2024-01-08, 01:28
Bannlyst
Förstår inte varför så många av er ska haka upp er på Chrippas skulder.
Som att ni själva vore skuldfria.
Jocke är ju ändå mångmiljonär. Att få hjälp den vägen vore inte omöjligt.
Sen är det borgenärernas ansvar att vara aktiva och försöka kräva någon form av indrivning när gäldenären inte vill betala. Spelar ingen roll om Chrippas företag är registrerad utomlands. Det går ändå att driva in skulder.
Citera
2024-01-08, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Förstår inte varför så många av er ska haka upp er på Chrippas skulder.
Som att ni själva vore skuldfria.
Jocke är ju ändå mångmiljonär. Att få hjälp den vägen vore inte omöjligt.
Sen är det borgenärernas ansvar att vara aktiva och försöka kräva någon form av indrivning när gäldenären inte vill betala. Spelar ingen roll om Chrippas företag är registrerad utomlands. Det går ändå att driva in skulder.

Det handlade mest om att han pissade på Rask skulder och sedan hade mycket grövre själv. Annars hade nog ingen brytt sej. Sedan så klart att han lekte rik.
Citera
2024-01-08, 01:53
Medlem
knark-kungens avatar
Hur länge tror ni han är häktad? Han kommer släppas vilken dag som helst nu tror jag, innan helgen åtminstone.
Citera
2024-01-08, 02:00
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Efter att jag publicerade ett scenariot jag funderat över här så har jag även funderat över allt med hans youtube-kanal;
I intervjun anjo hade med Julia så pratade de om hur deras gäng/närhet jobbar för fullt med att förbereda och styra upp åt Chrippa behind the scenes och att de jobbar med att återställa hans liv tills han kommer ut igen samtidigt som hon har ett sånt obehagligt och självgott flin (speciellt när man tänker på hur "allvarlig" situationen ändå borde vara) så börjar fundera på om ifall det möjligtvis skulle kunna vara så att Chrippa inte alls blivit hackad av Linnea (eller huvudtaget) utan att det är de själva (antingen Chrippa själv eller någon av de andra) som tagit inlogget och att de även själva, fullt medvetet, raderat Chrippas kanal. Men att de innan har sparat ner allt innehåll, så att bygga upp den igen skulle inte vara några problem och följarna skulle ju antagligen komma med uppmärksamheten ändå.
(Sen att Linneas nummer stod på kontot kan som sagt ha en fullt logisk förklaring antingen för säkerhet eller att hon skulle kunna anklagas).
Det kan ju hända att Skatteverket fått in flera anmälningar om hans kanal och att de hade på känn att den skulle börja utredas och då var det lättast att göra sig av med den helt så inget skulle finnas kvar. Och att de sedan tänkte göra en ny. Alternativt att det var en pusselbit i att försöka sätta dit Linnea.

https://youtu.be/ShCPs3ANAP8?si=qHvScYKHroepvFiv
Från 31:15 ca
Varför skulle dem själva radera chrippas youtube kanal?
Citera
2024-01-08, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Hur länge tror ni han är häktad? Han kommer släppas vilken dag som helst nu tror jag, innan helgen åtminstone.

Jag tror han sitter max 15 eller till 29e.
Citera
2024-01-08, 02:13
Medlem
Är det någon som vet om ”barnet i Linneas mage” var det ett skämt som sades i dem senare vloggarna? Samt under en TikTok live? Finns det eller var det något som sades enbart för att skapa rykten?
Citera
2024-01-08, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berge1
Är det någon som vet om ”barnet i Linneas mage” var det ett skämt som sades i dem senare vloggarna? Samt under en TikTok live? Finns det eller var det något som sades enbart för att skapa rykten?

Det är nog ingen som vet mer än Chrippa och Linnea. Men troligtvis nej inget barn.

Varför de hittade på det är en bra fråga.
Citera
2024-01-08, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Efter att jag publicerade ett scenariot jag funderat över här så har jag även funderat över allt med hans youtube-kanal;
I intervjun anjo hade med Julia så pratade de om hur deras gäng/närhet jobbar för fullt med att förbereda och styra upp åt Chrippa behind the scenes och att de jobbar med att återställa hans liv tills han kommer ut igen samtidigt som hon har ett sånt obehagligt och självgott flin (speciellt när man tänker på hur "allvarlig" situationen ändå borde vara) så börjar fundera på om ifall det möjligtvis skulle kunna vara så att Chrippa inte alls blivit hackad av Linnea (eller huvudtaget) utan att det är de själva (antingen Chrippa själv eller någon av de andra) som tagit inlogget och att de även själva, fullt medvetet, raderat Chrippas kanal. Men att de innan har sparat ner allt innehåll, så att bygga upp den igen skulle inte vara några problem och följarna skulle ju antagligen komma med uppmärksamheten ändå.
(Sen att Linneas nummer stod på kontot kan som sagt ha en fullt logisk förklaring antingen för säkerhet eller att hon skulle kunna anklagas).
Det kan ju hända att Skatteverket fått in flera anmälningar om hans kanal och att de hade på känn att den skulle börja utredas och då var det lättast att göra sig av med den helt så inget skulle finnas kvar. Och att de sedan tänkte göra en ny. Alternativt att det var en pusselbit i att försöka sätta dit Linnea.

https://youtu.be/ShCPs3ANAP8?si=qHvScYKHroepvFiv
Från 31:15 ca
Då är det än mer konstigt att Linnea inte går ut och kommenterar det hela... Sätt på din foliehatt!
Citera
2024-01-08, 02:18
Medlem
Citat:
Då är det än mer konstigt att Linnea inte går ut och kommenterar det hela... Sätt på din foliehatt!

Ja då hade Linnea gått ut och dementerat att hon plockade bort kanalen. Hon ser råskyldig ut.
Citera
2024-01-08, 02:40
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Teorin är att polisen bett henne att inte yttra sig förens utredningen är klar, så hon inte gör något som försvårar eller påverkar utredningen.
Citera
2024-01-08, 05:43
Avslutad
Vad krävs för att bli häktad? Det verkar som om många inte vet
https://www.youtube.com/watch?v=X2904Xw9IaM&t=629
Citera
2024-01-08, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Vad krävs för att bli häktad? Det verkar som om många inte vet
https://www.youtube.com/watch?v=X2904Xw9IaM&t=629

Precis.

Han sitter för misshandel som kan ge upp till 2 år och det krävs minst 1 för häktning. Sedan påverkar hans villkorliga dom från September. Man hittade även droger i lägenheten som kommit fram. Sen är inte anledningen för häktning brottet i sej utan risken att påverka bevis.

Linnea har skador. Jag har lovat att inte gå ut med dessa. Jag har fått se dessa. Går att fejka ja men kom igen. Då hade de väl fejkats och sen släppts. Skadorna är skäl för gripande och ev häktning men vissa skador är vardagsskador och andra kan ha kommit i backen i Sälen hint hint. Det är iaf inga skador från nån boxningsmatch. Linnea behövde ingen sjukvård eller omplåstring. 1 av de 4 skadorna kan vara problematisk för Chrippa. En skada kan ha kommit från Linneas utbrott. En kan vara en avvänjningsskada.

Edit: Jag är ingen läkare men ingen av dessa 4 skador kan komma från knytnävsslag. Det är i sådana fall sparkar och puttar.
Senast redigerad av 400Ben 2024-01-08 kl. 06:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in