Citat:
Jag är snart 40. Om några år. Att inte ha några måsten, eller skyldigheter, är det som får mig att må bra.Vi hade nyss en liknande tråd. Och jag har även fått skit i tråden om Einbusk systrarna som tog livet av sig för att jag sa att barnlöshet och självmord "indikerar" skadat gods.
Livet är rätt långtråkigt. Så utan kärlek blir det tomt. Kärlek till livskamrat, kärlek till barn.
Det finns väl skäl att misstänka att de som skyr elden har bränt sig på ett eller annat sätt? ALdrig upplevt kärlek, skilsmässofamiljer, kanske själva inte ser hur de skall orka.
Som Jordan Peterson påpekat: Vad gör man efter 40 utan barn?
Livet är rätt långtråkigt. Så utan kärlek blir det tomt. Kärlek till livskamrat, kärlek till barn.
Det finns väl skäl att misstänka att de som skyr elden har bränt sig på ett eller annat sätt? ALdrig upplevt kärlek, skilsmässofamiljer, kanske själva inte ser hur de skall orka.
Som Jordan Peterson påpekat: Vad gör man efter 40 utan barn?
Dom absolut bästa dagarna i mitt liv, är dom dagarna då jag (på exempelvis helgen) vaknar runt 08.00, slår igång lite musik på datorn, sätter igång kaffebryggaren och städar lägenheten.
Vid 11 tiden, kanske jag åker till Coop och veckohandlar. Pudlar lite med bilen, sen är klockan 15-16. Lagar nåt gott. Lägger mig i sängen, slår igång mitt PS4 och spelar lite "The Last Of Us".
Sover nån timme. Drar en film. Somnar igen vid 23.
Där, har du en (för mig) helt jävla ovärderlig dag. Jag bara vrålnjuter. Mitt mål här i livet, är att få så många sådana dagar som möjligt. Jag vill inte ha nån dyr kåk. Ingen frän bil. Ingen skitsnygg flickvän. Inga miljoner. Inga jordenruntresor.
Jag behöver inte visa upp massa skit för folk. Jag vill ha lugn och ro. Precis som det är nu. Jag är 99% tillfreds. Och fan vad det känns surrealistiskt.