2024-01-07, 22:30
Medlem
Vem är brorsan?
Citat:
Ursprungligen postat av BertilsSkridskor

På lokaltidningen TTELA:s FB så är tjejens brorsa inne och försöker försvara allt. Att det är så synd om han syster å hunden som ju inte gjort något. "Om nu petar mig eller kommer fram till mig aggressivt så kommer jag också bete mig aggressivt tillbaks" Jävla klappträ..
Citera
2024-01-07, 22:43
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilsSkridskor
De har alltså hämtat Sibe*as tre hundar OCH valpkullen? Men är väl inte hennes hundar som har valparna? När får hon tillbaka dom då tro? Tänk om de inte "går igenom besiktningen" Finns alltså en risk att de utpekade påstådda oskyldiga hundarna kan avlivas ändå alltså?
Alltså den här historien är ju fan rörigare än min übersenila farbror....
Iofs så har de säkert inte tagit ansvar och via tex MH, BPH osv testat sina hundar mentalt innan avel ändå så...

jag läste detta i dag och 2 av tantens 3 hundar är nu döda( hon rastade dom med hjälp av en rullator.

kamphundarna var 5 till antalet 2 vuxna och 3 valpar ( valp är en hund upp till 10 månader, sen är den junior).
valparna avlivades även dom...vilket är rätt då föräldrarna visade nu hur man biter ijhäl en hjälplös hund.. dom valparna skulle inte jag villja ha med den mentaliteten på föräldrar och som valp även smakat på blod..nä avliva skiten!!!
Citera
2024-01-08, 00:01
Medlem
Felbeslut tycker ändå jag, valparna borde inte ha avlivats...
Citera
2024-01-08, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Haft chihuahor och små skit hundar som springer löst mot min staffe flera gånger. Varnar hela tiden att ”nästa gång så håller jag inte i kopplet”.
Dessa råttor är oftast dom som provocerar andra hundar, ägarna är generellt väldigt nonchalanta och behandlar dom som brats.

Så då förbjuder vi små hundar så inte mördarhundarna blir provocerade.
Citera
2024-01-08, 01:29
Medlem
BertilsSkridskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Felbeslut tycker ändå jag, valparna borde inte ha avlivats...

De är avkommor till föräldrar som visat mycket stor aggressivitet, vilket har en hög nedärvbarhet. Mamman var även i väldigt dåligt skick både pga flera tagna kullar samt hudproblem/allergi. Allergi ska INTE avlas på då det också nedärvs. Att försöka hitta lämpliga ägare till en valp med dess förutsättningar är inte det lättaste.
Citera
2024-01-08, 01:30
Medlem
BertilsSkridskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LarryB
Vem är brorsan?

Gå in på TTELAS FB och leta efter inlägget, där finns namn å bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in