Citat:
Ursprungligen postat av
johnnyringo
nej de var inte missbrukare, ibland så kan folk må psykiskt dåligt helt utan anledning.
i josefins fall så var det grisen Rambergs fel, ett as som misshandlade och våldtog henne till den grad att hon fick bestående men för resten av livet.
Maries värld rasade när Josefin gick bort och det den psykiska ohälsan eskalerade ännu mer men när maken gick bort så fick det bägaren att rinna över, hon såg honom som en livlina.
Allt detta är djupt tragiskt och folk här inne visar det sämsta hos människan som hånar och bär sig åt.
Jag har svårt att tro att folk mår dåligt utan anledning.. 🤔
Josefin missbrukade redan innan hon träffade Ramberg. Sen att hon tog droger med honom underlättade inte saken. Ramberg var/är ett missbrukande svin, men så enkelt är det inte att lägga skulden på Josefins missbruk på honom - och indirekt även på systern.
En normalfuntad kvinna skulle inte ens ha spottat åt Rambergs håll..”alla” visste ju (tom vi tidningsläsare” hur han behandlade kvinnor och att både han och hans dotter hade missbruksproblematik. Tror även att dotterns mamma hade samma problem.
Så varför skulle man vilja röra i den soppan?
Det är också lite äckligt att läsa hur Marie beskrev sin man: min drömprins, mitt hjärtas kung, mitt norr, söder, öst och väst. Mitt ALLT.
Det låter osunt klängigt, osjälvständigt och tonårsaktigt. Ingen människa är ju någon annans ”allt”.
Var maken också missbrukare?