2024-01-08, 12:32
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Fast det där är lite väl fult sätt att citera någon va drickis? 😘

Ta med hela citatet istället: "I haven’t seen a team in the past six months that has generated what we have done against them. We haven’t capitalised. When my team plays like that against probably the best team in Europe right now what can I do but stick by them?".
Sa han ”what can i do”? Japp det gjorde han hahaha långa citat är inte kul i sammanhanget 🙃

Numera klassiskt uttryck ”What can i do”? /Arteta

Med vänlig hälsning, general light
Senast redigerad av Drickback 2024-01-08 kl. 12:41.
Citera
2024-01-08, 12:49
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Sa han ”what can i do”? Japp det gjorde han hahaha långa citat är inte kul i sammanhanget 🙃

Numera klassiskt uttryck ”What can i do”? /Arteta

Med vänlig hälsning, general light

Haha nä jag förstår din poäng och hade kunnat låta den slinka igenom, men jag tycker Arteta får onödigt mycket skit atm. Hans taktik har fått laget att skjuta 63 skott senaste 3 matcherna och gjort 1 mål, what can he do? Laget har helt och hållet tappat offensiva självförtroendet.
Citera
2024-01-08, 13:02
Medlem
Citat:
Hans taktik har fått laget att skjuta 63 skott senaste 3 matcherna och gjort 1 mål, what can he do?

Värva vettiga anfallare.
Citera
2024-01-08, 13:10
Medlem
Dofternas avatar
Intressant att Arteta tycker att Liverpool är Europas bästa lag.
Citera
2024-01-08, 13:17
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomasoRocchi
Värva vettiga anfallare.

Jo men det funkade utan problem fram tills december, därefter har alla offensiva spelare slutat göra mål från bara en match till en annan.

Men absolut, en riktig målskytt är ju exakt vad dom saknar. Men frågan är ju bara vem? Mycket snack om Toney men han lär gå på 70-80m pund, och han fyller också 28 om två månader. Varit snack om Vlahovic men han känns bara som en dyr chansning.. Läste igår att United hört sig för om Maxim Choupo-Moting, 34 år. Det finns som sagt inte jättemånga bra anfallare tillgängliga.. 🙃
Citera
2024-01-08, 13:20
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citatet i citatet jag fastnar för är:

Citat:
When my team plays like that against probably the best team in Europe right now what can I do but stick by them?

Europas bästa lag just nu. Says Arteta. Men vad fan vet han, experterna i den här tråden vet ju bättre?

Lite kaxig attityd på dagens Echo-blogg:

Citat:
Hello and welcome to the latest Liverpool live-blog.

Premier League: Top. First. Summit.

Europa League: Knockout stages

FA Cup: Fourth Round, cya Arsenal

Carabao Cup: Semi-final

Looks good, doesn't it?

Själv är jag inte i närheten av så kaxig, det är långt kvar, mycket att spela om, du vinner inga titlar i januari, bollen är rund osv osv.

Men den här säsongen har varit en glimrande succé så långt. Klopp har lyckats med sin föryngring och renovering, trots att Liverpool skämde ut sig med Caicedo/Lavia i somras. Mittfältet börjar likna något, Darwin kan bli fantastisk (även om jag börjar bli skeptisk), Salah fortsätter leverera, Diaz har ersatt Mané rakt av...

För en klubb som Liverpool ska utbytet av mittfält + anfall ofta betyda stagnation, återuppbyggnad. Se på Chelsea, som köpt betydligt dyrare, men är inne i en renovering fortsatt.

Liverpool har bytt ut Fabinho, Hendo, Wijnaldum, Mane, Firmino på några år, och är fortsatt däruppe och slåss.

Ingen saknar dem som det ser ut just nu (jag menar fortsatt att Endo -> Fabinho var en nedgradering, men för all del).

Det ser ljust ut, låt oss hoppas det fortsätter göra det!

Ser rykten om att diskussioner pågår om att förlänga Salahs kontrakt - här är jag troligen i minoritet bland LFC-fans, men jag hade gärna skickat honom till saudi i sommar för XXX miljoner pund, och letat ersättare nu eller i april/maj. Han gör förvisso fortfarande massor av poäng och är lagets stjärna, men han fyller 32 i sommar, är en spelare som lever mycket på sin speed, och jag är inte ärligt talat inte ett jätte-fan av det jag ser på planen. Ego, vilket kostar en hel del fina anfall. Söker alltid avslut själv. Inte superbra på att slå sin gubbe, dålig på huvudet, ska alltid spela, dålig högerfot, trots många assist förvånansvärt usel på att slå sista passningen, blir ofta underhit och bakom medspelaren.

Han gör poäng trots dåliga matcher vilket på sätt och vis är bra, men jag tror och hoppas att Liverpool kan bli starkare utan honom. Kanske ger det plats för Darwin att bli lagets striker med Salah borta.

Jag hade kunnat tänka mig ett års förlängning med samma lön. Viktigt att få transfersumma för honom - saudierna är desperata på att få regionens Ronaldo till sig, och är villiga att betala. Ingen Bosman tack.
Citera
2024-01-08, 13:23
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Haha nä jag förstår din poäng och hade kunnat låta den slinka igenom, men jag tycker Arteta får onödigt mycket skit atm. Hans taktik har fått laget att skjuta 63 skott senaste 3 matcherna och gjort 1 mål, what can he do? Laget har helt och hållet tappat offensiva självförtroendet.
Ibland får man gilla läget var bara kiv vilket du vet i annan form hade du tagit det rakt av 👍🏻, tänkt så mycket man lidit av häcklande när Klopp har svingat 🫣

Att Arsenal har vikande form är det inget tvivel om var enligt mig en tidsfråga, nästa är mår kommer lite mer skador pga slitna kroppar?, svårt hålla hela säsonger utan större skador på lagets ”viktiga” spelare. Tänker då på Saliba, Rice, Ødegaard & Saka. (Saka spelar skadad sägs det)

Gick igenom sista 3/lag, ni har haft lättare program sett till lag och H/B i mitt tycke.

Arsenal
Liverpool (H) 18/5
Fulham (H) 13/3
West Ham (H) 30/8

Totalt 61/16
Mål 1-6

Liverpool
Arsenal (B) 12/3
Newcastle (H) 34/15
Burnley (B) 19/10

Totalt 65/28
Mål 8-2

Källa: sofascore
Senast redigerad av Drickback 2024-01-08 kl. 13:27.
Citera
2024-01-08, 13:37
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ibland får man gilla läget var bara kiv vilket du vet i annan form hade du tagit det rakt av 👍🏻, tänkt så mycket man lidit av häcklande när Klopp har svingat 🫣

Att Arsenal har vikande form är det inget tvivel om var enligt mig en tidsfråga, nästa är mår kommer lite mer skador pga slitna kroppar?, svårt hålla hela säsonger utan större skador på lagets ”viktiga” spelare. Tänker då på Saliba, Rice, Ødegaard & Saka. (Saka spelar skadad sägs det)

Gick igenom sista 3/lag, ni har haft lättare program sett till lag och H/B i mitt tycke.

Arsenal
Liverpool (H) 18/5
Fulham (H) 13/3
West Ham (H) 30/8

Totalt 61/16
Mål 1-6

Liverpool
Arsenal (B) 12/3
Newcastle (H) 34/15
Burnley (B) 19/10

Totalt 65/28
Mål 8-2

Källa: sofascore

Ja, jag var orolig redan förra säsongen att Saka skulle ha det tufft i år. Han har i princip spelat nonstop sedan han slog igenom, både i Arsenal och landslaget. Och tyvärr är det väl så att skadorna/slitningarna kommer att komma förr eller senare.. 🫤

Japp, absolut ett bättre schema och enligt statistiken skulle vi vunnit alla dom tre matcherna. Men med statistik vinner man inga 3p, däremot hade jag varit mer orolig om vi förlorat matcherna även statistiskt sett. Nu känner jag ändå att det kommer att lossna så småningom, vi är bara 5p bakom Liverpool och fortfarande kvar i CL - säsongen ser fortfarande positiv ut enligt mig. ☺️

Edit: nu försvarade jag ju Arteta mest för jag inte tyckte att han svingade, utan att hans kommentarer var vettiga. 😁
Senast redigerad av jontepsg 2024-01-08 kl. 13:40.
Citera
2024-01-08, 13:48
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Europas bästa lag just nu. Says Arteta. Men vad fan vet han, experterna i den här tråden vet ju bättre?

Själv är jag inte i närheten av så kaxig, det är långt kvar, mycket att spela om, du vinner inga titlar i januari, bollen är rund osv osv.

Men den här säsongen har varit en glimrande succé så långt. Klopp har lyckats med sin föryngring och renovering, trots att Liverpool skämde ut sig med Caicedo/Lavia i somras. Mittfältet börjar likna något, Darwin kan bli fantastisk (även om jag börjar bli skeptisk), Salah fortsätter leverera, Diaz har ersatt Mané rakt av...

För en klubb som Liverpool ska utbytet av mittfält + anfall ofta betyda stagnation, återuppbyggnad. Se på Chelsea, som köpt betydligt dyrare, men är inne i en renovering fortsatt.

Liverpool har bytt ut Fabinho, Hendo, Wijnaldum, Mane, Firmino på några år, och är fortsatt däruppe och slåss.

Ingen saknar dem som det ser ut just nu (jag menar fortsatt att Endo -> Fabinho var en nedgradering, men för all del).

Ser rykten om att diskussioner pågår om att förlänga Salahs kontrakt - här är jag troligen i minoritet bland LFC-fans, men jag hade gärna skickat honom till saudi i sommar för XXX miljoner pund, och letat ersättare nu eller i april/maj. Han gör förvisso fortfarande massor av poäng och är lagets stjärna, men han fyller 32 i sommar, är en spelare som lever mycket på sin speed, och jag är inte ärligt talat inte ett jätte-fan av det jag ser på planen. Ego, vilket kostar en hel del fina anfall. Söker alltid avslut själv. Inte superbra på att slå sin gubbe, dålig på huvudet, ska alltid spela, dålig högerfot, trots många assist förvånansvärt usel på att slå sista passningen, blir ofta underhit och bakom medspelaren.

Han gör poäng trots dåliga matcher vilket på sätt och vis är bra, men jag tror och hoppas att Liverpool kan bli starkare utan honom. Kanske ger det plats för Darwin att bli lagets striker med Salah borta.

Jag hade kunnat tänka mig ett års förlängning med samma lön. Viktigt att få transfersumma för honom - saudierna är desperata på att få regionens Ronaldo till sig, och är villiga att betala. Ingen Bosman tack.

Vad hade du tyckt om Isak i Liverpool som en "ersättare" för Salah?
Citera
2024-01-08, 13:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Vad hade du tyckt om Isak i Liverpool som en "ersättare" för Salah?

Svårt att ta ställning till, när det är så orealistiskt. Isak är central anfallare och Salah winger. Newcastle har exakt noll intresse av att släppa sina marquee signings till konkurrenter när de är på sin City-renovering. Isak kan man säga är deras Robinho, han kommer få gå när de roterat ut truppen och förstärkt på alla positioner så han blir överflödig. Det är de inte i närheten av att ha gjort ännu.

Jag hade möjligen kunnat tänka mig att byta ut Darwin mot Isak rakt av om en swap vore möjlig, men det kommer ju inte ske. Isak är i Newcastle tills vidare, Liverpool får spana på annat (om ens Isak hade varit intressant).

Mbappe ska det ju hända något med i sommar. Tror inte på Liverpool, men Real är ju rätt less och PSG verkar han avigt inställd till. Blir intressant att se var det landar. Sen funkar inte Mbappe alls i Liverpools lönestruktur eller lagbygge, tror jag, men tjänstefel att inte vara där och nosa när en av världens största spelare byter klubb.
Citera
2024-01-08, 14:02
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Svårt att ta ställning till, när det är så orealistiskt. Isak är central anfallare och Salah winger. Newcastle har exakt noll intresse av att släppa sina marquee signings till konkurrenter när de är på sin City-renovering. Isak kan man säga är deras Robinho, han kommer få gå när de roterat ut truppen och förstärkt på alla positioner så han blir överflödig. Det är de inte i närheten av att ha gjort ännu.

Jag hade möjligen kunnat tänka mig att byta ut Darwin mot Isak rakt av om en swap vore möjlig, men det kommer ju inte ske. Isak är i Newcastle tills vidare, Liverpool får spana på annat (om ens Isak hade varit intressant).

Mbappe ska det ju hända något med i sommar. Tror inte på Liverpool, men Real är ju rätt less och PSG verkar han avigt inställd till. Blir intressant att se var det landar. Sen funkar inte Mbappe alls i Liverpools lönestruktur eller lagbygge, tror jag, men tjänstefel att inte vara där och nosa när en av världens största spelare byter klubb.

Robinho är en bra jämförelse med Isak. Dels för klubben och projektet den är inne i. Men också som spelare.
Kan trixa och göra mål/hamna i målstim, men känns inte som om det där sista steget kan tas.

Newcastle bygger just nu sin attraktionskraft för att kunna locka världsstjärnor eller vara ett självklart val för lovande spelare som vill till de bästa ligorna.
Citera
2024-01-08, 14:04
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:

Jag måste säga att jag är iaf riktigt imponerad av Klopp den här säsongen. Med tanke på hur dom missade alla stora stjärnDMs dom ville ha och det slutade med en för de flesta okänd, billig Japan, så har han verkligen fått mittfältet att fungera. Det var inga dussinspelare som skulle ersättas.👏

Får ni ett bud på över 100m pund för Salah är det bara att sälja i sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in