Vi får hoppas den skadade Mexican XS överlever och inte får alltför omfattande men.
Amerikanska bully XL är det fattat beslut om förbud i England och Wales så denna upptill 60 kg köttreserv gör fyra andra raser favoriserar av gängmedlemmar m fl sällskap där.( resten av unionen tar mer tid på sig enligt Statsradion).
Förbud av denna art har dock rätt ofta samma bekymmer som svenska myndigheter har med person som vill ha en varghund......hur hög procent är tillåten i blandraser ?
Vi får hoppas den skadade Mexican XS överlever och inte får alltför omfattande men.
Amerikanska bully XL är det fattat beslut om förbud i England och Wales så denna upptill 60 kg köttreserv gör fyra andra raser favoriserar av gängmedlemmar m fl sällskap där.( resten av unionen tar mer tid på sig enligt Statsradion).
Förbud av denna art har dock rätt ofta samma bekymmer som svenska myndigheter har med person som vill ha en varghund......hur hög procent är tillåten i blandraser ?
Noll vad jag vet men det är ju det med bevisbördan.
Haft chihuahor och små skit hundar som springer löst mot min staffe flera gånger. Varnar hela tiden att ”nästa gång så håller jag inte i kopplet”.
Dessa råttor är oftast dom som provocerar andra hundar, ägarna är generellt väldigt nonchalanta och behandlar dom som brats.
Haft chihuahor och små skit hundar som springer löst mot min staffe flera gånger. Varnar hela tiden att ”nästa gång så håller jag inte i kopplet”.
Dessa råttor är oftast dom som provocerar andra hundar, ägarna är generellt väldigt nonchalanta och behandlar dom som brats.
Är man stor får man vara snäll. Det vore okej om hunden gjorde som en katt och gav en lusing med utfällda klor. För att sen möjligen trycka ner offret med en tass i golvet. Men det fungerar inte att hugga med bett som skulle avlivat en björn. Såvida den själv inte var utsatt för livsfara. Det är inte en stor hund av en halvfigur den därtill själv söker upp.
"Idag vid 13,00 tiden blev jag och mina tre små hundar attackerad av tre stora amerikanbully hundar.
Jag förlorade en liten hund i attacken och en hund är på Blåstjärna med allvarliga skador.
Hur i helvete får sånt här hända."
Alltså..... tre stora americanbully attackerar hennes tre småvovvar, och bara en dör?
Skulle säga att dom inte var särskilt aggressiva. Mer en busattack.
Otroligt ledsamt ändå såklart, kram lillvovven ❤️
Nästa gång kanske det är några American Bully som kommer rusande. Då drabbas din pälsgris av samma öde som råttorna. Skriv sen och berätta hur det kändes.