2024-01-06, 16:36
  #865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och hur många manliga tävlingsdansare ex. har inte "vinnarskalle"?

Nu är vi Ot, men du har en sterotyp könsbild som inte stämmer med verkligheten.

Vinnarskalle är kort och gott envishet och stamina, egenskaper som du hittar hos båda könen, och i en radda yrken, uppgifter, roller etc.

Att viga sitt liv till sport är av tradition klassat som "manligt" tom förbjudet under lång tid för kvinnor.

Att vissa yrken eller sporter eller dylikt samlar på sig homosexuella har säkerligen det en tradition bakom sig mer än nån slags biologi som du föreställer dig.

Det är just vinnarskallen som gör så att de bästa männen är bättre än de bästa kvinnorna på i princip allting. Eller du vill mena på att orsaken är att kvinnor har lägre intelligens? Det tror inte jag.
Citera
2024-01-06, 16:38
  #866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Crybabies hela bunten.


Det är en mycket förlegad stereotyp att homosexuella män skulle ha ljus röst och föra sig feminint.


Som sagt, crybaby.

Haha, sardellini... kan man inte påpeka felaktigheter utan att vara en crybaby? Påminner om det ytterst töntiga feministiska dravlet "kränkta vita män". Också ett bra sätt att stå oemotsagda när man egentligen inte har något att komma med.
Citera
2024-01-06, 16:42
  #867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Haha, sardellini... kan man inte påpeka felaktigheter utan att vara en crybaby? Påminner om det ytterst töntiga feministiska dravlet "kränkta vita män". Också ett bra sätt att stå oemotsagda när man egentligen inte har något att komma med.
Problemet är bara att du inte har påpekat felaktigheter, utan snarare uttryckt felaktigheter som att "bögar är kvinnor" och "kvinnor med vinnarskalle är män".

Du beter dig som en crybaby.
Citera
2024-01-06, 16:47
  #868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Det är just vinnarskallen som gör så att de bästa männen är bättre än de bästa kvinnorna på i princip allting. Eller du vill mena på att orsaken är att kvinnor har lägre intelligens? Det tror inte jag.
Om vi pratar idrott finns ju en uppenbar fysisk skillnad mellan könen som ger män en fördel, men om vi enbart tittar på fenomenet "vinnarskalle" är det något både manliga och kvinnliga atleter har gemensamt.
__________________
Senast redigerad av sardellini 2024-01-06 kl. 17:13.
Citera
2024-01-06, 16:48
  #869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Problemet är bara att du inte har påpekat felaktigheter, utan snarare uttryckt felaktigheter som att "bögar är kvinnor" och "kvinnor med vinnarskalle är män".

Du beter dig som en crybaby.

Många bögar har det feminina i sig, och många flator har det maskulina i sig. Förnekar du detta?

Du tror att allt är sociala konstruktioner. För det säger de i din genusvetenskapsutbildning. Men det är det inte. Det mesta är genetik. Alla någorlunda intelligenta människor vet detta, utom vänsterextrema som av någon anledning hatar genetiken. Kamrat Stalin tex, förbjöd all forskning kring den.
Citera
2024-01-06, 16:51
  #870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Om vi pratar idrott finns ju en uppbar fysisk skillnad mellan könen som ger män en fördel,
Så klart. Men det gäller allt annat med. I denna tråd kan du diskutera detta.
(FB) Är kvinnor bättre än män på något?

Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
men om vi enbart tittar på fenomenet "vinnarskalle" är det något både manliga och kvinnliga atleter har gemensamt.
Sant. Men hur stor del av de manliga atleterna är bögar, och hur stor del av de kvinnliga atleterna är flator?
Citera
2024-01-06, 16:59
  #871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Det är just vinnarskallen som gör så att de bästa männen är bättre än de bästa kvinnorna på i princip allting. Eller du vill mena på att orsaken är att kvinnor har lägre intelligens? Det tror inte jag.

Nej din mupp, män är inte "bättre än de bästa kvinnorna på i princip allting", ren lögn.
Att män generellt är bättre inom vissa sporter som premierar snabbhet och styrka ex. beror på att män generellt är större och har en annan muskelfördelning än kvinnor.
Kvinnor å andra sidan är generellt bättre på smidighet och vighet än män av exakt samma orsak.

Nu börjar nivån på dina svar bli för låg.
Citera
2024-01-06, 17:04
  #872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej din mupp, män är inte "bättre än de bästa kvinnorna på i princip allting", ren lögn.
Att män generellt är bättre inom vissa sporter som premierar snabbhet och styrka ex. beror på att män generellt är större och har en annan muskelfördelning än kvinnor.
Kvinnor å andra sidan är generellt bättre på smidighet och vighet än män av exakt samma orsak.

Nu börjar nivån på dina svar bli för låg.
Jo, allting och det finns en tråd om detta som du fått stryk i hur många gånger som helst. Jag hänvisar till den istället, så slipper du göra bort dig här också.
(FB) Är kvinnor bättre än män på något?
Citera
2024-01-06, 17:18
  #873
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Många bögar har det feminina i sig, och många flator har det maskulina i sig. Förnekar du ?
Du menar på samma sätt som heterosexuella män kan "ha det feminina i sig" och heterosexuella kvinnor kan "ha det maskulina i sig"?

Citat:
Du tror att allt är sociala konstruktioner. För det säger de i din genusvetenskapsutbildning. Men det är det inte. Det mesta är genetik. Alla någorlunda intelligenta människor vet detta, utom vänsterextrema som av någon anledning hatar genetiken. Kamrat Stalin tex, förbjöd all forskning kring den.
Allt som du hittills nämnt är de facto sociala konstruktioner. Att en flicka ska vara tyst och försiktig och en pojke gapig och kompetetiv är inte genetiskt.
Citera
2024-01-06, 17:20
  #874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Så klart. Men det gäller allt annat med. I denna tråd kan du diskutera detta.
(FB) Är kvinnor bättre än män på något?


Sant. Men hur stor del av de manliga atleterna är bögar, och hur stor del av de kvinnliga atleterna är flator?
Fler än du tror. Det är fortfarande inte lika accepterat med homosexualitet inom den manliga idrotten som det är inom den kvinnliga.
Citera
2024-01-06, 17:21
  #875
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej din mupp, män är inte "bättre än de bästa kvinnorna på i princip allting", ren lögn.
Att män generellt är bättre inom vissa sporter som premierar snabbhet och styrka ex. beror på att män generellt är större och har en annan muskelfördelning än kvinnor.
Kvinnor å andra sidan är generellt bättre på smidighet och vighet än män av exakt samma orsak.

Nu börjar nivån på dina svar bli för låg.
Enligt censuria har Williamssystrarna ingen vinnarskalle.
Citera
2024-01-06, 17:25
  #876
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Jo, allting och det finns en tråd om detta som du fått stryk i hur många gånger som helst. Jag hänvisar till den istället, så slipper du göra bort dig här också.
(FB) Är kvinnor bättre än män på något?
Merapi har inte fått stryk. Det är bara ni antifeminister som är tröga.

Låt mig förklara ståndpunkten med andra ord; går det verkligen säga att en tungviktare per automatik är en bättre boxare än en fjäderviktate? Eller är det kanske så att den bästa inom respektive viktklass är bäst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in