Citat:
Ursprungligen postat av
MrArtur
Ungefär så. Jag får efter det vetenskapliga forskningsläget. Det gör du också utan att reflektera över det i en rad frågor. Du föredrar egna erfarenheter med tillkommande tolkningar och bias och förnekar därmed vetenskapen. Så ser jag på det.
Det jag kan säga kort om ditt inlägg ovan är du på sedvanligt manér får in ordet ”förnekar” i din text. Detta är typexemplet på att förminska en åsikt då det underförstått indikerar att åsikten inte följer den rådande korrekta läran.
Sen kan jag av egen erfarenhet också bidra med följande input:
En person som finner det av
yttersta vikt oavsett möjliga tillkortakommanden av empirisk fakta kan vara både kreativ och väldigt selektiv med hur data skall presenteras enkom med syftet att bevisa sin tes.
Det går i realitet att bevisa både förekomst av spöken och flygande tefat, bara man tilltalar korrekt målgrupp med för gruppen anpassad input.
Följdfrågan blir således, hur stark var din tilltro till Al Gores profetior när det begav sig på nittiotalet?
Han fick ju både skriva en bok och göra en film. Hur såg sanningshalten ut på materialet så här 20-25 år senare anser du?