2024-01-06, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Vad menar du med problematiskt? Om man arbetar på en anpassad skola i skolår 1-6 (som på Lilla Sätra) och redan har ”gett upp” om sina elever så är man nog i fel skolform. Speciellt som jag tror att skolan ifråga ej har den tyngsta elevgruppen (dock vet jag ju inte, men det vet säkert du).
Det är ni som talar om bestraffning, om olika psykologiska och pedagogiska metoder inte jag. Jag tror inte det minsta på att det används bestraffningar på skolan. Det är du/ ni som påstår det och då ska det enligt er vara sant. Vänta på utredningen,
Nu lämnar jag tråden. Tack för mig.
Citera
2024-01-06, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelluvaFlower
Det är ni som talar om bestraffning, om olika psykologiska och pedagogiska metoder inte jag. Jag tror inte det minsta på att det används bestraffningar på skolan. Det är du/ ni som påstår det och då ska det enligt er vara sant. Vänta på utredningen,
Nu lämnar jag tråden. Tack för mig.

Du tror inte det trots att det finns videobevisning? Och kan säga att det finns mycket mer material än det som lagts ut i media med. Ta av dig skygglapparna!
Citera
2024-01-06, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arasfang
Du tror inte det trots att det finns videobevisning? Och kan säga att det finns mycket mer material än det som lagts ut i media med. Ta av dig skygglapparna!

De som nu har filmat, varför valde de att göra det i stället för att ta upp saken med sina arbetskamrater?
Citera
2024-01-06, 20:37
Medlem
Citat:
De som nu har filmat, varför valde de att göra det i stället för att ta upp saken med sina arbetskamrater?

För de har tagit upp saker men inget händer då rektor tar dem i försvar och missköter sitt jobb då han inte rapporterar det till sin chef.
Citera
2024-01-06, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mussepigg0
För de har tagit upp saker men inget händer då rektor tar dem i försvar och missköter sitt jobb då han inte rapporterar det till sin chef.

Vem har alla filmer nu då, de som sköter utredningen?
Citera
2024-01-06, 21:09
Medlem
Citat:

Svårt när ingen bryr sig när saker tas upp kanske? Det har rapporterats till bitr. rektor och rektor om missförhållanden men ingen gör något åt det.
Citera
2024-01-06, 21:10
Medlem
Citat:
Vem har alla filmer nu då, de som sköter utredningen?

Det kommer nog hamna hos både dem och polis
Ett flertal polisanmälningar är gjorda med.
Citera
2024-01-06, 21:19
Medlem
Citat:
Svårt när ingen bryr sig när saker tas upp kanske? Det har rapporterats till bitr. rektor och rektor om missförhållanden men ingen gör något åt det.

Rektor säger ju att hon inte vetat någonting om detta?
Citera
2024-01-06, 21:27
Medlem
Citat:
Men det har biträdande rektor gjort och är det som Hjert*er* säger att hon inte fått information om detta så är det biträdande som ska stå till svars då det är hans skyldighet!
Citera
2024-01-07, 10:44
Medlem
Citat:

Det har gått info till henne med som inte hanterats. Men klart hon förnekar, det är ju hennes jobb som står på spel.
Citera
2024-01-07, 11:37
Medlem
Citat:
Det har gått info till henne med som inte hanterats. Men klart hon förnekar, det är ju hennes jobb som står på spel.

Vilka är det som utreder? Varifrån kommer rektor/personal som ska stötta från skolstart?

Den personal som figurerar i historien, ska de jobba som vanligt?
Citera
2024-01-07, 19:58
Medlem
Lite fakta :
Lördag 6/1 har föräldrar som har barn på Lilla sätra anpassad grundskola tagit del av ocensurerat film och ljud inspelningar tagit av visselblåsare *ucy *larsen *=L
det är framförallt barn i årskurs 1till 3 som har blivit utsatta .

Biträdande rektor Jona* we*terberg lar**on *=s är redan bortplockad , iaf tillfälligt.
Det finns 3 special lärare och alla verkar har varit involverad:
E*in B*omfe*dt *=l
A**a Cu**fors *=n och l
Emm* *rbinger *=a
alla 3 finns på facebook
Det som inte är sagt i tråden är att dem som har varit mest aktiva i i bestraffningar är fritids personal :
fritids ansvariga L* och Ant*n *=o ( tyvärr kan inte deras efternamn ) där L* är den värsta av alla medan Ant*n liten mjukare men ändå delaktig , och den som har slitit mest på barnen är F*ed*ik Z *=r
Alla andra i personalen som inte är nämna vet troligen mycket väl vad pågår i skolan men väljer att inte göra nåt åt.
Flera barnen har redan blivit omplacerat till annan skola innan missförhållanden blev kända i media flera är troligen på gång .

Svt har blivit involverad av visselblåsare och en av föredragarna eftersom sedan termin start i Augusti har verken rektor K*istina Hje*tbe*g *=r och andra ansvariga i Gävle kommun har lyssnat på dem och dem har blivit skickat fram och tillbaka och försökt att tysta nere det hela.

Lärarna och b.rektor har haft som vana att oros anmäla vissa föräldrar för att skylla på dem barnen dåligt mående och täcka sig själva.

I samtliga fall Jag känner till har soc inte gått vidare och ansett at oros anmälarna varit grundlösa.

And yes , har själv varit på möte den 6/1 och sett filmerna och lyssnat på ljud inspelningar .

Utredning ska vara opartisk och genomföras av utomstående men så är inte fallet , flera lögner på lögner på lögner .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in