2024-01-06, 21:53
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag vet inte varför jag ska svara på det men:

Hur har Jocke förtalat? Jag kan inte ansvara för Anjo och Julia. Aldrig haft kontakt med de.

Jocke var hos polis igår.

Då är han kallad som vittne isf?

Eller försöker han bli inblandad i fallet genom att själv tvinga sig in i utredningen?
Citera
2024-01-06, 21:54
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag vet inte varför jag ska svara på det men:

Hur har Jocke förtalat? Jag kan inte ansvara för Anjo och Julia. Aldrig haft kontakt med de.

Jocke var hos polis igår.

Hur Jocke har förtalat?! Genom att ge en massa info till Anjo mfl.
Citera
Medlem
Ny profil på instagram med en del info -
@chrippaxlinnea just nu är den öppen.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Är du inte rädd att Linnea anmäler dig för förtal? I och med att Chrippa vet vem du är på riktigt så kan man väl anta att Linnea vet också.

Hur har jag förtalat?
Citera
Medlem
Jag har haft obehandlad borderline i mina tonår och kan säga till 100% att L också har det. Ni som aldrig levt med en person med borderline kommer aldrig fatta hur jävla illa det är och hur nedbruten man blir som människa av att leva med en sån person. När jag senare i livet träffade en narcissist som psykiskt misshandlade mig så insåg jag att det var ungefär så jag själv betett mig förr. Man totalt knäcker personen man lever med. När jag läser smsen mellan L och C får jag så jävla ont i magen. Dels för att jag vet hur det är att leva i en våldsam relation men också för att jag känner sån skuld för hur jag själv behandlat andra. Att leva med någon som har borderline är inte som att leva med en bråkig eller svartsjuk tjej. Det är tortyr och ni som inte upplevt det kommer aldrig kunna sätta er in i det heller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Han har psykiskt misshandlat sitt ex. Han har betett sig illa emot sitt ex, skrikit åt henne, sagt åt henne att hålla käften när hon frågade vilka blöjor dem skulle köpa till deras barn (och som den psykiskt misshandlade kvinna hon är tystnar hon direkt), sagt att hon ser ut som en man utan smink och måste ha smink på sig.
Han utsätter sin dotter för risker, bl.a kört bil utan bilbälte, låter henne leka runt på gymmet medans han tränar fast det finns regler emot att ha små barn på gymmet eftersom det är farligt.
Han har tagit testo och droger, och eftersom hans barn bott med honom på heltid under den tiden han tog det så har han varit påverkad runt sitt barn.
Han går till attack på alla, skriker att han ska skjuta människor som han tycker ser fel ut (män i smink) och kallar det sen "jag skojade ju bara"
Han hängde ut en flashback användare, och hotade med att åka till den användares föräldrar och jobb.
Och nu sitter han häktad för att misshandlat sin flickvän.

Detta är inte allt, han har gjort mycket mer, men här är lite av det som gör att folk ogillar honom.

Jag tror INGEN på flashback ville att Chrippa skulle sitta häktad för fysisk misshandel.
Folk väntade mer på att hans fejkade fasad och luftslott skulle krascha, och att sanningen skulle komma ifatt honom.
Men nu sitter han häktad på sannolika skäl (den högsta graden av misstanke) misstänkt för att ha skadat sin tjej. Och då är det väl klart att folk reagerar?

...nu kom det ju fram, enligt Julia då Anjo frågade henne om uppgifterna i protokollet från rättegången kring henne, att hon tydligen lämnat felaktiga uppgifter i det 🤦‍♂️🙄 ...eller så har de läst igenom den här tråden och behöver rädda upp det.
Inget av det är ju speciellt fördelaktigt
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Med den logiken så borde ju inte Chrippa ha tagit tillbaka Linnea efter alla gånger hon gjorde slut? Då kan hon ju inte ha varit så hemsk ändå.

Nej det borde han inte heller.

Däremot skillnad på fysisk och psykisk misshandel
Citera
2024-01-06, 21:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Vet du om Julia har anmält Linnea efter vad Chloe har sagt?

Vet bara att polisanmälan gjordes igår i samma veva som Jocke var kallad på förhör.
Citera
2024-01-06, 21:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Då är han kallad som vittne isf?

Eller försöker han bli inblandad i fallet genom att själv tvinga sig in i utredningen?

Polis ville förhöra honom. Chrippa har väl begärt det.
Citera
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Om en kvinna skulle anmäla pappan så hade det gått förbannat fort. Tvärtom så hade dom förmodligen sett det som smutskastning eller något. Får hoppas att Julia anmält vilket borde vara en självklarhet om detta nu har hänt som
Chloe bevittnat. Vore högst märkligt om Julia inte agerade som mamma där.

Råder dig att studera och förkovra dig och skaffa bildning.

Samt att be om dialektisk beteendeterapi.

Det ska fungera riktigt bra på dina utåtagerande tendenser för de är ganska typiska för borderline problematik.
Senast redigerad av granny-panties 2024-01-06 kl. 22:13.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betzyy
Jag har haft obehandlad borderline i mina tonår och kan säga till 100% att L också har det. Ni som aldrig levt med en person med borderline kommer aldrig fatta hur jävla illa det är och hur nedbruten man blir som människa av att leva med en sån person. När jag senare i livet träffade en narcissist som psykiskt misshandlade mig så insåg jag att det var ungefär så jag själv betett mig förr. Man totalt knäcker personen man lever med. När jag läser smsen mellan L och C får jag så jävla ont i magen. Dels för att jag vet hur det är att leva i en våldsam relation men också för att jag känner sån skuld för hur jag själv behandlat andra. Att leva med någon som har borderline är inte som att leva med en bråkig eller svartsjuk tjej. Det är tortyr och ni som inte upplevt det kommer aldrig kunna sätta er in i det heller.

Starkt av dig att prata ut om det och ha en självinsikt. Känns som att borderline är överrepresenterade bland kvinnor, framför allt yngre tjejer. Eller är det bara en känsla jag har?
Citera
2024-01-06, 21:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Hur Jocke har förtalat?! Genom att ge en massa info till Anjo mfl.

Att skicka privat är inte att förtala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in