haft sex med porrstjärnor, anklagad för ett antal våldtäkter, osv. Dessa tongivande kristna har sålt sina själar till Satan.

Inte att förglömma så är han dömd för sexuellt ofredande. Fast sådant bekommer inte skaran av amerikanska låtsas-kristna/religösa.
Citera
2024-01-08, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Bland de bättre tilläggen han gjorde om saken:
"Why didn't they use John Deere? Why didn't they bring in the John Deere people? Do you like John Deere? I like John Deere," Trump gushed.

MAFA-Make America Fake Again
Jag dör av skratt!!
Citera
2024-01-08, 14:39
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Men KLyban. Du vet ju inte ens hur en elektromagnet fungerar.
Det var för övrigt hangarfartyget han pratade om. De fick problem med just vattenskadade elektromagneter.
Ledsen detta har inget med magneter och göra, donalds är kognitivt svårt nedsatt som inte förstår så här simpla saker.
tom du fattar och det berättar allt.
Citera
2024-01-08, 14:41
Bannlyst
Citat:
Antar att det handlade om det där fartyget som hade trasiga hissar till flygplanen.

Ledtråd: ELEKTROmagneter används. Inte PERMANENTmagneter.
Tack Japhy.

Hur gick ramsan?
person woman man camera..?
Citera
2024-01-08, 14:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcconney
Tack Japhy.

Hur gick ramsan?
person woman man camera..?
Varsågod. Var är ditt LADOK? Varför tog det bara stopp?

Som vanligt har Trump rätt även i detta:

The report notes that electro mechanical actuators that raise and lower the panels on Ford-class carriers were at the heart of the jet blast deflector reliability problems. The Navy has made several modifications to the deflectors, but still, during the August underway, the ship saw actuator-related failures in all four jet blast deflectors on the flight deck.

The service found the failure was caused by “corroded fasteners in various components” of the electro mechanical actuators, according to the report.
https://www.defensenews.com/naval/2023/02/03/navy-replaces-troubled-part-on-ford-carrier-after-test-cancelation/
Senast redigerad av Japhy 2024-01-08 kl. 14:52.
Citera
2024-01-08, 15:56
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:

The report notes that electro mechanical actuators that raise and lower the panels on Ford-class carriers were at the heart of the jet blast deflector reliability problems. The Navy has made several modifications to the deflectors, but still, during the August underway, the ship saw actuator-related failures in all four jet blast deflectors on the flight deck.

The service found the failure was caused by “corroded fasteners in various components” of the electro mechanical actuators, according to the report.
https://www.defensenews.com/naval/2023/02/03/navy-replaces-troubled-part-on-ford-carrier-after-test-cancelation/

Var väl inte några magnetproblem inte, om jag tolkar det som skrivs. Utan någon fästanordning som håller ihop skiten.
Eller har jag missförstått artikeln?
Citera
2024-01-08, 16:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Var väl inte några magnetproblem inte, om jag tolkar det som skrivs. Utan någon fästanordning som håller ihop skiten.
Det är själva kopplingarna till olika komponenter i elektromagneterna som rostat sönder pga saltvattnet.
Citera
2024-01-08, 18:40
Bannlyst
Citat:

Kolla Pm
Citera
2024-01-08, 18:46
Bannlyst
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MoQaWK/donald-trumps-utspel-mot-magneter-hanas

Fästanordningen gick sönder. Inte elektromagneterna.

Fästanordningen tål inte de Kelvin som hettan från jetflygen genererar.

Och Donald är nu arg på magneter, vindkraftverk, tvättmaskiner, ledlampor men är glad på John deere traktorer.
(googla gärna ifall ni tvivlar på mig)

MAGA =we hate technology
Senast redigerad av Mcconney 2024-01-08 kl. 18:49.
Citera
2024-01-08, 18:52
Bannlyst
Citat:

Det glädjer mig verkligen.
Citera
2024-01-08, 21:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mcconney
Det glädjer mig verkligen.
Gör det verkligen det? Ser ofta dig spy ut din avsky mot Trump och kärlek till Biden.

Som läget är nu har Trump vunnit, det många väljare oroar sig för är hur legitimt valet kommer vara även om man inte har covid som anledning att fuska längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in