2023-11-24, 08:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Skada kan dom göra, jag har själv inte kunnat använda min tumme på 3 veckor pga en tax.
Tänk dig ett barn på 4 år.

Men gråt då jävla bög. Kamphundar har inget i vårat samhälle att göra.
Citera
2023-11-24, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Du borde fråga dig själv om din schäfer är hjärnskadad som gillar att kolla på myror.

Hahaha!!! Jaa! Det är hon till 110% 🤣 säkert tappad som liten! hon är VÄLDIGT speciell. I somras matade vi en igelkott så hon kunde stå och kolla på altanen.

Men hon är snäll! Mer labrador i schäferkläder.
Citera
2023-11-24, 15:59
Medlem
Citat:
Skada kan dom göra.
Vet många barn som fått ordentliga sår av taxar och maltesers, exempelvis min grannes barn.Men man rapporterar det inte då ”dom är söta”.

Jag är lite rädd för små pudlar! Jag blev biten som barn av en toy. Jo det kan dom! Vet ett fall i usa där en äldre dam blev dödad av sina egna taxar!

Men ska man tänka så måste vi nog förbjuda guldhamstrar oxå! Man kan bli biten av dom och ha extrem otur och dö i sepsis

Även om hund är aggressiv och biter är det lättare ta kontroll över en 4-5 kg tung hund än en 30-40 kg tung hund.

Men småhundsägare kommer undan med alldeles för mkt!!
Citera
2023-11-24, 16:08
Medlem
Citat:
Ja schäfern är duktig på att skydda människor.
Bullyhundar är bland dom sämsta vakthundarna som finns om det är som så att attacken kommer från en människa. I aveln genom åren så avlivades deras förfäder när dom visade aggressivitet mot förare osv. Men mot djur backar om inte om dom blir uppretade. Därför säger jag till alla som har en bullyhund, dom behöver inte umgås med andra djur om dom inte känner dom bra.

Min schäfertik skyddar oss människor i familjen och även hennes lite mindre hundkompis.

Känns som en helt värdelös hundras!! Är dom bara bra på att slakta andra djur?!
Näe men eller hur! Det är synd att utmana ödet. Jag har tex inte låtit min schäfer och min storpudel valp leka samtidigt med andra hundar. Jag har varit rädd att någon annan hund ska vara dum mot valpen och schäfern ska försvara.
Citera
2023-11-24, 16:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Diana2020
Hahaha!!! Jaa! Det är hon till 110% 🤣 säkert tappad som liten! hon är VÄLDIGT speciell. I somras matade vi en igelkott så hon kunde stå och kolla på altanen.

Men hon är snäll! Mer labrador i schäferkläder.

Grattis, din hund är efterbliven.
Citera
2023-11-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diana2020
Min schäfer har haft småhundar hängandes i ben, svans, öron och hals. Hon brukar ruska sig så att dom lossnar. Men hon skulle aldrig göra någonting. Det har hänt 5-6 h gånger nu.

Hon skulle bli först farlig om någon hund/ människa angrep min dotter allvarligt. Men då kan jag tycka att det är befogat.

Ja det är verkligen befogat.
Citera
2023-11-24, 21:24
Medlem
headkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poteter
Nu kommer snart pellejöns och berättar hur snälla och gosiga dessa mördarhundar är och att det är ägarskapet som är problemet

Exakt!!!
Så himla bra beskrivit, och visst kom Pellejöns till "räddning", så trött på hans skuldbeläggande av alla hundägare. Den störste mediakåtaste bluffen i Svea rike. Han uppmanar folk att skaffa hundar som aldrig borde fått födas ens.
Senast redigerad av headkeeper 2023-11-24 kl. 21:27.
Citera
2023-11-25, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Om det inte är för långt mellan uppgångarna så skall det inte vara något problem. Det handlar om att de hundar som bor inom samma revirområde inte brukar bråka med varandra. Revirets storlek kan man se på när tikar kissar för de kissar aldrig inom reviret om inte behovet är väldigt trängande.

Vad du snackar. Grannens labrador bet en annan grannes (störda) malinois rätt rejält. Bor i samma trappuppgång. Malinoisen i sin tur bet en annan hund på samma gata rätt illa och ägaren åkte dit på att betala den andra hundens veterinärkostnader. Ett ungt WT-pars vitrosa groteskt fula gris på samma gata (stor pitbull) bet ihjäl en äldre dams lilla oförargliga gamla cavalier king Charles spaniel. Bodde nära varandra.
Citera
2023-11-25, 02:58
Medlem
Mad monks avatar
Kamphund vad fattar folk inte framavlade att döda och inget annat.
Citera
2023-11-27, 01:20
Medlem
BertilsSkridskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saramario
Tre hundar samt en valpkull har hämtats.
Personen som äger 2 av de stora hundarna som attackerade bor på nr 3, och hunden på 37 var inte med i attacken.
Personen vars hundar avlidit ändrar gång på gång sin historia, först från 3 hundar, sedan 2 och nu igen 3 vilket inte stämmer.

De har alltså hämtat Sibe*as tre hundar OCH valpkullen? Men är väl inte hennes hundar som har valparna? När får hon tillbaka dom då tro? Tänk om de inte "går igenom besiktningen" Finns alltså en risk att de utpekade påstådda oskyldiga hundarna kan avlivas ändå alltså?
Alltså den här historien är ju fan rörigare än min übersenila farbror....
Iofs så har de säkert inte tagit ansvar och via tex MH, BPH osv testat sina hundar mentalt innan avel ändå så...
Citera
2023-11-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertilsSkridskor
De har alltså hämtat Sibe*as tre hundar OCH valpkullen? Men är väl inte hennes hundar som har valparna? När får hon tillbaka dom då tro? Tänk om de inte "går igenom besiktningen" Finns alltså en risk att de utpekade påstådda oskyldiga hundarna kan avlivas ändå alltså?
Alltså den här historien är ju fan rörigare än min übersenila farbror....
Iofs så har de säkert inte tagit ansvar och via tex MH, BPH osv testat sina hundar mentalt innan avel ändå så...

En av hundarna är hennes, de andra bor på Bokgatan 3, även valparna kommer därifrån.
Citera
2023-11-27, 22:39
Medlem
BertilsSkridskors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saramario
En av hundarna är hennes, de andra bor på Bokgatan 3, även valparna kommer därifrån.

Fast hon bor ju på Bokgatan 3 och har tre hundar. Finns inga andra hundar i trapphuset, iaf inte registrerade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in