2023-11-09, 14:25
Medlem
Skurmedlets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NNFFS
Jag har relativt nyligen trillat över den här cirkusen så har dålig koll. Men jag fattar det som att J är en (bästa)vän till Jewels, fast de aldrig träffats. Stämmer det?

Möjligt att de har lite kontakt men förmodligen så drar Jewels mest nytta av att "J" gärna ger saker och drömmer om att träffa Jewels en dag.
Citera
2023-12-01, 00:49
Medlem
Krakatoas avatar
Ny video den 27:e. Hon beter sig alltmer psykotiskt och kroppen är än smalare.

https://www.youtube.com/watch?v=RH3XLbhMUVw

EDIT: En snart 50-åring som oroar sig för att dennes sista förälder ska gå bort. För då blir hon föräldralös.

En snart 50-åring bör ha en så pass stabil tillvaro med arbete, bostad och eventuellt egen familj att ens förälder kan somna in i frid.
Senast redigerad av Krakatoa 2023-12-01 kl. 00:54.
Citera
2023-12-01, 01:05
Medlem
prinsessan-estelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa

EDIT: En snart 50-åring som oroar sig för att dennes sista förälder ska gå bort. För då blir hon föräldralös.

En snart 50-åring bör ha en så pass stabil tillvaro med arbete, bostad och eventuellt egen familj att ens förälder kan somna in i frid.
Tycker talet låter skumt
Citera
2023-12-01, 07:41
Avslutad
Citat:

Snart 50? Hon är 42 inte 49 haha
Citera
2023-12-03, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Har dottern egen YouTube-kanal eller annan social media?

Dottern har en egen tiktok där hon lägger ut mycket. Men verkar inte redo att berätta vad som hänt än , heter isabelleturesson
Citera
2023-12-03, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 2014116
Dottern har en egen tiktok där hon lägger ut mycket. Men verkar inte redo att berätta vad som hänt än , heter isabelleturesson
Jag tycker faktiskt inte att hon ska berätta heller. Folk har inte med allt att göra. Isabelle ska köra på med sin egen grej och släppa skiten från förr och sin morsa och hela den deprimerande biten. Inget blir bättre av att ältas och framförallt inte framför skadeglada främlingar från Flashback.
Citera
2023-12-03, 23:23
Medlem
Acevixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Jag tycker faktiskt inte att hon ska berätta heller. Folk har inte med allt att göra. Isabelle ska köra på med sin egen grej och släppa skiten från förr och sin morsa och hela den deprimerande biten. Inget blir bättre av att ältas och framförallt inte framför skadeglada främlingar från Flashback.

Nä du. Vill hon prata om det eller skrika om det så ska hon göra det. För hennes egen skull. Punkt.
Väljer hon att inte göra det för hon inte vill då gör hon det inte. Hon måste äntligen börja tänka på vad som känns bra för henne.
Citera
2023-12-04, 00:24
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raisuame
Snart 50? Hon är 42 inte 49 haha

Ah, my bad. Fick för mig att hon var 76:a.
Citera
2023-12-04, 08:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Acevixen
Nä du. Vill hon prata om det eller skrika om det så ska hon göra det. För hennes egen skull. Punkt.
Väljer hon att inte göra det för hon inte vill då gör hon det inte. Hon måste äntligen börja tänka på vad som känns bra för henne.
Fast så säger du bara för att du vill veta alla snaskiga detaljer och gotta dig i eländet. Personligen tror jag inte att Isabelle är särskilt sugen på att berätta en massa pinsamma och tragiska detaljer om sin psyksjuka morsas gaslighting så att främlingar på Flashback kan sitta och runka åt misärporren. Känner hon trots allt behov av att prata så är det sånt som psykologer och kuratorer finns till för. Dom har dessutom tystnadsplikt. Det är i så fall lämpligare att ta det den vägen.
Citera
2023-12-04, 15:50
Medlem
3Godisars avatar
Citat:

Jag var intresserad av att titta. Men det fungerar inte att titta när hon har lagt in typ 2 minuters reklam, varannan minut vad det känns. Värdelöst.
Lägg inte så mycket reklam Jewels om du läser här, det funkar inte.
Senast redigerad av 3Godisar 2023-12-04 kl. 15:52.
Citera
2023-12-04, 16:15
Medlem
Acevixens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Fast så säger du bara för att du vill veta alla snaskiga detaljer och gotta dig i eländet. Personligen tror jag inte att Isabelle är särskilt sugen på att berätta en massa pinsamma och tragiska detaljer om sin psyksjuka morsas gaslighting så att främlingar på Flashback kan sitta och runka åt misärporren. Känner hon trots allt behov av att prata så är det sånt som psykologer och kuratorer finns till för. Dom har dessutom tystnadsplikt. Det är i så fall lämpligare att ta det den vägen.

Är du dum? Jag vet redan tillräckligt, jag vinner ingenting på att veta mer men jag är så förbannat trött på folk ska säga åt ett offer att vara tyst. Säga åt ett offer att släppa det och gå vidare. Offret ska göra precis det den vill göra med sitt trauma.
Är det att skrika så alla hör, prata med en psykolog eller vara tyst är helt upp till offret att göra. Dock vet vi att hålla det inne brukar ge stora konsekvenser och destruktiva beteenden.
Jag hoppas bara att Isabelle får den hjälpen hon behöver och kan prata om allt detta med sin kille,vänner och förhoppningsvis någon slags psykolog (om psykolog fungerar för henne. En psykolog är inte för alla).
MEN hon ska inte känna någon skam eller skyldighet till Jewels. Jewels har lagt ut hela Isabelles liv på internet, snackat skit och lögner om henne, tjänat och TJÄNAR pengar på henne och väljer hon att ta något offentligt har hon all rätt.
Men hon ska göra det för hennes skull ingen annans. Och jag tror att skulle Isabelle komma ut med något är det just för att hon valt att göra det för sin egen skull.
Så sluta försök säga vad en annan människa ska göra med sitt trauma. Det är hennes inte ditt. Hon får hantera det precis hur hon vill, allt är hennes val och inom hennes rätt.
Senast redigerad av Acevixen 2023-12-04 kl. 16:18.
Citera
2023-12-05, 07:56
Medlem
Acevixens avatar
Nu har krattan startat en go fund me för att andra ska ”skrapa ihop lite pengar till möbler” då hon skulle må bättre av att piffa till det och hon måste prioritera mat.
Snart kommer det en samling för att kunna flytta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in