2024-01-07, 22:12
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ja, vafan tror du?

Vilka är dom i så fall?
Citera
2024-01-07, 22:18
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcandrew
Vad har jag sagt om ras ens? Är du hög?

Du skrev ju att att det är intelligenta som väljer att avstå från barn ergo bara idioter skaffar barn enligt dig själv?

Alla jag känner som av eget val har sagt. Inga barn. Tja de är intelligenta.

En del är också (intelligenta) invandrare som fattar ett man inte bör skaffa barn i ett rasistiskt land.

Eller som i släkten där jag har ett så kallat "blandbarn" ,visst är SD språk underbart?
Hen kan inte tänka sig att sätta barn till världen i den rasistiska verklighet som finns... och det förstår jag.
Senast redigerad av PatsyStoneHC 2024-01-07 kl. 22:22.
Citera
2024-01-07, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
De jag känner, snåla.. egoistiska.. väldigt svag empati för andra människor.. Det enda som är viktigt är de själva. å att alla skall tycka som dom. De umgås inte ens med andra som har barn.

Tror du det är roligt att som vuxen barnfri umgås med folk som har barn? Dom flesta (inte alla) som får barn blir under många år barnfixerade och lägger sina egna liv åt sidan, i synnerhet kvinnor. Allt handlar om barnen, alla samtalsämnen, alla aktiviteter, alla referenspunkter i vardagen utgår ifrån barnen. Jag tycker snarare tvärtom, dom som fått barn väljer aktivt bort barnfria vänner och klarar inte av att umgås med dom för när man fått barn kan man tydligen bara umgås med andra som fått barn.

Dom som valt bort barn som jag känner är helt normala människor. Skulle till och med säga att dom är mindre egoistiska och mycket mer empatiska än dom som skaffat barn. Dom ägnar sig t.ex mer åt samhällsengagemang av något slag på sin fritid. Eller är ideella tränare i idrottsföreningar och liknande. Känner till och med barnfria som är schyssta och ställer upp som barnvakt då och då till syskonbarn eller kompisars barn.

Det finns miljoner anledningar till varför vissa väljer bort barn. Fördomen är den som du själv sprider, att det skulle bero på någon slags grov egoism och empatistörning. Dom i min närhet som valt bort barn och pratat öppet om det har haft olika anledningar, t.ex att det finns sjukdomar i släkten dom själva lidit av som dom inte vill föra över på ett barn, eller för att dom är osäkra på huruvida dom skulle klara av föräldraskapet och vill inte chansa och föda in ett barn i misär och trauma. Skulle säga att dom jag känner har tänkt efter riktigt ordentligt och vägt olika scenarion fram och tillbaka innan dom landat i sitt beslut. Bra mycket mer eftertänksamhet och självkännedom än många som ploppar ut barn utan att ha reflekterat över vad det faktiskt innebär.

Finns det för övrigt en mer självcentrerad egoistisk navelskådande grupp i samhället än just föräldrar?
Citera
2024-01-07, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Alla jag känner som av eget val har sagt. Inga barn. Tja de är intelligenta och en del är också invandrare som fattar ett man inte bör skaffa barn i ett rasistiskt land.

Eller som i släkten där jag har ett så kallat "blandbarn" visst är SD underbara på retorik?
Hen kan inte tänka sig att sätta barn till världen i den rasistiska verklighet som finns... och det förstår jag.
Jag fattar ingenting nu, vad kommer Sd, blandbarn, rasism in i utbytet du och jag har?

Oavsett, med din syn på saken kommer ju bara rasisterna att skaffa barn och därmed vinner de ju i slutändan.

Sen kul att du klagar på rasister när du i inlägget jag svarade på först skrev att homo sapiens var det vidrigaste som finns....
Citera
2024-01-07, 22:23
Medlem
Horverkets avatar
Ojdå! Många passivt aggressiva röster i tråden. Känner av en plågsam bitterhet i många inlägg, vad är egentligen problemet? Vad är det som gör att många ilsknar till på de som väljer bort barn?

Enligt mig har vi ett ansvar att fixa till världen för nästa generation och som det ser ut nu är framtiden oviss.
Citera
2024-01-07, 22:26
Medlem
oceandrives avatar
Filmen Idiocrazy beskriver hur framtiden kommer att se ut.

https://www.youtube.com/watch?v=sP2tUW0HDHA

Världen behöver inte MER barn.
Citera
2024-01-07, 22:29
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Vad har jag sagt om ras ens? Är du hög?

Du skrev ju att att det är intelligenta som väljer att avstå från barn ergo bara idioter skaffar barn enligt dig själv?

Jag påstår att det bästa är om Homo sapiens sapiens försvinner.
Du jiddrar om vad då som skuille vara kvar...

Ja vad skulle vara kvar... förklara på ett begripligt sätt, tack.
Citera
2024-01-07, 22:29
Medlem
Lavas avatar
[quote=CRF450|86952726
Jag är nästan oförskämt nöjd med mitt liv. Jag äger min egna bostad. Har ett bra jobb, en stadig ekonomi, och ett lugn. En tystnad. När jag kommer hem, gör jag det till en välstädad, tyst och tom lägenhet. Sinnesfrid. Jag behöver det.[/QUOTE]

Pricken över i är att dessutom ha ekonomi nog att välja särbolivet, av exakt samma skäl. Att komma hem till en bostad som är lika prydlig som när man lämnade den. Att inte bo ihop minskar dessutom risken för energislukande tjafs och irritation. Man får små regelbundna mikropauser ifrån varandra och var och en har sin kompromisslösa zon (bostad) att vårda och landa i. Sinnesfrid.
Citera
2024-01-07, 22:30
Medlem
Generellt sett, så är det oftast en av tre personligheter:

1. Egocentriska människor som bara bryr sig om sig själva. Den här typen har oftast levt ett promiskuöst liv och satsar på "karriären". Som någon annan skrev, så har de rätt låg empatiförmåga.

2. Kufar. De med asperger och dylikt, som har svårt med det sociala.

3. Människor med psykiska problem. Antingen har de haft en svår uppväxt eller dras med ångest och annat.

Jag ser inget fel med att folk inte vill skaffa barn. Jag kunde inte bry mig mindre. Men det är intressant ur ett psykologiskt och sociologiskt perspektiv. Jag lider verkligen med de som vill ha barn men som inte kan, av en eller annan anledning.

En annan sak jag noterat är att människor som alltid varit relativt skötsamma och genuint godhjärtade, ofta skaffar barn - gärna först i umgängeskretsen.

Det är också intressant att läsa människor som "valt bort barn" rationalisera sina beslut. "Världen är ond", "världen behöver inte fler barn", "framtiden ser mörk ut".
Citera
2024-01-07, 22:34
Medlem
Nordoxens avatar
De flesta är helt enkelt incels som inte lyckas hitta en stabil partner/förhållande i tid inom de mest kritiska åren (när man är ca 27-33 år) då de flesta börjar skaffa barn. Då ger de helt enkelt upp och intalar sig själva att de ändå inte vill ha några barn. Vissa ångrar sig senare i livet som den där 39-åriga kvinnan som var arg på feminismen för att hon satt där hon satt utan några barn för att hon hade blivit lärt att "satsa på karriären" och hata män istället.

Andra är helt enkelt bekväma med en omogen livsstil som ofta består av överdriven serietittande och dataspelande och supande och att skaffa barn skulle tvinga dem att växa upp vilket de inte vill.

Oftast är det helt enkelt egoism som är kärnan eller att de bara inte lyckats hitta någon innan den biologiska klockan tickat förbi.

Oavsett kommer dessa människors gener raderas ut så småningom då de ej lämnat något biologiskt arv efter sig på denna jord.
Citera
2024-01-07, 22:35
Medlem
PatsyStoneHCs avatar
Citat:
Jag fattar ingenting nu, vad kommer Sd, blandbarn, rasism in i utbytet du och jag har?

Oavsett, med din syn på saken kommer ju bara rasisterna att skaffa barn och därmed vinner de ju i slutändan.

Sen kul att du klagar på rasister när du i inlägget jag svarade på först skrev att homo sapiens var det vidrigaste som finns....

På vilket sätt har jag påstått att någon alls ska skaffa barn?

Raslagar har vi inte i Sverige så vi kan inte tvångssterilisera rasister. Det är bra för jag är demokrat.
Citera
2024-01-07, 22:37
Bannlyst
Kvinnor har en biologisk klocka som gör att dom nästintill bli ofruktbara efter 35, män ”lider” inte av samma problem, mån skjuter skarpt tills dagen dom trillar pinn.

Fenomenet ”the Old keep a nigga baby” som är vedertaget i USA där du kan göra karriär på att föda rikas barn visar på detta, Al Pacino fick en son under 2023 efter att ha passerat 80.

Så kvinnor har naturen emot sig på alla sätt, män kan ändra sig vid 40 och skaffa en yngre tjej, detta är väl den stora skillnaden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in