2024-01-07, 21:32
Medlem
CRF450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Vi hade nyss en liknande tråd. Och jag har även fått skit i tråden om Einbusk systrarna som tog livet av sig för att jag sa att barnlöshet och självmord "indikerar" skadat gods.

Livet är rätt långtråkigt. Så utan kärlek blir det tomt. Kärlek till livskamrat, kärlek till barn.

Det finns väl skäl att misstänka att de som skyr elden har bränt sig på ett eller annat sätt? ALdrig upplevt kärlek, skilsmässofamiljer, kanske själva inte ser hur de skall orka.

Som Jordan Peterson påpekat: Vad gör man efter 40 utan barn?
Jag är snart 40. Om några år. Att inte ha några måsten, eller skyldigheter, är det som får mig att må bra.

Dom absolut bästa dagarna i mitt liv, är dom dagarna då jag (på exempelvis helgen) vaknar runt 08.00, slår igång lite musik på datorn, sätter igång kaffebryggaren och städar lägenheten.

Vid 11 tiden, kanske jag åker till Coop och veckohandlar. Pudlar lite med bilen, sen är klockan 15-16. Lagar nåt gott. Lägger mig i sängen, slår igång mitt PS4 och spelar lite "The Last Of Us".

Sover nån timme. Drar en film. Somnar igen vid 23.

Där, har du en (för mig) helt jävla ovärderlig dag. Jag bara vrålnjuter. Mitt mål här i livet, är att få så många sådana dagar som möjligt. Jag vill inte ha nån dyr kåk. Ingen frän bil. Ingen skitsnygg flickvän. Inga miljoner. Inga jordenruntresor.

Jag behöver inte visa upp massa skit för folk. Jag vill ha lugn och ro. Precis som det är nu. Jag är 99% tillfreds. Och fan vad det känns surrealistiskt.
Citera
2024-01-07, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Jag umgicks / umgås med folk jag gillar; inte pga barninnehav.
Nu när barnen är vuxna har folk återgått till att bli normala igen (vilket jag vanligtvis inte tycker att småbarnsföräldrar är).
Häromdagen satt jag bredvid 2 kvinnor (de var kollegor), och de visade bilder på sina resp barn.
Jag brydde mig inte det minsta om andras barn, utifall att jag inte kände dem och gillade dem.
Ja vi har nog olika uppväxt... Jag som har 4 syskon å alla har flera barn är det naturligt att barnen är med i alla lägen...
Citera
2024-01-07, 21:35
Avslutad
Merparten svenska män är feministiskt indoktrinerade till ynkedom. En kvinnas sex är inget värt om avsett syfte inte uppnås.
Bli gravid eller ut. Finns ingen anledning att slicka någons fitta för skoj skull. Vanliga svennemän är så skitnödiga och löjligt ansvarsfulla att det är patetiskt att se på.
Citera
2024-01-07, 21:36
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardinisardinien
En person som inte vill ha barn är mer självsäker i sin ensamhet och kan hantera den. Har accepterat den ofrivilligt eller självmant uppskattar ensamheten.

Att skaffa barn och familj måste vara, enligt mitt perspektiv, det dummaste man kan göra. Noll fritid och frihet. Noll pengar över. Alltid behöva planera för att få ihop sitt livspussel. Enorm press att klara av det ekonomiskt för att kunna försörja familjen.

Men folk har som sagt olika mål med livet och jag accepterar så klart dom som uppskattar familjelivet.

Men det är som sagt inget för mig. Särskilt inte när samhället och världen går käpprätt åt helvete.

För mig är det snarare egoistiskt att skaffa barn. Era barn kommer få ta smällen för att kunna försörja en allt åldrande befolkning.

Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Det är inte konstigt. Bondesamhället finns inte längre och att skaffa barn är dåligt för moder jord. Skulle väl säga att rationella människor av idag verkligen överväger om barn är en nödvändig ingrediens. Kvar blir hjonen som lever efter sina djuriska drifter att fortplanta sig.

En fråga om logik och känslor?
Logiska väljer bort barn och känslomänniskor väljer barn?
IQ och EQ igen?
Senast redigerad av gofigur 2024-01-07 kl. 21:39.
Citera
2024-01-07, 21:36
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Ja vi har nog olika uppväxt... Jag som har 4 syskon å alla har flera barn är det naturligt att barnen är med i alla lägen...

Aha!
Du är något på spåret!
Jag har inget syskon, och min son var den första spädis jag kommit i kontakt med.
Ett Alien kom.
😆
Som tur tyckte jag om e’n.
Citera
2024-01-07, 21:37
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Vilka typiska egenskaper finns hos de som inte vill ha barn?
Finns det fysiologiska skillnader? Kanske hormonnivåer som påverkar det psykiska?

Jag tror framför allt att det handlar om kvinnor. Få män längtar uttryckligen efter barn. Det är något de kan tänka sig, om de träffar rätt kvinna.

De kvinnor jag träffat som inte vill ha barn, har ett sådant stor behov av bekräftelse och uppmärksamhet, att de inte kan tänka sig att sätta sig själva i andra rummet.

Pratar man om fysiska företräden, så skulle jag vilja nämna riklig kroppsbehåring.
Citera
2024-01-07, 21:37
Medlem
Citat:
Aha!
Du är något på spåret!
Jag har inget syskon, och min son var den första spädis jag kommit i kontakt med.
Ett Alien kom.
😆
Som tur tyckte jag om e’n.
Ja skratt.
Citera
2024-01-07, 21:38
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRF450
Jag är snart 40. Om några år. Att inte ha några måsten, eller skyldigheter, är det som får mig att må bra.

Dom absolut bästa dagarna i mitt liv, är dom dagarna då jag (på exempelvis helgen) vaknar runt 08.00, slår igång lite musik på datorn, sätter igång kaffebryggaren och städar lägenheten.

Vid 11 tiden, kanske jag åker till Coop och veckohandlar. Pudlar lite med bilen, sen är klockan 15-16. Lagar nåt gott. Lägger mig i sängen, slår igång mitt PS4 och spelar lite "The Last Of Us".

Sover nån timme. Drar en film. Somnar igen vid 23.

Där, har du en (för mig) helt jävla ovärderlig dag. Jag bara vrålnjuter. Mitt mål här i livet, är att få så många sådana dagar som möjligt. Jag vill inte ha nån dyr kåk. Ingen frän bil. Ingen skitsnygg flickvän. Inga miljoner. Inga jordenruntresor.

Jag behöver inte visa upp massa skit för folk. Jag vill ha lugn och ro. Precis som det är nu. Jag är 99% tillfreds. Och fan vad det känns surrealistiskt.

Helt bäst.
Du är nöjd på riktigt.
Citera
2024-01-07, 21:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Han kanske fuskade? Därför han vann.

Ahh, då blir det VAC ban, den håller föralltid
Citera
Medlem
Har två söner som min befintliga kvinna ej vet om, en är 25 och vuxen har bott med sin morsa större delen av livet, den andra är en ivf åt en väninna som är flata.

Men min befintliga och jag vill inte ha ungar, tror hon är för ego, när man blir äldre så värnar man mer om sin egna tid. Är nog bara det.
Citera
Medlem
CRF450s avatar
Citat:
Helt bäst.
Du är nöjd på riktigt.
Kan du vara lugn för! Nu blir det Breaking Bad här, innan jag försvinner in i tråden istället 🤣
Citera
2024-01-07, 21:40
Moderator
T-80Us avatar
Jag är en man strax över 40, som inte vill ha barn.

Som person är jag tämligen introvert på fritiden sett, jag håller mig gärna för mig själv med mina intressen, mitt hem och min familj, men har för den sakens skull inga problem med att vara bland andra människor. Jag jobbar med ett ganska socialt jobb, som dessutom innebär ganska stort personalansvar, och är en uppskattad kollega som folk tycker är skojig och avslappnad, något jag fått höra genom alla år på arbetsmarkanden.

Jag känner inte att jag fungerar särskilt bra i förhållanden, och har under alla år haft mycket svårt att leva i stabila förhållanden med kvinnor. Särboförhållande fungerar relativt bra, men få är intresserade av det. Anledningen torde vara att jag psykiskt har mycket svårt att förbinda kärlek med sex. Jag är sådan som antingen tycker mycket om en människa, men oavsett hur hon ser ut eller hur sexig hon är, så förblir min kärlek platonisk. Eller, så blir jag kåt på en person, men helt ointresserad av henne ur ett känsloperspektiv.

Givet ovanstående så har jag tagit beslutet att jag inte vill ha barn, då jag anser att man bör kunna ge barnet en ärlig chans att växa upp i ett bra hem, med två närvarande föräldrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in