2024-01-06, 21:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Han har psykiskt misshandlat sitt ex. Han har betett sig illa emot sitt ex, skrikit åt henne, sagt åt henne att hålla käften när hon frågade vilka blöjor dem skulle köpa till deras barn (och som den psykiskt misshandlade kvinna hon är tystnar hon direkt), sagt att hon ser ut som en man utan smink och måste ha smink på sig.
Han utsätter sin dotter för risker, bl.a kört bil utan bilbälte, låter henne leka runt på gymmet medans han tränar fast det finns regler emot att ha små barn på gymmet eftersom det är farligt.
Han har tagit testo och droger, och eftersom hans barn bott med honom på heltid under den tiden han tog det så har han varit påverkad runt sitt barn.
Han går till attack på alla, skriker att han ska skjuta människor som han tycker ser fel ut (män i smink) och kallar det sen "jag skojade ju bara"
Han hängde ut en flashback användare, och hotade med att åka till den användares föräldrar och jobb.
Och nu sitter han häktad för att misshandlat sin flickvän.

Detta är inte allt, han har gjort mycket mer, men här är lite av det som gör att folk ogillar honom.

Jag tror INGEN på flashback ville att Chrippa skulle sitta häktad för fysisk misshandel.
Folk väntade mer på att hans fejkade fasad och luftslott skulle krascha, och att sanningen skulle komma ifatt honom.
Men nu sitter han häktad på sannolika skäl (den högsta graden av misstanke) misstänkt för att ha skadat sin tjej. Och då är det väl klart att folk reagerar?

Det du påstår gör han ju i sina vloggar vilket jag menar är hans image. Folk måste lära sig se bakom en fasad vilket det självklart är.

Uppenbarligen kan de ju inte vart så farligt för Julia då hon vill ha tillbaka honom? Hade de vart helt galna saker hade en tjej aldrig tagit tillbaka sitt ex.

Jag får en känsla av att hon skadat sig själv och det är ”bevisen” de har mot Crippa. Jag hoppas det är sant att han är oskyldig för familjens bästa. Men man kan ju aldrig vara säker, bara låta bevisen trilla fram och vittnen träda fram på riktigt istället för massa wannabe poddare som tar parti.

Som de själva säger, hade Crippa betett sig illa mot sin dotter hade hon aldrig saknat honom och velat vara med honom hela tiden. Barn håller sig ofta undan sånt dom är rädda för, de håller inte saker inom sig.
Citera
2024-01-06, 21:42
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akacia2050
Varför är det så viktigt att upprätthålla en bild i media? Varför inte bara låta rättväsendet sköta detta? Vad är det som pågår egentligen? Tycker det är skumt.
Anjo och dem andra behöver tjäna pengar, Anjo har inte haft så här många visningar på 3 år.
Dem är beredda att offra deras "vän" Chrippa för att kunna tjäna pengar på allt det här hemska som hänt. Dem sprider inte direkt en positiv bild av Chrippa...
Citera
2024-01-06, 21:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Hahahaha läste i kommentarerna att detta är *** här inne!!!!!!! Detta är för bra för att vara sant om detta stämmer.

Haha, vart så chockad han talade lugnt och sen fick han värsta benzo utbrottet
Citera
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Julia är först i en relation där hon blir psykiskt misshandlad, sedan i en relation där hon blir fysiskt misshandlad. Jämfört med Julias senaste framstår ju Chrippa som en ängel.

Om hon kom bort från allt detta helt, fick skaffa sig ett normalt liv, läka, och inse att hon är värd någon som är snäll emot henne, så skulle hon aldrig gå tillbaka till Chrippa.
Men folk säger åt henne att han inte är snäll emot henne, hon vägrar lyssna, hon är ju en vuxen kvinna så hon gör ju sina egna val.

Men enligt mig är det ett misstag, och hon skulle må bättre att först läka på egen hand, och sen skaffa en kille som är snäll emot henne.

Helt enig med dig.

Så kloka resonemang som du uppvisar är ganska sällsynta li denna tråd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
HAHAAHA VADFAN?

Vad fick tjackisen för utbrott vid minut 4 o framåt? Skrattade iaf som fan åt det

Haha va i hela Samhall var det där? Chrippa & hans familj är Sveriges avskum jävla rännstensbarn allihopa men den där snubben var fan snäppet värre 😂😂
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Intressant att i alla sociala medier förutom just här på Flashback är 99 % på Chrippas sida. Är ni verkligen så många incels här som hoppas att Linnea ska skicka PM till er för att ni simpar? Är det värt att offra all stolthet för hoppet om att få doppa i en lönnfet Borderline-häxa med fula ankläppar?

Ja ensamma naiva män. Hon är lönnfet och med negerläppar och en sån fruktansvärt osexig personlighet. Men många är så låsta till sitt hat att de inte kan se vem som är den riktigt sjuka och farliga person av de 2.
Citera
2024-01-06, 21:44
Medlem
pukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Självförsvar - seriöst?

Ni målar upp Chrippa som ett ryggradslöst och hjälplöst offer för precis allt inkl sig själv.

Med sig själv menar jag att ni framställer honom som en ointelligent känslostytd liten stackars karl på 35 år som är offer för sina egna handlingar.

Är det alltså grönt att puckla på folk för att man saknar impulskontroll och uppenbart verkar lida av borderline med de mer typiska manliga
formerna av symtom?

Du tror att det är en slump att allt detta händer när han precis lämnat Linnea och ska åka till Julia? Klart som fan Linnea fått psykanfall och skapat detta för att förstöra för honom. Varför skulle han klubba ner Linnea när han bestämt sig för att dra och dessutom har en dotter han älskar? Tror du han skulle vilja offra sin dotter för att sitta inne?
Citera
2024-01-06, 21:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Riktigarocco
Haha va i hela Samhall var det där? Chrippa & hans familj är Sveriges avskum jävla rännstensbarn allihopa men den där snubben var fan snäppet värre 😂😂

Håller inte med dig om familjen Berg då jag tycker de är underhållande.

Men ja denna pundare är tokig😂
Citera
2024-01-06, 21:46
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Det du påstår gör han ju i sina vloggar vilket jag menar är hans image. Folk måste lära sig se bakom en fasad vilket det självklart är.

Uppenbarligen kan de ju inte vart så farligt för Julia då hon vill ha tillbaka honom? Hade de vart helt galna saker hade en tjej aldrig tagit tillbaka sitt ex.

Jag får en känsla av att hon skadat sig själv och det är ”bevisen” de har mot Crippa. Jag hoppas det är sant att han är oskyldig för familjens bästa. Men man kan ju aldrig vara säker, bara låta bevisen trilla fram och vittnen träda fram på riktigt istället för massa wannabe poddare som tar parti.

Som de själva säger, hade Crippa betett sig illa mot sin dotter hade hon aldrig saknat honom och velat vara med honom hela tiden. Barn håller sig ofta undan sånt dom är rädda för, de håller inte saker inom sig.

Med den logiken så borde ju inte Chrippa ha tagit tillbaka Linnea efter alla gånger hon gjorde slut? Då kan hon ju inte ha varit så hemsk ändå.
Citera
2024-01-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Undrar vad hon sitter med för i spelningar, kanske är därför dessa personer har panik och måste smutskasta henne.
Jag har sett att det finns folk på flashback som använder ordet (horunge) till andra vuxna, så vad är det som säger att det inte är chrippa hon kallar "horuuge" för att hon kommit på han när han betett sig som en horunge.

Det är det jag menar, horunge har ju blivit ett vanligt uttryck numera sjukt nog och när det bara kommer sådär som ett ord känns det ju mer troligt att det faktiskt är riktat till mottagaren av meddelandet, dvs Chrippa.

Och det andra du skrev är en teori jag tagit upp flera gånger här. Linnea har ju ändå blivit insläppt i deras inre krets så man kan ju bara gissa vad för saker hon fått reda och sitter inne på mot dem allihopa. Antagligen vet hon saker som kommer kunna rasera allt för dessa individer så de är nog fruktansvärt nervösa nu och desperata att få henne tystad (eller åtminstone få bort all trovärdighet i hennes ord så ingen skulle tro henne).
Citera
2024-01-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Sjukt men sanningen är som man är det inte lönt att anmäla kvinnor för det skulle aldrig leda någonstans. Värsta som finns när barn blivit utsatt för något men tyvärr är systemet i Sverige korrupt. Skulle då kvinnan blivit kallad på förhör och nekat och skyllt på mannnen så slår jag vad att mannen som anmält hade blivit häktad tillslut och även dömd.

Julia måste givetvis anmäla Linnea för vad Chloe bevittnat men hon hade inte varit på förhör sa hon. Skulle Chrippa säga något om det så kommer dom bara säga att han svartmålar Linnea…

Du har säkert vetskap men bara för att poängtera att när det kommer till barn går det snabbt.

Saxat från polisen sida.

[B]Så här jobbar polisen när ett barn blivit utsatt[/b]
Polisens uppgift är att utreda misstanke om brott. Hos polisen finns särskilt utbildade barnförhörsledare som är vana att möta och prata med barn som har blivit utsatta för alla typer av brott.

När polisen utreder brott mot barn hålls förhör med barn. Förundersökningen ska göras så snabbt som möjligt och vara klar senast inom tre månader. Det är åklagaren som leder förundersökningen och som beslutar om den ska leda till åtal.

Så den anmälan borde redan vara i rullning den 25 december för att utreda om barnet varit utsatt, eftersom det ev kan handla om barnfridsbrott som är mycket allvarligt.
Citera
2024-01-06, 21:47
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Nu sitter Anjo i sin video och påstår att de fick höra vad som pågick bakom kulisserna när de var i Sälen, men att han och hans fru beslutade att hålla det för sig själva då det inte var deras sak att gå ut och prata om. Han säger vidare att L var väldigt våldsam och att Chrippa kunde komma ut ur deras rum alldeles röd i ansiktet efter att han fått stryk.
Hade Anjo verkligen sett det här så hade det absolut inte tagit så här lång tid innan han gick ut med det! Han hade berättat om det här minuten efter att han fick reda på att Chrippa satt häktad. Den här personen gör verkligen allt för visningar…

Anjo påstår också att alla som tyckte att frågorna som Julia ställde till Chloe var ledande inte förstår vad en ledande fråga är. Han menar att om Chloe skulle få samma frågor ställda av en polis så skulle polisen få samma svar. Han är verkligen allvetandes Anjo!🙄
Så Anjo har vetat sen sälen att Linnea misshandlade Chrippa. Men han gjorde ingenting för att se till att lilla C inte skulle bo under såna förhållanden, han kände inga problem med att lämna sina barn och Lilla C ensamma med Linnea när dem var i Sälen?
Detta låter helt hemskt, finns det någon i det där gänget som skyddar sina barn emot personer dem anser är våldsamma och farliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in