2024-01-07, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WOMEN86
Ja funderat hela dan igår om man ska tipsa anonymt!

Kan som inte släppa detta .....
Känslan att mamman vill få alla att leta bortifrån där han är! Gah vad ska man göra?

Kollade precis på mammans videos, och nåt som jag reagerade på är hur känslokall hon verkar? Inte en tår…
Citera
2024-01-07, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gossip2020
Kollade precis på mammans videos, och nåt som jag reagerade på är hur känslokall hon verkar? Inte en tår…

Jo, jag tycker också det är något som skaver med mamman och någon eventuell grupp kring henne. Det har kommit fram att hon/de letar på ett intensivt sätt, som om att de vet att E är vid liv och håller sig undan. Men jag kanske låter fantasin skena. Jag vet inte vad en normal reaktion är i såna här lägen.
Citera
2024-01-07, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Jo, jag tycker också det är något som skaver med mamman och någon eventuell grupp kring henne. Det har kommit fram att hon/de letar på ett intensivt sätt, som om att de vet att E är vid liv och håller sig undan. Men jag kanske låter fantasin skena. Jag vet inte vad en normal reaktion är i såna här lägen.

Är själv en mamma och tror att jag hade haft väldigt svårt att hålla tårarna borta.
Hon låter som en nyhetsuppläsare
Citera
2024-01-07, 11:49
Medlem
Citat:
Är själv en mamma och tror att jag hade haft väldigt svårt att hålla tårarna borta.

Det ligger något i det, och vi ska inte släppa tanken. Men samtidigt är jag också förälder, och efter en månad av det här helvetet så hade jag nog varit rejält skadad och tom inombords.
Citera
2024-01-07, 12:07
Medlem
Citat:
Har tyckt det hela tiden,funderade faktiskt om hon var biologiska mamman.
Citera
2024-01-07, 12:43
Medlem
Tror man ska akta sig väldigt noga med att dra slutsatser om mamman, man vet inte innan hur man själv skulle reagera. En av våra söner fjällvandrade själv en gång när han var 20 och gick inte att få kontakt med på flera dagar. Var helt paralyserad av skräck och framstod säkert som nollställd utåt. När polisen ringde och meddelade att de hittat honom helt välbehållen på en fjällstation bröt jag ihop fullständigt däremot.
Citera
2024-01-07, 12:49
Medlem
Han var sur på oss och ville vara ifred ett tag. Numera har vi ett väldigt fint förhållande.
Citera
2024-01-07, 13:11
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:

Alla sörjer på olika sätt och alla hanterar smärta/oro på olika sätt. Det finns inget rätt eller fel. Dessutom ser vi bara en liten fraktion av föräldrarnas reaktioner.
Citera
2024-01-07, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmoollyy
Han har väl en styvpappa också?
Såg MP tycker det är något som inte stämmer då bilen inte hittats

Bor hans mamma i hus med garage? Har man kollar där i så fall? Så inte bilen står där?
Jag vill ju gärna inte tro att hans familj fått honom att försvinna men man vet verkligen aldrig.
Citera
2024-01-07, 13:40
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inst3506
Är ganska säker på att han var självmordsbenägen. Han ville vara "mystiskt" försvunnen och synas på nyhetssidor, sociala medier, etc samt människor leta efter honom. Det var så han ville att hans slut skulle se ut.
Mitt tidigare svar var en kvalificerad gissning.
Men ja jag skulle tro att oavsett hur man stänger av sitt nät så skickas samma typ av signal.
Citera
2024-01-07, 14:05
Medlem
Celestrons avatar
Det är ju en väsentlig skillnad på om mobilen aktivt stängts av vid Jävre-trakten eller om batteriet i mobilen tog slut ca 21:21.
Om batteriet tog slut kan ju något ha hänt honom flera timmar tidigare. Och det verkar ju mest sannolikt att det är just detta som varit fallet.
Citera
2024-01-07, 16:13
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Det är ju en väsentlig skillnad på om mobilen aktivt stängts av vid Jävre-trakten eller om batteriet i mobilen tog slut ca 21:21.
Om batteriet tog slut kan ju något ha hänt honom flera timmar tidigare. Och det verkar ju mest sannolikt att det är just detta som varit fallet.

Du tog nästan orden ur munnen på mig, har tänkt samma tanke att han åkt redan då jobbet slutade.
För att hinna tillbaka hem igen och slippa köra i det än värre väder som lovats senare.
Vart han var på väg är det ingen som ännu vet, när det klarnar kan man söka efter rätt sträcka.
Troligen har det hänt något och telefonen befunnit sig stilla tills batteriet tagit slut.
Det går väl troligen inte få fram vid vilken tidpunkt den först kopplat upp sig till masten.
I så fall hade det gått att få fram att mobilen kopplat sig till samma mast i t.ex 3 tim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in