2024-01-06, 22:04
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Ansträngningen kan bestå i att han söker upp en skuldrådgivare.

Jobbsituationen och hans inkomst kan ju också komma att förändras under det året (som det kan ta hos skuldrådgivare) innan ansökan skickas in.

En skuldrådgivare ger ju också vägledning i hur han ska göra för att få störst chans.

Man får också söka skuldsanering hur många ggr som helst och korrigerar väl sin ansökan efter ett eventuellt nej.

Men ser KFM att du kan betala dina skulder under överskådlig tid får man ju ett nej och då får man ju börja betala.

Tveksam till att Chrippa kan det när den här härvan är över.
Han kan absolut söka upp en skuldrådgivare, för att få råd.
Men det kommer krävas att han tar ett jobb, jobbar hårt, betalar allt han kan, slutar resa utomlands och köpa onödiga märkes saker, och verkligen försöker betala av sina skulder under en längre tid, för att han ska ha bevisat att han faktiskt försökt.

Det går inte att resa utomlands flera gånger per år, köpa dyra märkeskläder, leva lyxliv på lånade pengar, och sedan få skuldsanering.

Men om Chrippa börjar anstränga sig nu, och verkligen försöker så kanske han kan få skuldsanering i framtiden. Men som han har levt dem senaste åren så har han ingen chans till skuldsanering.

Och skulle han få skuldsanering skulle han bara ta nya lån och börja leva på lånade pengar och vara tillbaka i samma situation om några år igen.
Citera
2024-01-06, 22:06
Medlem
Säkert påhittat förmodligen? Köpta av Jocke? Vad smutsig hon är Linnea.

https://postimg.cc/gallery/4hVRpkw
Senast redigerad av dunderC 2024-01-06 kl. 22:10.
Citera
2024-01-06, 22:07
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Jag känner bara kvinnor med diagnosen. De flesta bröt den ut på i tonåren. Vidrigt att leva med men går att få ett normalt liv med behandling.

Pojkar/män är också drabbade men uppvisar ofta en något annorlunda symptombild.

Tyvärr så missas därför många pojkar/män och får inte diagnos och går därmed miste om behandling.

Det skapar. mycket onödigt lidande.
Citera
2024-01-06, 22:08
Medlem
Cokeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Julia har berättat för lilla Chloe att pappa är hos polisen.

Varför det?

Lilltjejen är 3 år
TRE ÅR!

Det hade varit väldigt, väldigt enkelt att säga att ’pappa är iväg och jobbar och hör av sig så fort han kan’.

Befria dottern från vuxengrejer - SNÄLLA!

F.ö va Anjo väldigt tydlig med att Flashbackare inte har något liv, samt att vi inte förstår vad ’ledande frågor’ faktiskt betyder.
Sedan gav han en liten undervisning i vad det betyder - så alla lågbegåvade f ö r s t å r.

Jag stängde av.

Tog du lite illa upp?
Citera
2024-01-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Funderar på om denna diagnos triggas av hormoner. Blev du även aggressiv fysiskt?

Jag har en traumatisk uppväxt och jag tror det har med den att göra.
Citera
2024-01-06, 22:09
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Kan du förtydliga det där med lämnat felaktiga uppgifter i häktningsprotokollet är du snäll.

Mkt intressant - protokollet är inte fel.

Julia påstår att hon i förhör fått en fråga om hon har blivit illa behandlad i sitt tidigare förhållande (alltså av Chrippa) och på detta har hon svarat ja. Uppgiften om att hon blivit illa behandlad ska ha kommit från Henke och Julia har varit rädd för honom och därför svarat ja på frågan. Enligt Julia har hon inte uppgett något annat dåligt angående Chrippa i förhör.
Citera
2024-01-06, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Funderar på om denna diagnos triggas av hormoner. Blev du även aggressiv fysiskt?

Ja jag kunde bli fysisk. Jag skadade även mig själv ofta..
Citera
2024-01-06, 22:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Det du påstår gör han ju i sina vloggar vilket jag menar är hans image. Folk måste lära sig se bakom en fasad vilket det självklart är.

Uppenbarligen kan de ju inte vart så farligt för Julia då hon vill ha tillbaka honom? Hade de vart helt galna saker hade en tjej aldrig tagit tillbaka sitt ex.

Jag får en känsla av att hon skadat sig själv och det är ”bevisen” de har mot Crippa. Jag hoppas det är sant att han är oskyldig för familjens bästa. Men man kan ju aldrig vara säker, bara låta bevisen trilla fram och vittnen träda fram på riktigt istället för massa wannabe poddare som tar parti.

Som de själva säger, hade Crippa betett sig illa mot sin dotter hade hon aldrig saknat honom och velat vara med honom hela tiden. Barn håller sig ofta undan sånt dom är rädda för, de håller inte saker inom sig.
Ja, ska bli väldigt intressant att läsa FUPen.
Anjos videos med en agenda att förstöra Linneas liv tar jag inte som bevis.
Citera
2024-01-06, 22:12
Medlem
Äckliga spyfluga.

https://i.postimg.cc/rySJxGN2/705-E8525-DBCA-46-D0-A06-D-5731-A9-C8-C1-B0.png
Citera
2024-01-06, 22:12
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Polis ville förhöra honom. Chrippa har väl begärt det.

Chrippa styr inte utredarna.
Citera
2024-01-06, 22:13
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukka
Du tror att det är en slump att allt detta händer när han precis lämnat Linnea och ska åka till Julia? Klart som fan Linnea fått psykanfall och skapat detta för att förstöra för honom. Varför skulle han klubba ner Linnea när han bestämt sig för att dra och dessutom har en dotter han älskar? Tror du han skulle vilja offra sin dotter för att sitta inne?
Det var ju dock Linnea som lämnade Chrippa.
Citera
2024-01-06, 22:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Ja, ska bli väldigt intressant att läsa FUPen.
Anjos videos med en agenda att förstöra Linneas liv tar jag inte som bevis.

Det smartaste för båda parter hade vart tysta om det och lämnar över bevis till rätt person istället för att offentliggöra massa saker, det sprids bara olika teorier och försvårar en utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in