Citatet i citatet jag fastnar för är:
Citat:
When my team plays like that against probably the best team in Europe right now what can I do but stick by them?
Europas bästa lag just nu. Says Arteta. Men vad fan vet han, experterna i den här tråden vet ju bättre?
Lite kaxig attityd på dagens Echo-blogg:
Citat:
Hello and welcome to the latest Liverpool live-blog.
Premier League: Top. First. Summit.
Europa League: Knockout stages
FA Cup: Fourth Round, cya Arsenal
Carabao Cup: Semi-final
Looks good, doesn't it?
Själv är jag inte i närheten av så kaxig, det är långt kvar, mycket att spela om, du vinner inga titlar i januari, bollen är rund osv osv.
Men den här säsongen har varit en glimrande succé så långt. Klopp har lyckats med sin föryngring och renovering, trots att Liverpool skämde ut sig med Caicedo/Lavia i somras. Mittfältet börjar likna något, Darwin kan bli fantastisk (även om jag börjar bli skeptisk), Salah fortsätter leverera, Diaz har ersatt Mané rakt av...
För en klubb som Liverpool ska utbytet av mittfält + anfall ofta betyda stagnation, återuppbyggnad. Se på Chelsea, som köpt betydligt dyrare, men är inne i en renovering fortsatt.
Liverpool har bytt ut Fabinho, Hendo, Wijnaldum, Mane, Firmino på några år, och är fortsatt däruppe och slåss.
Ingen saknar dem som det ser ut just nu (jag menar fortsatt att Endo -> Fabinho var en nedgradering, men för all del).
Det ser ljust ut, låt oss hoppas det fortsätter göra det!
Ser rykten om att diskussioner pågår om att förlänga Salahs kontrakt - här är jag troligen i minoritet bland LFC-fans, men jag hade gärna skickat honom till saudi i sommar för XXX miljoner pund, och letat ersättare nu eller i april/maj. Han gör förvisso fortfarande massor av poäng och är lagets stjärna, men han fyller 32 i sommar, är en spelare som lever mycket på sin speed, och jag är inte ärligt talat inte ett jätte-fan av det jag ser på planen. Ego, vilket kostar en hel del fina anfall. Söker alltid avslut själv. Inte superbra på att slå sin gubbe, dålig på huvudet, ska alltid spela, dålig högerfot, trots många assist förvånansvärt usel på att slå sista passningen, blir ofta underhit och bakom medspelaren.
Han gör poäng trots dåliga matcher vilket på sätt och vis är bra, men jag tror och hoppas att Liverpool kan bli starkare utan honom. Kanske ger det plats för Darwin att bli lagets striker med Salah borta.
Jag hade kunnat tänka mig ett års förlängning med samma lön. Viktigt att få transfersumma för honom - saudierna är desperata på att få regionens Ronaldo till sig, och är villiga att betala. Ingen Bosman tack.