2024-01-03, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 54NDR0
Isabelle är live på TikTok ikväll. Tydligen har Jewels nu skickat orosanmälningar till soc där hon hävdar att Isabelle tar droger och säljer sex bland annat. Jewels har även skickat detta i morfarns namn! Jewels blev antagligen riktigt arg över att Isabelle berättade att Jewels köpt saker i Isabelles namn vilket resulterat i skulder för Isabelle. Isabelle försöker också få hjälp från soc med att få en lägenhet och det som Jewels gör nu kan fördröja och förstöra denna process.

Dock så har nog soc bra koll på Jewels och förstår nog att detta är bullshit. Jewels gör sig även skydlig till flera brott då hon anmält i en annan persons namn (morfarns), köpt saker i en annan persons namn (Isabelles), och även nu förtalar Isabelle med lögnerna om droger och prostitution.
Ojoj det var det värsta jag har hört. Vad heter isabelle på Tt?
Citera
2024-01-03, 18:24
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
Ojoj det var det värsta jag har hört. Vad heter isabelle på Tt?
coolaisabellejao är hennes användarnamn. Du kommer nog hitta henne om du bara söker på isabelleturesson i ett ord också. Hon skulle gå live senare ikväll också sa hon och berätta mer.
Citera
2024-01-03, 18:28
Medlem
Citat:
coolaisabellejao är hennes användarnamn. Du kommer nog hitta henne om du bara söker på isabelleturesson i ett ord också. Hon skulle gå live senare ikväll också sa hon och berätta mer.
Hennes sk mamma borde ju in på Psyket. Hur kan man vilja sitt barn så oerhört illa?
Citera
2024-01-04, 01:24
Medlem
Citat:
Isabelle är live på TikTok ikväll. Tydligen har Jewels nu skickat orosanmälningar till soc där hon hävdar att Isabelle tar droger och säljer sex bland annat. Jewels har även skickat detta i morfarns namn! Jewels blev antagligen riktigt arg över att Isabelle berättade att Jewels köpt saker i Isabelles namn vilket resulterat i skulder för Isabelle. Isabelle försöker också få hjälp från soc med att få en lägenhet och det som Jewels gör nu kan fördröja och förstöra denna process.

Dock så har nog soc bra koll på Jewels och förstår nog att detta är bullshit. Jewels gör sig även skydlig till flera brott då hon anmält i en annan persons namn (morfarns), köpt saker i en annan persons namn (Isabelles), och även nu förtalar Isabelle med lögnerna om droger och prostitution.

Mycket dumt har Jewels gjort, men det här tar nog fan priset. Hon är en riktigt sjuk människa! Jag hoppas att Isabelle är stark och fortsätter kämpa och att hon har bra människor runt sig så att hon tar sig igenom även det här.
Citera
2024-01-04, 01:27
Medlem
Citat:
Hennes sk mamma borde ju in på Psyket. Hur kan man vilja sitt barn så oerhört illa?

Ja det är helt ofattbart! Mår illa när jag tänker på det och jag lider med både Isabelle och morfar som tvingas ha det avskummet till människa i sina liv.
Citera
2024-01-05, 00:42
Medlem
Letat i tråden men hittar inte - var bor Isabelle nu? När flyttade hon ifrån sin mamma och varför? (Alltså jag vet i stora drag vad som hänt så det kanske låter dumt att fråga VARFÖR hon flyttade, menar mer om hon blev omhändertagen, utkastad eller om det var ett medvetet val av Isabelle).
Citera
2024-01-05, 00:50
Medlem
Acevixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattsvansarna
Letat i tråden men hittar inte - var bor Isabelle nu? När flyttade hon ifrån sin mamma och varför? (Alltså jag vet i stora drag vad som hänt så det kanske låter dumt att fråga VARFÖR hon flyttade, menar mer om hon blev omhändertagen, utkastad eller om det var ett medvetet val av Isabelle).

Ja du behöver inte gå särskilt långt bak i tråden.
Hon blev utkastad av sin psyk till morsa.
Hon bor med sin kille i en annan stad.
Google är en bra vän.
Citera
2024-01-05, 07:06
Medlem
Litwicks avatar
Citat:

Wow… Fy fan vilken störd jävel hon är.
Varför låter hon inte Isabelle få leva sitt liv ifred ELLER uppmuntra henne, stötta henne? Men i hennes sjuka hjärna tycker hon säkert att hon försöker hjälpa. Om inte, så måste hon verkligen avsky sitt barn och det är riktigt vidrigt.
Enligt henne (instastory) har haaatet mot henne (Jewels) gått alldeles för långt, att folk försöker kontakta morfar för att komma åt Jewels. Det skulle minsann ändras rejält på hennes kanal, för the haters har gått för långt, bla bla bla. Och att ryktena inte stämmer, det är minsann lögner. Alltid denna offerkofta.

Hoppas SÅ att hon får smaka på mer karma. Man gör inte såhär mot sitt barn ALDRIG NÅGONSIN.
Jag hoppas verkligen att morfar får komma in på boende och räddas från den här sjuka kvinnan. Särskilt efter att hans skuldsanering tar slut (snart), hon kommer ju maxa upp skulder på honom igen då.

Isabelle, vi lider med dig. Glöm aldrig att det finns människor här ute som önskar dig ALL lycka och välgång!
Citera
2024-01-07, 02:52
Medlem
Citat:

Vidrig satmara. Enda som ska ha orosanmälningar är henne själv. Enda hon lyckas med i livet är att ställa till ett helvete för ”alla” runt henne. Hon suger energi, pengar och hjälp från varenda en tills dom säger stopp och då behöver hon dom ej längre. Hon började hata sitt egna barn för hon slog sig fri. Det var aldrig jewels plan. De skulle ruttna allihop tillsammans i den där lägenheten. När jag ser gamla vloggar så ser man hur påverkad isabell är. Började själv tro hon var allergisk mot luft och dofter. Såfort isabell hade ont i huvudet så kom jewels och försökte mata på henne om att de berodde på dofter.
Jewels hatar att isabell kan få ett liv. Jewels hatar att isabell har vänner och tom en pojkvän hon är lycklig med. Men för jewels går allt bara åt skogen. Hon sa ju i en live att ”issy får bara mer o mer vänner men jag förlorar bara alla” ”issy förstör mina kontakter”
Jag har aldrig skådat en sån sinnessjuk människa i hela mitt liv. Hon är så sjuk på så många olika sätt. Finns liksom inte en cm som är frisk. Jag har mått dåligt att växa upp utan en pappa som brytt sig. Tänk då att vara isabell som varken har en pappa eller mamma. Pappan verkar mer normal men han bor på andra sidan världen så han finns inte. Hon har ingen familj. Hon hade ju kunnat ta kontakt med jewels släkt. De har ju uteslutit jewels sen länge för hon är konstig.
Senast redigerad av Cecham 2024-01-07 kl. 02:54.
Citera
2024-01-07, 21:51
Medlem
TornedalskSysters avatar
Såg ett ca 5 år gammalt klipp där Jewels lagar mat. En jättegryta med grönsaker, pastasås, oliver, vindruvor, keso... Samt medkokta köttbullar och tillhörande fusilli.

Undrar verkligen om det var gott..

Pasta med pastasås och köttbullar kan jag förstå. Eventuellt pastasås där man adderar vissa grönsaker. Men selleri och oliver som båda har väldigt karaktäristiska smaker (inte nödvändigtvis dåliga smaker). Och vindruvor på det? Känns som att det är många smaker som skär sig.

Var det någon som åt upp allt?

Varför inte bara pasta med pastasås och köttbullar, med salladen (och keson) på sidan? Vindruvor till efterrätt? Visst, det kanske smakade bra men jag känner mig skeptisk.
Citera
2024-01-08, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornedalskSyster
Såg ett ca 5 år gammalt klipp där Jewels lagar mat. En jättegryta med grönsaker, pastasås, oliver, vindruvor, keso... Samt medkokta köttbullar och tillhörande fusilli.

Undrar verkligen om det var gott..

Pasta med pastasås och köttbullar kan jag förstå. Eventuellt pastasås där man adderar vissa grönsaker. Men selleri och oliver som båda har väldigt karaktäristiska smaker (inte nödvändigtvis dåliga smaker). Och vindruvor på det? Känns som att det är många smaker som skär sig.

Var det någon som åt upp allt?

Varför inte bara pasta med pastasås och köttbullar, med salladen (och keson) på sidan? Vindruvor till efterrätt? Visst, det kanske smakade bra men jag känner mig skeptisk.

Hon har gjort många maträtter (om man nu kan kalla det så) genom åren. Hon kallar dom ofta crazy köttfärs, crazy kycklinggryta, crazy blablabla där hon slänger ner allt möjligt och omöjligt och allt ser lika oaptitligt ut och som något som man skulle kunna servera svinen på en grisfarm. Alltid storkok (inget fel i det om det är vettig mat) som dom stackars familjemedlemmarna tvingas äta mer än en gång medan hon själv gnager på en banan för att hon påstår att hon är allergisk eller får ont i magen av någon ingrediens hon lägligt nog slängt ner.
Citera
2024-01-08, 00:40
Medlem
TornedalskSysters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontanajuice
Hon har gjort många maträtter (om man nu kan kalla det så) genom åren. Hon kallar dom ofta crazy köttfärs, crazy kycklinggryta, crazy blablabla där hon slänger ner allt möjligt och omöjligt och allt ser lika oaptitligt ut och som något som man skulle kunna servera svinen på en grisfarm. Alltid storkok (inget fel i det om det är vettig mat) som dom stackars familjemedlemmarna tvingas äta mer än en gång medan hon själv gnager på en banan för att hon påstår att hon är allergisk eller får ont i magen av någon ingrediens hon lägligt nog slängt ner.

Ja, jag kommer ihåg något klipp där hon öste i enorma mängder med förpackningar med krossade tomater.

Jag är verkligen inte bra på matlagning själv, har gjort många missar genom åren. Men snälla. Måtta med allt! Lönar ju sig inte att köpa kilovis med grönsaker och sedan slafsa ner allt i en jättegryta?! Snacka om slöseri med pengar. Är man orolig över hållbarheten på färska grönskar, köp fryst! Inget fel på frysta grönsaker. Exempelvis smakar broccolin ganska bra och håller ju en evighet i frysen. Snabbt att koka upp.

Sorry. Slut på rant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in