2024-01-08, 06:29
Medlem
För att folk ska fatta:

Han häktades för misshandel som kan ge upp till 2 år och det krävs minst 1 för häktning. Detta ger förutsättning för häktning men är ingen grund.

Anledningen han häktas sen:

Vilkorlig dom, de hittade droger och för att han inte ska påverka bevis.

Det har nämnts att han häktats pga att undvika mer bråk med Linnea. Jag vet inte om detta stämmer.

Chrippas storlek, tidigare domar och droger man hittade hjälper knappast när Linnea påstår hon har skador på kroppen som han tillfogat men som kan kommit på annat håll. Åklagaren ansåg nog Chrippa tillfogade dessa skador och kör på grov men TR utesluter väl inte att de kommit på annat håll och kör bara misshandel.

Linneas skador är nästan "men sluta tjut" om man hade klagat.

Jag blir oerhört förvånad om han sitter häktad mer än 4 veckor pga misshandel. Sen annan sak om annat kommer fram.

Så grov misshandel kom ej upp till sannolika skäl enligt TR. Misshandel normalgrad gjorde.
Citera
2024-01-08, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Precis.

Han sitter för misshandel som kan ge upp till 2 år och det krävs minst 1 för häktning. Sedan påverkar hans villkorliga dom från September. Man hittade även droger i lägenheten som kommit fram. Sen är inte anledningen för häktning brottet i sej utan risken att påverka bevis.

Linnea har skador. Jag har lovat att inte gå ut med dessa. Jag har fått se dessa. Går att fejka ja men kom igen. Då hade de väl fejkats och sen släppts. Skadorna är skäl för gripande och ev häktning men vissa skador är vardagsskador och andra kan ha kommit i backen i Sälen hint hint. Det är iaf inga skador från nån boxningsmatch. Linnea behövde ingen sjukvård eller omplåstring. 1 av de 4 skadorna kan vara problematisk för Chrippa. En skada kan ha kommit från Linneas utbrott. En kan vara en avvänjningsskada.

Edit: Jag är ingen läkare men ingen av dessa 4 skador kan komma från knytnävsslag. Det är i sådana fall sparkar och puttar.

Om det skulle vara sant, så är det ytterligare ett bevis på att han är en oansvarig förälder.
Sen vet vi inte vad hon har sagt till polisen, hon kan lika gärna ha varit ärlig och sagt att tre av skadorna uppkommit i skidbacken och att tvn som var trasig hade hon själv sönder.
Det återstår att se vad båda parter har sagt.
Citera
2024-01-08, 06:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tycker faktiskt Jonna kan lämnas utanför detta drama. Hon har väl inte sagt ett ord om allt detta?

Sedan hoppas jag verkligen ingen åker hem till dessa människor, oavsett hur arg man är eller vad man känner, glöm aldrig att det finns oskyldiga barn i dessa hem!
Skriv vad tusan ni vill på nätet, men ge fan i att åka hem till folk med barn. Obehagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Chrippa blir släppt idag!

Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Ordningen återställd! Tror det kommer en video på Bröderna Berg så det står härliga till ifrån honom. Nu kommer sanningen segra och hoppas på rättvisa och att inte myndigheterna fokuserar på kön och att Linneaslynan spärras in.

Citat:
Självklart planeras inte en person att bli släppt från häktet. Det går snabbt. Åklagaren bestämmer det och sen är man ute fort. Så tror inte han släpps idag. Iaf ingen planerad släppning.

Citat:
När du skriver så här är risken stor att du pajat ditt förtroende inom bara 24 timmar. Iaf inget jag sitter på så hoppas du vet nåt jag inte vet.
Jag hoppas för Chloes skull att hennes pappa inte är skyldig till någonting mer än vad han redan blivit dömd för, han kunde redan då blivit dömd för så mycket mer iom sina erkännanden och försvarstal under rättegångsförhandlingen...

Chrippa sket i personutredningen, han sket i att närvara vid den personliga konkursenrättegången...det var nog inte meningen att det skulle komma fram...

Vart fanns Chrippas familj, vänner och stöd då?
Varför inte gå all in och visa enad front mot skattefusk, mot dopning, mot droger, exponering av barn?
Då var det ryggdunkningar och gapande om att Chrippa var 34 år gammal och fick göra vad han vill, kryptovalutor och undvika att betala akatt, bara leva livet och ha roligt....

Med tanke på Jockes offentliga uthängningar om sin Mammas missbruk och brister, allt hon gjort och inte gjort, så är det för mig en gåta hur i helvete han med gott samvete kan se på när Chloe lämnas där så Chrille kan hänga med på hockey, party osv medan hans egna barn inte får träffa sin farmor, då hon är orsaken till hans "olycka"? Men Chloe ska utsättas för potentiell fara under den kvinnans försorg?

Vem såg till Chloes bästa?
Citera
2024-01-08, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Sen vet vi inte vad hon har sagt till polisen, hon kan lika gärna ha varit ärlig och sagt att tre av skadorna uppkommit i skidbacken och att tvn som var trasig hade hon själv sönder.
Det återstår att se vad båda parter har sagt.

Men då hade polisen inte dokumenterat skadorna.

Sen är inte 3 skador från skidbacken.
Citera
2024-01-08, 06:45
Medlem
Citat:

De dokumenterar väl varje skada, sen utreder vilka som faktiskt är från tillfället etc. De gör ju inte ett urval på måfå eller att hon får välja ut ett par skador.
Citera
2024-01-08, 06:51
Avslutad
Citat:
För att folk ska fatta:

Han häktades för misshandel som kan ge upp till 2 år och det krävs minst 1 för häktning. Detta ger förutsättning för häktning men är ingen grund.

Anledningen han häktas sen:

Vilkorlig dom, de hittade droger och för att han inte ska påverka bevis.

Det har nämnts att han häktats pga att undvika mer bråk med Linnea. Jag vet inte om detta stämmer.

Chrippas storlek, tidigare domar och droger man hittade
hjälper knappast när Linnea påstår hon har skador på kroppen som han tillfogat men som kan kommit på annat håll. Åklagaren ansåg nog Chrippa tillfogade dessa skador och kör på grov men TR utesluter väl inte att de kommit på annat håll och kör bara misshandel.

Linneas skador är nästan "men sluta tjut" om man hade klagat.

Jag blir oerhört förvånad om han sitter häktad mer än 4 veckor pga misshandel. Sen annan sak om annat kommer fram.

Så grov misshandel kom ej upp till sannolika skäl enligt TR. Misshandel normalgrad gjorde.
Åklagaren skulle yrkat på någon form av narkotikabrott, precis som förra gången Chrippa greps och saken kom att gälla drograttfylleri, droginnehav folkbokföringsbrott, osv
Det där får du lura i någon annan.
Citera
2024-01-08, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
De dokumenterar väl varje skada, sen utreder vilka som faktiskt är från tillfället etc. De gör ju inte ett urval på måfå eller att hon får välja ut ett par skador.

Varför skulle de göra det med en gammal skada hon erkänner kommer från annat håll?
Citera
2024-01-08, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Åklagaren skulle yrkat på någon form av narkotikabrott, precis som förra gången Chrippa greps och saken kom att gälla drograttfylleri, droginnehav folkbokföringsbrott, osv
Det där får du lura i någon annan.

Narkotikan var för liten mängd eller kom efter häktis?
Citera
2024-01-08, 06:55
Medlem
Även om Chrippa rentvås för misshandel kommer han ha problem med att få tillbaka kanalen och drogerna kommer ge problem med Soc.
Citera
2024-01-08, 06:55
Avslutad
Citat:

Du vet vilka skador det skulle gälla?

Hur kom det sig att du gick från jagat flashbacktroll med utlovad hittelön, till att förse flashback med insideinformation?
Citera
2024-01-08, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du vet vilka skador det skulle gälla?

Hur kom det sig att du gick från jagat flashbacktroll med utlovad hittelön, till att förse flashback med insideinformation?

Pga bevis jag fått!

Jocke säger att han börjat prata med mej då jag är den som sett Linnea mest på Youtube som han känner.

Det är ju inte ens nån ide att förklara...
Citera
2024-01-08, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tycker faktiskt Jonna kan lämnas utanför detta drama. Hon har väl inte sagt ett ord om allt detta?

Sedan hoppas jag verkligen ingen åker hem till dessa människor, oavsett hur arg man är eller vad man känner, glöm aldrig att det finns oskyldiga barn i dessa hem!
Skriv vad tusan ni vill på nätet, men ge fan i att åka hem till folk med barn. Obehagligt.

Jsg hoppas verkligen ingen åker hem till någon men jag tror detta tåget kommer spåra ur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in