2024-01-06, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Av samma anledning att hon inte kontaktade polisen när hon fick veta att hennes dotter blivit misshandlad, istället höll hon ett eget förhör som hon filmade och skickade till Anjo så det kan spridas över hela nätet. Allt för att tjäna pengar.
Och dagen efter kanske hon ringde polisen och anmälde att dottern blivit misshandlad, efter att hon fått kritik för videon...
Socialtjänsten lär ha åsikter om hennes icke-agerande, och de kan bli föremål för ett omhändertagande enligt LVU, om det visar sig vara för mycket enligt socialtjänstens mått.

De behöver ju hjälp SNARAST!
Citera
2024-01-06, 21:59
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kldkgloks
Haha Anjo viket jävla pucko!
Han tycker att "Visst är det så att Linnea slår pappa" är en ledande fråga

Men det är inte ledande fråga om man säger "Har Linnea blivit arg på pappa", "har Linnea slagit dig"

Är han verkligen så jävla pantad eller gör han sig till?
Han är verkligen så pantad. Han vet ju inte hur ett förhör går till.
Han vill bara tjäna pengar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Julia är först i en relation där hon blir psykiskt misshandlad, sedan i en relation där hon blir fysiskt misshandlad. Jämfört med Julias senaste framstår ju Chrippa som en ängel.

Om hon kom bort från allt detta helt, fick skaffa sig ett normalt liv, läka, och inse att hon är värd någon som är snäll emot henne, så skulle hon aldrig gå tillbaka till Chrippa.
Men folk säger åt henne att han inte är snäll emot henne, hon vägrar lyssna, hon är ju en vuxen kvinna så hon gör ju sina egna val.

Men enligt mig är det ett misstag, och hon skulle må bättre att först läka på egen hand, och sen skaffa en kille som är snäll emot henne.

Håller helt med dig. De är två trasiga individer som bör ta tag i sina liv på egen hand innan de ens tänker tanken att gå ihop. Det är som att de ser varandra som räddningen i denna märkliga situation. Visst de har ett barn ihop men stackarn, vad hon fått lida av allt detta..
Citera
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Jag har haft obehandlad borderline i mina tonår och kan säga till 100% att L också har det. Ni som aldrig levt med en person med borderline kommer aldrig fatta hur jävla illa det är och hur nedbruten man blir som människa av att leva med en sån person. När jag senare i livet träffade en narcissist som psykiskt misshandlade mig så insåg jag att det var ungefär så jag själv betett mig förr. Man totalt knäcker personen man lever med. När jag läser smsen mellan L och C får jag så jävla ont i magen. Dels för att jag vet hur det är att leva i en våldsam relation men också för att jag känner sån skuld för hur jag själv behandlat andra. Att leva med någon som har borderline är inte som att leva med en bråkig eller svartsjuk tjej. Det är tortyr och ni som inte upplevt det kommer aldrig kunna sätta er in i det heller.

Jag är glad att du fått hjälp.

Och inte hade du förtjänat att bli misshandlad grovt för det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Starkt av dig att prata ut om det och ha en självinsikt. Känns som att borderline är överrepresenterade bland kvinnor, framför allt yngre tjejer. Eller är det bara en känsla jag har?

Jag känner bara kvinnor med diagnosen. De flesta bröt den ut på i tonåren. Vidrigt att leva med men går att få ett normalt liv med behandling.
Citera
2024-01-06, 22:00
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hur har jag förtalat?

Läs igenom dina egna inlägg, lite självrannsakan kanske?
Citera
2024-01-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Jadå, ser man malmen1 smyga runt, då luktar det garanterat smör och hund också 🤢🤮

Ge inte den där mer uppmärksamhet, det är en riktig creepy snubbe som stryker runt på deras adress. Helt vrickad.
Citera
2024-01-06, 22:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Läs igenom dina egna inlägg, lite självrannsakan kanske?

Ska jag svara på frågan måste du visa specifika inlägg. Men nej jag är inte rädd för förtal.
Citera
2024-01-06, 22:03
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Det är det jag menar, horunge har ju blivit ett vanligt uttryck numera sjukt nog och när det bara kommer sådär som ett ord känns det ju mer troligt att det faktiskt är riktat till mottagaren av meddelandet, dvs Chrippa.

Och det andra du skrev är en teori jag tagit upp flera gånger här. Linnea har ju ändå blivit insläppt i deras inre krets så man kan ju bara gissa vad för saker hon fått reda och sitter inne på mot dem allihopa. Antagligen vet hon saker som kommer kunna rasera allt för dessa individer så de är nog fruktansvärt nervösa nu och desperata att få henne tystad (eller åtminstone få bort all trovärdighet i hennes ord så ingen skulle tro henne).

Så dom där "bevisen" har ingen betydelse och att hon skriver att hon ska se till att dom förlorar vårdnaden är väl inte så konstigt heller, för med tanke på hur julia använder en 3åring som vapen för att förtala, så bara gud vet vad med hon gjort mot stackars barnet och antagligen vet Linnea en del, för varför skulle hon annars hota med det.

Om jag säger till dig nu att jag ska anmäla dig för att runkat utanför dagis, då skulle du strunta i det efterssom du vet att det inte är sant, men deras panik talar för att dom är rädda för vad Linnea vet och har mot dom.
Citera
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Att skicka privat är inte att förtala.

Fast han har ju varit med i planeringen av åtminstone Anjos videor och gett honom information. Det är bara lyssna på vad Anjo säger så blir det klart som korvspad hur involverad Jocke är.
Citera
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
...nu kom det ju fram, enligt Julia då Anjo frågade henne om uppgifterna i protokollet från rättegången kring henne, att hon tydligen lämnat felaktiga uppgifter i det 🤦‍♂️🙄 ...eller så har de läst igenom den här tråden och behöver rädda upp det.
Inget av det är ju speciellt fördelaktigt

Kan du förtydliga det där med lämnat felaktiga uppgifter i häktningsprotokollet är du snäll.

Mkt intressant - protokollet är inte fel.
Citera
2024-01-06, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Julia har berättat för lilla Chloe att pappa är hos polisen.

Varför det?

Lilltjejen är 3 år
TRE ÅR!

Det hade varit väldigt, väldigt enkelt att säga att ’pappa är iväg och jobbar och hör av sig så fort han kan’.

Befria dottern från vuxengrejer - SNÄLLA!

F.ö va Anjo väldigt tydlig med att Flashbackare inte har något liv, samt att vi inte förstår vad ’ledande frågor’ faktiskt betyder.
Sedan gav han en liten undervisning i vad det betyder - så alla lågbegåvade f ö r s t å r.

Jag stängde av.

Du har inga barn, det märks. Varför skulle det vara så konstigt att berätta vart sin far är någonstans? Sen är det upp till mamman, vad hon väljer att berätta för dottern, och din åsikt är helt ointressant i den meningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in